Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1961 ggr
JereMina
11/7/11, 8:26 PM

Problem ifokus/IE

Jag har problem här på iFokus och då endast då jag använder IE, inte då jag använder firefox. Problem uppstår inte på andra sajter.

Det händer ofta, varje dag om och om igen

Adressen är sajtens namn.ifokus som vanligt

Jag provade att skriva in inlägg och även att lägga ut bilder

Det går bara att skriva i pm rätt som det är men inte i trådarna. Det kommer ingen markör. Det händer inget då jag ska bläddra för att ladda upp en bild.

Windows 7 och webbläsare Internet Explorer 9

Gjort

Det är bara på iFokus som det krånglar av de sajter jag är på och bara med IE och inte då jag använder firefox

Jag gjorde förut en felrapport om att det inte gick att komma upp och ner i trådarna och det fixades här

Annons:
JereMina
11/7/11, 8:43 PM
#1

Nu skulle jag vara duktig och visa en sak. Jag kunde nu ladda upp en bild för att lägga på Livskvalitet och laddningen gick bra men när inlägget var klart fanns ingen bild med.

Jag kopierade då inlägget och skulle klistra in men det gick inte att klistra in.

Jag vill bara ha hjälp då jag gillar iFokus och vill bara att det ska fungera!

Erik
11/7/11, 8:44 PM
#2

#0 - Måste bara se om jag förstår din problembeskrivning rätt:

När du kör IE9 får du ingen markör, och kan därmed inte skriva, i texteditorerna som finns på de vanliga diskussionssidorna? Men det fungerar på meddelandesidorna?

När du säger att det händer "ofta" - menar du att det händer sporadiskt men frekvent, eller menar du att det händer hela tiden, utan undantag?

-- erik

JereMina
11/7/11, 9:33 PM
#3

#2 Erik…sporadiskt men frekvent.

Se också vad jag skrev i #1

Erik
11/7/11, 9:55 PM
#4

#3 - Jag har upptäckt ett irriterande beteende med IE9 som jag undrar om det är detsamma som du upplever:

Ibland så växer inte den editerbara delen av editorn till att fylla upp hela ytan under verktygsraden; det går fortfarande att skriva i editorn - men för att markera den måste man klicka med musen på en smal rad högt upp i editeringsrutan (lättaste sättet att se var är att föra musen långsamt ner från verktygsraden över textfältet och se var "textmarkeringspekaren" dyker upp).

Är det det som händer dig också (vore tacksam om du kunde testa), eller finns det ytterligare fler problem med editorn i IE9?

-- erik

JereMina
11/7/11, 10:22 PM
#5

Jag har inte haft det problemet och det blev inte så för mig men nu dök det upp ner i listan: Javascript (0) och jag klickade på den och nu kom markören och jag kan skriva.

Det verkar vara något med Javascript, eller vad tror du Erik?

Nu fick jag gå över till firefox för det fungerade bara en gång att klicka nere i listan…

ANNIA
11/7/11, 10:51 PM
#6

Erik det där du skriver i #4 om skrivrutan i redigeringsläge. Nu vet jag inte hur liten ruta du menar men i chrome brukar den bara vara hälften så stor som skrivrutan är (kanske ändrats?). Inte tänkt på om det är så varje gång.

OT. Och tex you tube filmer på tex iFokus.bloggen är först bara hälften sin storlek för att sen bli fullstora när sidan laddat färdigt.

Annons:
Erik
11/8/11, 12:23 AM
#7

#5, 6 - Editorn är implementerad i javascript och både påverkas av och påverkar scripten på sidan. Tyvärr är det en av våra "trogna" felkällor, speciellt med nyare versioner av IE. Anledningen är att vi inte (enkelt) kan uppdatera till den nyaste versionen (vi testade det tidigare i höstas, men det resulterade i en uppsjö av felrapporter relaterade till editorn).

#5 - Jag förstår tyvärr inte vad det är du beskriver. Vilken lista är det du avser till att börja med?

-- erik

JereMina
11/8/11, 12:40 AM
#8

#7 Tack! Jag har fått svar på den frågan då med problemen med IE och de nya uppdateringarna. Glöm det jag skrev om listan nere.

Vad beror det på att det inte går att ladda upp bilder då?

ANNIA
11/8/11, 2:13 AM
#9

Jag har laddat hem IE9 för att se hur den funkar.

När det gäller det där med markören. Ja hur jag nu ska förklara det. När jag bara klickar vart som helst i skrivrutan så får jag ingen markör. och då ser musmarkören ut som en pil.

Om jag däremot sätter upp musmarkören upp till första raden (den rad texten ska börja) så den blir att se ut som stort I och klickar då får jag markören och så har jag hittills fått hela tiden.

Man borde väl kunna klicka vart som helst, men IE9 (åtminstone min) verkar inte vilja ha det så. Åtminstone inte här på iFokus.

Erik
11/8/11, 3:53 AM
#10

#9 - Det är precis så den beter sig för mig också: Fast inte konsekvent, utan sporadiskt och ofta.

-- erik

ANNIA
11/8/11, 4:40 AM
#11

Jag vet ju inte hur den är på sikt. Det lilla jag testade när jag installerat så var det så hela tiden.

Upp till toppen
Annons: