Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 952 ggr
Mari
11/8/11, 11:01 PM

Bugg? Undersökningar

Inne på djurfoto har vi sedan i januari haft en tävling Årets Djurfotograf och varje månad får medlemmarna rösta fram ett vinnande bidrag bland de vi bakom sajten valt ut till "månads final".

Ett problem vi stött på nu på senare tid är att när vi låser omröstningstrådarna (oftast är midnatt deadline) så går det ändå att lägga sina röster om man ej gjort det innan. Det är bara kommentarerna man inte kan lägga när tråden låses.

Är detta en bugg? Eller skulle det gå att få lägga som förslag att inte bara själva kommentarerna blir låsta utan även själva omröstningen?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
ANNIA
11/8/11, 11:29 PM
#1

Mari jag vet inte om det gjorts om i nya, men i gamla var det då alltid så att man kunde rösta även i låsta trådar.

Så enda säkra sättet så ingen kan rösta är väl att plocka bort tråden i och med att den stängs. Och sen lägga ut den igen när räkningen är gjord.

För om man låser även röstningen kan ju ingen annan läsa kommentarerna i efterhand.

Erik
11/9/11, 12:02 AM
#2

#0-1 - Ärligt talat är det här ingenting jag har reflekterat över över huvud taget. Är det någonting som skulle förbättra funktionen om vi kunde göra så att själva undersökningen gick att stänga? Kanske så att man får se resultaten och kommentera oavsett om man deltagit eller inte?

-- erik

Mari
11/9/11, 9:22 AM
#3

#2 Jag tycker det är ett bra förslag, det skulle underlätta för oss inne på djurfoto när vi använder denna funktion så att medlemmarna kan rösta fram bilder.

Då slipper man vara osäker på om rätt bild verkligen vann eftersom de nu kan rösta i efterhand.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: