Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 928 ggr
[lucke]
2011-12-09 15:02

På den gamla goda tiden...

Vet inte om det redan skrivits om detta här, men innan iFokus gjordes om kunde man se vilka ens 5 senaste besökare var (har jag för mig), man kunde välja vilka man ville visa sin sida för (tror det var alla, endast inloggade och något mer alt) och jag tror även att det var någon inställning man kunde göra med sin gästbok. Jag skulle vilja att dessa funktioner kom tillbaka- finns det några planer på det?Glad

Annons:
[Mirka]1
2011-12-20 04:13
#1

Jag undrar samma sak!

WildeSau
2011-12-20 08:53
#2

+1 på den


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Niklas
2011-12-20 11:47
#3

Vi diskuterar hur vi skulle kunna låta användare styra tillgång till den personliga sidan lite mer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[lucke]
2011-12-20 11:48
#4

#3 Låter bra detGlad

JohannaEkroth
2011-12-20 11:52
#5

Niklas - det behövs, då kommer folk att vilja komma tillbaka, det är jag säker på! Kyss

Skrivförbud på egna sidan kanske… Samma kod som används i admin för sajterna? Foten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

WildeSau
2011-12-20 12:49
#6

#3 Tack, äntligen!

Kolla även upp det där med möjligheten att dölja andra användares signaturer.


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Annons:
Niklas
2011-12-20 13:06
#7

Dölja signaturer? Är signaturerna så störande?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

WildeSau
2011-12-20 13:13
#8

#7 Japp, ungefär som rörliga ikoner.

En begränsning av antal tecken i värsta fall.

De finns de om har uppåt 10-15 rader text med olika formatteringar och länkar om vartannat.

edit kl. 13:45:

ändringar i inlägg utan spårbarhet / tidpunkt för ändringen.


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Bettan
2011-12-20 13:25
#9

Tycker inte signaturerna stör ett dugg. De står ju med mycket ljusare färg.

När det gäller att själv kunna styra sin personliga sida så tycker jag att själva presentationssidan ska alla inloggade kunna se. Då känns det lite mer personligt och trevligare att prata i forumet. Det blir lite mer än en okänd nick. Däremot att skicka PM, se fotoalbum och kanske gästböckar ska kunnas styras av ägaren vilka som ska få läsa och skriva.

Ha en bra dag

Sport iFokus

WildeSau
2011-12-20 13:45
#10

#8 Det bör finnas någon förm av spårbarhet då en ändring är gjord i ett inlägg. Den funktionen har också försvunnit.


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Niklas
2011-12-20 15:28
#11

#8: En begränsning av längden för signaturer har vi pratat om. Det kommer förmodligen. Att hindra användning av rörliga signaturer kan eventuellt också komma.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cessy
2011-12-21 14:21
#12

O jag blir kärring i motvals. Signaturerna stör inte mig, men klart det behöver ju inte vara kilometervis med text eller rörliga bilder i signaturerna, men på det stora hela kan jag klara av att noncha sådant om jag vill det.

Jag tycker också att det är en förbättring att folk inte nödvändigtvis måste se vem som varit inne på ens sida. Det man skriver på sin personliga sida bör ju ändå vara av sådan art att alla ska kunna få läsa det o vill man inte att alla ska få läsa så får man ju se till att begränsa sig i vad man skriver i infon.

Eg. gäller detta allt som skrivs på nätet - att man inte skriver mer än man kan stå för, för allt finns kvar även om man raderar o kan spåras av sådana som vill en illa. Så skriv aldrig mer än du kan stå för, så är det ju inget problem oavsett vem som läser det.

Upp till toppen
Annons: