Annons:
Etikettmeddelanden
Läst 10026 ggr
[porlas]
12/28/11, 2:37 PM

ta bort inlägg

varför går de inte att ta bort inlägg man gjort. Har annonser och annat ute som jag skulle vilja radera, går inte det?

Annons:
Bamse 08
12/28/11, 2:41 PM
#1

Det kan bara Medarbetare och Sajtvärd göra på respektive sajt :)

What doesn't kill you makes you stronger.

[porlas]
12/28/11, 2:44 PM
#2

ja de e ju trist då att man inte kan få lov att administrera sina egna inlägg. Borde väl inte vara så svårt att fixa så man kan får göra det. Eller ska man då kontakta Sajtvärd varje gång man måste ta bort en annons eller ett inlägg man gjort…skittrist!!!!

Bamse 08
12/28/11, 2:49 PM
#3

Den funktionen skulle kunna missbrukas. :)

What doesn't kill you makes you stronger.

[porlas]
12/28/11, 3:19 PM
#4

hur skulle den kunna missbrukas, det är bara jag som är ansvarig över mina egna inlägg som kan ta bort dem. och har jag lagt ut en annons där varan är såld så borde jag väl kunna ta bort den, onödigt att den ligger kvar där…Nä kasst får jag säga att det är

Bamse 08
12/28/11, 3:39 PM
#5

#4 Jag anser ingen mening med att radera annonser när man likaväll skulle kunna be medarbetarna låsa tråden?

Jag är av den sorten att jag skriver bara det som jag inte kommer att ångra att jag delade med mig av. Så jag ser ingen nöd av att kunna ta bort inlägg själv.

Varför är det så svårt att bara kontakta värden/värdinnan eller medarbetaren?

Eller om det är i en annons skriva t.ex.: Kan någon låsa tråden?

What doesn't kill you makes you stronger.

beem
12/28/11, 4:07 PM
#6

En tråd kan ju bli helt förvirrande om någon väljer att ta bort sitt inlägg.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Alex
12/28/11, 4:40 PM
#7

Ett simpelt sätt är även att skriva en kommentar till inlägget att varan är såld, eller att annonsen är inaktuell. Inte så svårt. Glad

Jag tror helt ärligt inte att det finns något forum som tillåter användare att redigera/ta bort sina inlägg hur som helst efter hur lång tid som helst. Inget jag känner till i alla fall.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Honestyisdead
12/28/11, 4:54 PM
#8

Det skulle ju bli helt förvirrande om folk kunde ta bort sina inlägg.
Det skulle garanterat missbrukas av en del medlemmar skulle leva loppan.

Och tänk bara hur trådarna skulle se ut om folk började radera sina inlägg. Hela trådar skulle förstöras.

Lägger man ut en annons och den sedan blir oaktuell, så är det ju bara till att skriva det i tråden, eller be en i admin ta bort eller låsa tråden. Så himla jobbigt är det väl inte :)

Jag kan inte se någon fördel med att fritt kunna ta bort inlägg. Ser bara negativa sidor med det.

LenaR
12/29/11, 6:29 PM
#9

För många år sen kunde man redigera egna inlägg utan begränsning här på iFokus. Och det missbrukades av minst en arg medlem, som raderade jättebra inlägg innan h*n gick ur iFokus. Flera trådar inne på keramik blev förstörda. Det var strax efter det de gjorde om så att man bara kan redigera inom en timme.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Alovera]
5/6/12, 2:57 PM
#10

Det är god sed att man ska kunna radera vad man själv har skrivit på forum. Har hållt på med forum i 25 år men denna policy har jag inte stött på tiodigare.

Honestyisdead
5/6/12, 3:55 PM
#11

#10 Du kan ju redigera ditt inlägg innom en timme.
Vad god sed har med saken att göra förstår jag inte.

Att skriva saker och sedan radera det efter en tid blir ju faktiskt väldigt underligt för diskussionen.VArför ska man göra det?

Man får skriva det man menar och vill. Sedan får man stå för det.
Så funkar det i verkliga välrden också. Man kan inte radera det man sagt för att man ångrar eller anser att det passar.

Att tänka föra man skriver är att föredra.

[Alovera]
5/6/12, 6:32 PM
#12

Hera väx upp, i den verkliga livet är det mänskligt att fela och man kan rätta till dom. Men du verkar vara någon som tror att du är perfekt. Driver själv ett 20-tal forum. Men inte har vi det på detta sätt på någon av dom. Nej jag lämnar iFokus för detta verkar inte vara en seriös sida som forum.

Imasy
5/6/12, 6:53 PM
#13

#12

Nu tycker jag att du är väldigt negativ. Det har du varit både här samt i pm till mig, och jag tycker du gör en höna av en stor fjäder.

Eftersom du verkar besitta en hel del kunskaper kanske du kan bidra med något positivt istället för att bara klaga och se fel i allt, och hota med att säga upp ditt konto för att du inte får din vilja igenom?

Annons:
Ove-D
5/6/12, 8:22 PM
#14

#7 På exempelvis Facebook kan man ta bort sina inlägg oavsett hur lång tid det har gått.

Alex
5/6/12, 8:49 PM
#15

#14 Fast Facebook är inget diskussionsforum.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

UlrikaD
5/6/12, 11:44 PM
#16

Och facebook är fruktansvärt irriterande när det först är massa hål i en tråd som man försöker läsa för att folk tagit bort sitt inlägg. Och sen när man ska skriva någonting är hela jäkla tråden försvunnen. Totalt värdelöst!

Nu verkar ju TS enbart bekymra sig om säljes-annonser och inte vanliga inlägg i trådar.

Och det är ju också lätt löst….Blocket. Du kan radera när du vill.

Ove-D
5/7/12, 7:45 PM
#17

Det finns FLERA diskussionsforum/grupper på Facebook även om inte HELA Facebook är ett…

Nightslime
10/4/13, 1:09 AM
#18

Tycker åtminstone att man skulle kunna radera ett inlägg under den timme man kan redigera det. 

Jag gjorde t.ex. fel när jag skulle länka till en film som jag har på Dropbox genom att sätta länken i fältet för "Infoga video", men det var visst bara till för Youtube och Vimeo. Då vill jag kunna radera det inlägget eftersom det blir innehållslöst och helt onödigt. Detta misstag har jag gjort 2 gånger vid olika tillfällen så då blir det fler onödiga inlägg…

Sen tycker jag även att man ska kunna länka till vilka videosajter som helst där man kan lägga upp filmer, varför begränsa sig till bara två?

vallhund
10/4/13, 2:45 AM
#19

#10, tänka sig, det har jag oxå, visserligen bara i 20 o nej det är inte god sed att radera inlägg i pågående diskussioner som vi sett ganska ofta här.

Bäst tycker jag att man får redigera sina inlägg under ca 5 - 10 minuter under förutsättning att ingen svarat på ens inlägg.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ove-D
10/4/13, 9:43 AM
#20

Jag vet inte om iFokus får mer pengar/fler annonsörer ju fler trådar och inlägg det finns. Självklart vill då inte iFokus att inlägg ska tas bort även om de är gamla och/eller inaktuella som gamla annonser som köpes/säljes… Men det hade ju varit en orsak/förklaring…

Annons:
Niklas
10/4/13, 9:57 AM
#21

#18: Sen tycker jag även att man ska kunna länka till vilka videosajter som helst där man kan lägga upp filmer, varför begränsa sig till bara två?

För varje videosajt krävs det ett arbete med att ta reda på hur de ska bäddas in i inlägg och programmera det. Därför har vi valt de två största.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emo
10/4/13, 10:09 AM
#22

Man kan väl länka till de filmer man vill visa.
Jag vill inte lägga upp mina filmer någon annanstans utan behåller dem för mig på min hemsidesadress. När jag vill visa dem för några här lägger jag in länken i en kommentar:

http://www.parlkonst.se/filmer/gurkan.Wmv

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Honestyisdead
10/4/13, 11:34 AM
#23

#20 Annonser och sådant som är inaktuellt kan admin på aktuella sajter ta bort om man ber dom.

cattis12
10/3/14, 9:39 PM
#24

Hej! Har försökt lägga upp en bild alldeles för många gånger utan resultat vilket tyvärr blev 10-11 tomma svar i mitt inlägg…som jag inte kan ta bort! Frustrerande…men är det så det ska vara så..

Mvh Cattis

Emo
10/4/14, 7:50 AM
#25

#24  Använd hanterafunktionen (klicka på Hantera) så behöver du inte göra ett nytt inlägg för varje försök.
Det är öppet för redigering under en timma.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

KPD
10/4/14, 2:55 PM
#26

#5 "Jag är av den sorten att jag skriver bara det som jag inte kommer att ångra att jag delade med mig av. "

#11 "Man får skriva det man menar och vill. Sedan får man stå för det."

I princip håller jag med er om detta, men på iFokus faller inga trådar för åldersstrecket, vilket de gör i vissa forum. Internet påminner människan i allt högre grad om hennes förflutna på ett sätt som inte skedde förr. Det man hade sagt, fick man stå för, men minnet av det förbleknade med tiden.

Det jag finner mest märkligt på iFokus är att man inte tycks kunna radera bilder. Då tänker jag inte bara på dem man har lagt upp i trådar, utan även på bilder som man har i album. Det man raderar är sökvägen, men har man länkat till en bild här, finns den kvar, även om man raderat den i albumet.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Lopporärohyra
11/13/18, 8:36 AM
#27

Håller med, skulle vilja radera ett av mina gamla inlägg på mitt andra (nu raderade) konto, inläggen är en skamfläck på denna sajten..

Annons:
Honestyisdead
11/13/18, 10:20 AM
#28

#27 Då får du fråga admin på sajten.

Tillägg. Insåg nu vem du är. Med tanke på alla dina forna konton och alla inlägg du gjort kommer det aldrig hända att dina inlägg blir raderade.

Upp till toppen
Annons: