Annons:
Etiketttips-information
Läst 1706 ggr
Coturnix
2/27/12, 6:33 PM

Lögn

En sak är tydlig, Du kan aldrig lita på att någonting som utlovats Dig är ärligt och sant. "Skriv på vårt forum/nätverk" Det är GRATIS! Ren och skär falskhet och lögn.

Att man dessutom gått med på "spelet" Och tänkt att, okej, jag fattar, vartenda ord jag skriver, oavsett, generar pengar till Er så att ni kan fortsätta er affärsidé, okej, Jag litar ju på något konstigt sätt, på att om jag ger Er allt det ni begär, att ni ska hålla ert löfte, löftet om "gratis" för att jag insett idén, och gör mitt bästa…

Jag var ärlig, Ni LJÖG

Annons:
Maria
2/27/12, 6:35 PM
#1

?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Coturnix
2/27/12, 6:39 PM
#2

Ja först "stjäl" "ifokus" min och andras dagbok. Okej.Sedan "stjäl" ni mitt och andras forum.

Maria
2/27/12, 6:43 PM
#3

Prata i klartext.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Coturnix
2/27/12, 6:45 PM
#4

Jag behöver inte tala i klarare klartext för dig bumbleboo, för du om någon vet mycket väl vad jag talar om.

walter
2/27/12, 6:48 PM
#5

Eh. Det är gratis att skriva på iFokus, du betalar inte ett öre för det.

Företag kan när dom vill ändra i sitt utbud oavsett vilket företag det är.

hej

Maria
2/27/12, 6:48 PM
#6

Sorry, jag hänger faktiskt inte med. Annars hade jag inte skrivit här och frågat.

Varför skulle jag om någon veta…???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Coturnix
2/27/12, 7:06 PM
#7

Avtal är avtal. Avtalsbrott är avtalsbrott. walter. oavsett. Förstår att jag inte läst det "finstillta" och inte var fullt införstådd, medveten om att avtalsbrott var helt okej. Stackars dumma jag. :pJag trodde bättre om alla och allting.

walter
2/27/12, 7:09 PM
#8

#7 Vilket avtalsbrott ska ha begåtts.

hej

Alex
2/27/12, 7:49 PM
#9

Det är gratis att vara medlem, det är gratis att starta och driva en sajt. Dock är det ingen rättighet, vare sig att vara medlem eller driva en sajt här på iFokus, det är ett privilegium.

Har du läst medlemsavtalet står det tydligt:

"iFokus har rätt att med rimlig eller laglig frist (i) ändra avtalen, (ii) ändra eller lägga ned tjänsterna, registreringsrutiner, tekniska specifikationer och funktioner för tjänsterna. Användaren är skyldig att själv hålla sig underrättad om ändringar i detta avtal."

Nu vet jag inte alls vad det handlar om i ditt fall, men jag kan inte tänka mig att någon har ljugit för dig då det är vad som har gällt från första början på iFokus, det är trots allt ägarna av iFokus som bestämmer i det stora hela.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Coturnix
2/27/12, 7:55 PM
#10

tack!Tack för "priviliegiumet" Tack. Mitt ödmjukaste Tack. Och förlåt mig för att jag gav er så mycket…eller vad? Eller jag kanske inte "gav" någonting? Jag kanske bara "tog" Helt gratis, dessutom?

Alex
2/27/12, 8:00 PM
#11

#10 Vad är det du har gjort och vad har "tagits" ifrån dig?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Coturnix
2/27/12, 8:06 PM
#12

Alex, Min dagbok, samt ett av mina forum. Trots att jag varit synnerligen "trogen" sann och pålitltig. Och genom åren genererande.

Alex
2/27/12, 8:28 PM
#13

#12 Bloggen togs bort för länge sen, och vi blev väl förvarnade om detta innan det skulle ske, så alla som ville kunde flytta sin blogg någon annanstans. Det var i samband med att den senaste versionen av iFokus lanserades, och personliga sidorna gjordes om för att fokuseringen skulle ligga på diskussionerna i forumen. Jag tror inte att någon, någonsin lovat dig att bloggen alltid skulle finnas där? För som sagt, i användaravtalet står det att de har all rätt att ändra iFokus och ta bort saker de inte tycker passar. Så hur det kan ses som en lögn förstår jag inte.

Ang. din sajt, är det en sajt du var Sajtvärd på? Eller där du var medlem men inte längre kommer in, eller vad? Kan du beskriva det lite närmare?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Vandraren
2/27/12, 9:06 PM
#14

#6

Du startade själv en tråd där du undrade vart Illuminati hade tagit vägen.

http://skepticism.ifokus.se/discussions/4f42421ad3b4fd32f1001d1e-illuminatisajten-borta?discussions-1

Har du glömt det?

Eller försöker du glömma att den alls existerat? Självklart är det sajtvärdarnas rättighet juridiskt, men juridiskt rätt behöver inte vara moraliskt riktigt.

Berövad blogg (fast Wordpress har ju den kvar om än nästan ingen läser, vilket av kommentarer att döma inte var fallet då den fanns på iFokus) och nu en mycket livaktig sajt där ingen yttrat ett nedsättande ord om någon annan sajtmedlem, bara sökt okonventionella svar bakom inte helt självklara frågor. "Svar" som uppenbarligen stack i ögonen på en mängd läsare som inte till fullo förstått grundlagen om yttrandefrihehet i detta landet.

4 § Myndigheter och andra allmänna organ får inte utan stöd i denna grundlag ingripa mot någon på grund av att han i ett radioprogram eller en teknisk upptagning har missbrukat yttrandefriheten eller medverkat till ett sådant missbruk. Inte heller får de utan stöd av denna grundlag av sådan anledning göra några ingripanden mot programmet eller upptagningen. Lag (1998:1439). 5 § Den som skall döma över missbruk av yttrandefriheten eller på annat sätt vaka över att denna grundlag efterlevs bör betänka att yttrandefriheten är en grundval för ett fritt samhällsskick. Han bör alltid uppmärksamma syftet mera än framställningssättet. Om han är tveksam, bör han hellre fria än fälla.

Alex
2/27/12, 9:22 PM
#15

Handlar det om Illuminati har det redan diskuterats och klargjorts flera gånger om, en ny tråd är knappast nödvändig. Att den sajten doldes beror simpelt nog på att sajtvärden avslutade sitt konto på iFokus, utan att sajten hade någon ny Sajtvärd. Och det säger ju sig självt att en sajt inte fungerar utan Sajtvärd, därför finns den inte längre kvar öppet.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Coturnix
2/27/12, 9:28 PM
#16

#15 Tror Du ja, så "simpelt" har det klart visat sig INTE vara.

Alex
2/27/12, 9:46 PM
#17

#16 Det har klargjorts, flera gånger om, på både Illuminati (vad jag vet) och på andra sajter. Ärendet har ingenting på Support att göra, så jag tänker låsa den här tråden, precis som de andra. Svaren finns att hitta, väljer man att inte tro på de svar som finns så ger inte det skäl till att älta det på sajter som inte har något med det att göra.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: