Annons:
Etiketttips-information
Läst 4197 ggr
Emo
2012-03-08 16:38

Maktlös

Ska man behöva ha arbete med ett eget forum för att inte bli förväxlad med andra här?

Hur skyddas våra namn?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Maria
2012-03-08 19:05
#1

Hur menar du?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Emo
2012-03-08 19:21
#2

Jag heter Emo, men fick inte använda mitt namn utan extra tecken när jag reggade mig här.

Jag är den enda svenskan i Sverige med Emo, som tilltalsnamn och jag vill skriva under mitt eget namn.

Nu har reglerna ändrats, så att det går att ha nick med tre tecken. Då hade det väl varit lämpligt att jag hade blivit erbjuden att få använda mitt namn utan extra tecken?

Inte roligt för mig att upptäcka att någon annan får skriva under mitt namn (mitt namn som det stavas).

Inte roligt att riskera bli förväxlad.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
2012-03-08 19:28
#3

Jag kan tänka mig att det är svårt för killarna i administrationen att hålla reda på alla nick.

Jag visste inte att det hade ändrats att man kan ha nick med bara tre tecken.

Även om du ensam heter Emo i Sverige så är det ju inget varumärke och du har väl inte ensamrätt på namnet eller har du det?

Jag kan förstå att det känns trist men många har väldigt lika nick/namn och det skiljer ibland på någon siffra eller tecken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Emo
2012-03-08 19:40
#4

Nej inte har jag ensamrätt. Vill någon ge sitt barn samma namn så finns det inget hinder, men det har, såvitt jag vet, ännu inte hänt.

Många vet vem jag är och då är det inte roligt om någon annan gör otrevliga saker här på iFokus och är reggad med mitt namn utan det extratecken, som jag fick lägga till när reglerna var sådana.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

medde
2012-03-08 20:07
#5

Det är på barnens sajt denna Emo har skrivit. En gång var denna Emo inloggad och gjorde sina inlägg, vilket var i januari månad. Nicken skriver i sin nick i princip hon syftar på stilen Emo. Inte på något sätt att hon heter Emo.  Men nicken har ju bara varit aktiv engång, så det är ju ingen som utger sig för att vara dig på något sätt.

Men om du är så noga så måste jag nog även passa att be dig om en liten sak. Om du läser om sajten så finner du" eller har något viktigt att tala om ang sajten, ska du ta kontakt med oss vuxna på sajten. medde / Sajtvärd och LeffeD, GittanL medarbetare"

En vuxen fattas i den texten och det är sissie. Men i det stora hela är vi 4 vuxna och 6 barn som är under 16år  som är Medarbetare på sajten. Varför kan du då inte nöja det med att skicka det pm:et du gjorde till oss vuxna på sajten? Det hade varit uppskatatt i stället för att pm:a samtliga 10 på sajten inom admin då ink barnen.

Men vad är det du ville vi skulle göra? Ta bort inläggen enbart för att du heter Emo? Det känns inte rätt att ta bort inlägg enbart för det är dop namn till dig. Det finns 3 kvinnor med namnet Emo i sverige, och 2 män. Men vad som än är syftar ju "den andra" på livstilen och musiken emo.

Om man kikar på länken här så ser man att Emo är en livstil i både musik/hår/kläder osv..Emo Corner

Mvh.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Honestyisdead
2012-03-09 09:37
#6

För det första är det ju inte lite begärt att killarna ska hålla kolla på medlemars nick ;) För övrigt förstår jag inte riktigt. Det finns fler med detta namn, och som påpekat är emo en livsstil.

Känns ganska självklart att även "ditt" namn kommer användas av fler. Fler kanske det blir i samband med att iFokus växer.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Leffe
2012-03-10 11:15
#8

#7 Allamej. Nu för du minsann be om ursäkt annars låter jag detta gå till polisanmälan. Mycket tål jag men inte sådana där anklagelser det ska du veta. En ursäkt här i tråden annars blir det polisanmälan.

medde
2012-03-10 11:22
#9

Men jisses är det här vuxna människor som beter sig rent ut sagt som barn. Fel kan alla göra vilket anses som männskligt. Men hur ska saker och ting ställas till rätta om man bara öser på? Då blir det ju helt oregerligt och inget slut på det hela.. Mitt inlägg syftar på ett helt annat fel som jag gjort, sommed säkerhet ligger i botten i det hela.

Men att LeffeD och jag är samma person finner jag inte ens att svar till.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Allamej
2012-03-10 11:33
#10

Synd att Varken Leffe eller medde kan stå för det faktum att dom anklagar TS för att vara en annan person och utövar påhopp utan dess like i PM. Är det nmågon som ska gå till polisen så är det TS.

Och jag ber om ursäkt när NI gjort det. Känn hur otroligt roligt det är att bli anklagad för att ha dubbelnick.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Leffe
2012-03-10 11:37
#11

När och var har jag anklagat någon speciell person att ha dubbelnick? Svara på det

Leffe
2012-03-10 11:45
#12

#10 Snart lägger jag ut min konversation med Emo- här

Gittan
2012-03-10 11:53
#13

Skickar man som en vuxen människa ett sådant PM som detta till barn på 12 år. Efter detta tror barnet att det gjort något fel och vill inte längre skriva på Barnens iFokus. Ska det vara på det sättet. Eller är Emo- ett troll eller något sådant?

Hej

Jag ser att det finns ett inlägg på er sajt (Barnens) från någon som kallar sig Emo.

Det är inte jag!

Min presentation på iFokus ser ut så här:

"Hej

Jag heter Emo. Namnet kommer från släkten i USA och används där även för de yngre.

Jag har alltid pysslat med, konstruerat, tillverkat och ändrat olika saker.

Jag gillar modellbygge och gör gärna mönster.

Ett annat stort intresse är datorn och hemsidessnickeri.

Eftersom jag har gjort mycket med plaströrpärlor (prp), har jag kommit i kontakt med andra, som är intresserade av pärlor, men andra sorter. Det har gjort att jag börjat göra föremål med andra pärlor också. Då har jag kombinerat pärlintresset och datorintresset och håller på med min website pärlkonst.se som jag skaffade hösten 2008. "

Jag ville bra tala om det.

Emo

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Allamej
2012-03-10 11:57
#14

Gittan, jag kan med all säkerhet säga att Emo- inte är ett troll. Den som däremot skrev på barnens och lade ut upphovsrättsskyddade bilder kan däremot vara det.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Gittan
2012-03-10 12:06
#15

Okey då har jag fått svar från dig om att Emo- inte är ett troll. Jag tror dig, Men jag har inte fått svar om man skickar ett sådant PM som ovan till ett barn på 12 år.

Vad jag sett så är de cpyrightskyddade bilderna på Barnens bortagna av moderator.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Allamej
2012-03-10 12:13
#16

Jovisst är dom det, men inläggen är kvar. Trots borttagna bilder så står det ju klart och tydligt att Emo har lagt ut copyrightskyddade bilder. Vilket Emo-, som alltid följt lagen, blir otroligt ledsen för iom. att det är fullt möjligt att tro att det är hon som gjort det. Om man inte går in på presentationerna osv. men hur många gör det när man slöläser en tråd?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Gittan
2012-03-10 12:22
#17

#16 Är det riktigt att skicka ett sådant PM som ovan till en 12-åring. Svar tack. När det gäller de skyddade bilderna står det nu inget om skyddade bilder. Det står bara om att inlägget är redigerat av moderator.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Allamej
2012-03-10 12:29
#18

Jag tror att Ts skrev till de flesta Medarbetare och sajtvärden.

Om man har problem på en sajt, hur ska man veta vem man får och inte får kontakta. Utifall det finns regler om att man som vuxen inte får skriva till vissa Medarbetare så anser jag att detta borde stå i "Om sajten"

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Gittan
2012-03-10 12:32
#19

#18 Herre gud det står ju där!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Allamej
2012-03-10 12:39
#20

Står att om man vill ha hjälp av en vuxen ska man skriva till ni som står uppräknade, men de som man kommer att möta på sajten är barnen. Och det var verkligen inte något hotfull eller otrevligt med meddelandet som skickades.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Gittan
2012-03-10 12:48
#21

#20 Det står ordagrant

har något viktigt att tala om ang sajten, ska du ta kontakt med oss vuxna på sajten. medde / Sajtvärd och LeffeD, GittanL medarbetare

men det går kanske att tolka på olika sätt.

Du tycker alltså att det var helt rätt att skicka PM:et till en 12-åring. Du tror alltså att en 12-åring ska förstå vad som skrivits i det?

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Allamej
2012-03-10 12:59
#22

Jag tar för givet att 12 åringar kan läsa och ha läsförståelse. Antingen så har skolan misslyckats fullständigt med att utbilda barnen eller så är det du som har för låg uppfattning om dom.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Gittan
2012-03-10 13:02
#23

#22 Tänker du på vad du skriver nu. Du som inte ens klarar att läsa vad som står på "Om sajten 2 på Barnens iFokus.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Allamej
2012-03-10 13:06
#24

Finns det 2 flikar som heter om sajten på barn? hade jag ingen aning om.

Jag är inte där inne alls förrän idag så jag beklagar att jag inte vet om några specialflikar.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Gittan
2012-03-10 13:21
#25

Det är en stor vågrät meny med svart bakgrund nästan överst på sidan och där finns en flik där det står "Om sajten". Där ska man klicka så kommer texten fram. Tänk att du inte förstått det, men du menar att en 12-åring ska förstå PM:et han fick skickat till sig.

Efter det du klickat på "Om sajten" så kommer följande text

Hejsan alla barn!

Det här är sajten för alla barn här på iFokus. Här får du skriva om nästan allt. Vad du gör och tycker om. Om du sett någon spännande film. Hittat något roligt spel. Allt får plats.

Det bästa av allt är att sajten är för just barn, inga föräldrar ska skriva härinne men läsa får de gärna göra. En viktigt sak till är att det är okey att stava fel.

Tycker du om att fotografera så får du gärna visa dina bilder här. Bilder är alltid kul. Tänk dock på att det måste vara dina egna bilder. Man får inte ta andras.

Vill du ha hjälp av en vuxen så är det bara att ta kontakt med sajtvärd medde eller medarbetarna GittanL eller LeffeD. Vi finns här om du vill ha hjälp.

Självklart är våra barn Medarbetare här sajten och det är fliza, Bamse08, Jossangizmo, Lilllufsen, KaninPiggel och Mollis25.  Det är dem du kommer att möta på sajten.

Vill du bli Medarbetare eller har något viktigt att tala om ang sajten, ska du ta kontakt med oss vuxna på sajten. medde / Sajtvärd och LeffeD, GittanL medarbetare

Läs även skrivreglerna så att du vet.

Ser du vad det står i näst sista stycket . Jag har gjort fet stil på det.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Allamej
2012-03-10 13:31
#26

Vill du ha hjälp av en vuxen så är det bara att ta kontakt med Sajtvärd medde eller medarbetarna GittanL eller LeffeD. Vi finns här om du vill ha hjälp.

Självklart är våra barn Medarbetare här sajten och det är fliza, Bamse08, Jossangizmo, Lilllufsen, KaninPiggel och Mollis25.  Det är dem du kommer att möta på sajten.

Ser du vad som står i sista stycket? Jag har gjort fetstil på det.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Gittan
2012-03-10 13:34
#27

Så nu är det inte längre något viktigt ärende, men himmel och jord har blivit omrört.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Allamej
2012-03-10 13:39
#28

Det är ett viktigt ärende, det är bara du som inte ser det så.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Gittan
2012-03-10 13:43
#29

Jo jag ser och tycker det, men du ser tydligen inte på "Om sajten" detta

har något viktigt att tala om ang sajten, ska du ta kontakt med oss vuxna på sajten. medde / Sajtvärd och LeffeD, GittanL medarbetare

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Marinas Mix
2012-03-10 13:49
#30

Som jag har förstått det har Emo- faktiskt tagit kontakt med er vuxna och ni bara rycker på axlarna och vägrar inse varför Emo- är upprörd.

Den enda som tydligen hade givit henne ett vettigt svar var ett av barnen som är er Medarbetare.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Gittan
2012-03-10 14:05
#31

Jag förklarade för Emo- att Emo också är en musik- och livstil so Emo på Barnens i fokus syftar på. visst jag förstår mycket väl att emo- är upprörd att någon har nicken Emo och att inte Emo- fick ta det, men det är ju något hon ska ta med iFokus.

Jag kan upplysa om attt jag per PM bett Emo- om ursäkt att jag tyckte det var ynkligt att skicka PM:et till 12-åriga barn. Det var det enda hårda jag skrivit, men det var då jag fick veta att PM:et gått ut till barn.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Bamse 08
2012-03-10 14:18
#32

#30 Hon har tagit kontakt med oss barn också.

What doesn't kill you makes you stronger.

Allamej
2012-03-10 14:20
#33

#32 Och ni barn var dom enda som var det minsta lilla hövliga mot henne. Ni har skött er utmärkt. Det är inte det saken gäller utan de vuxnas sätt att hantera det hela.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Marinas Mix
2012-03-10 14:21
#34

#32 det vet jag och om du läser vad jag skrivit, så skrev jag att den enda som gett ett vettigt svar var ett av barnen

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Bamse 08
2012-03-10 14:23
#35

#34 Jodå, det vet jag, men det står ju ingenstans att man ska kontakta oss barn?

What doesn't kill you makes you stronger.

Allamej
2012-03-10 14:29
#36

Bamse 08 det står i inlägg 26 att dom man möter på sajten är er barn.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Gittan
2012-03-10 14:32
#37

#36 Som du säger är helt rätt att dem man möter på sajten är er barn. Men nu handlar det inte om något som är skrivet på sidan utan det handlar om PM Personliga Meddelanden till 12-åriga barn.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Bamse 08
2012-03-10 14:33
#38

#36 Ja, vi är de man möter ute på sajten.

Men det är de vuxna man tar kontakt om man har något viktigt att meddela.

What doesn't kill you makes you stronger.

Allamej
2012-03-10 14:38
#39

Jag vet det Bamse 08 och detta hade ju med sajten att göra och ni barn är ju dom som tar så väl hand om den.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[ann.is]
2012-03-10 14:56
#40

Risken för förväxling hade kunnat ske även om det fortfarande hade varit så att man måste ha 4 tecken. Hade räckt med att skriva EMO_ eller EMO. Finns otaliga varianter som kan leda till förväxling.

Bokstavskombinationen EMO är inte unik utan betyder olika för olika personer så det kommer dyka upp än fler med den kombinationen plus nåt mer tecken/bokstav. Det gäller alla nick.

De flesta brukar kontakta värden när det gäller något på sajten då det är värden som är yttterst ansvarig och bestämmer. Däremot när värden är frånvarande så brukar man vända sig till Medarbetare när det gäller något viktigt. Sen skiljer det sig ju naturligtvis från sajt till sajt vem man kontaktar, är det nåt akut så tar man den som är online.

JohannaEkroth
2012-03-10 15:36
#41

Nu kommer jag väl att få hela högen på mig, men jag förstår dilemmat och hur Emo- tänker.

Att vara känd över 40 länder för sin pärlkonst och vara 1 av 2 kvinnor i Sverige (källa: http://www.ratsit.se/) som heter Emo och vara känd på en stor del av forumen på nätet som bara Emo. Och har Emo som signatur, precis som en författare har sitt namn på sina böcker, en del har ovanliga för att lätt bli ihågkomna och inte ihopblandade med andra. Och att inte kunna regga sig som Emo för att iFokus inte tillåter 3 tecken utan minst 4.

Så ser hon att någon har reggat sig med det användarnamnet som hon så länge har väntat på och skrivit 2 st inlägg på Barnens i en tråd efter varandra, varpå det andra är borttaget och det första är redigerat av moderator och finns kvar.

Varför inte ta bort detta inlägg också helt? Det står redigerat av moderator och är en tom bild. Det är allt som finns. Varför ska det finnas kvar för? Vore jag moderator skulle jag ta bort inlägget, för det ser illa ut.

Användaren Emo har varit inloggad 1 st gång och skrivit 2st inlägg, varpå det ena är borta och det andra är ingenting att ha. Om man fick tag på henne så kanske hon är villig att byta användarnamn om Emo- förklarar att Emo faktiskt heter Emo på riktigt.

Emo- visste inte att Barnens bara är för barn upp till 16 år och hon tänte nog inte att moderatorerna faktiskt kunde vara Barn. Emo- är varken medis eller Sajtvärd och har omöjligt fått denna info om Barnens då hon inte har tillgång till varken Värdsajten eller iFokus Ifokus. Okej, hon kunde ha läst texten om sajten, men nu gjordes inte det. Hon ville bara få tag i någon moderator och berätta att hon inte var denna person och att hon kände sig kränkt över att användaren Emo inte hade följt reglerna och dessutom använt sig av hennes signatur som nicknamn.

Jag är inte för att bråka med någon. Jag vill bara försöka få en lösning på detta och reda ut så att ingen känner sig illa behandlad eller sårad.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Catwoman
2012-03-10 15:46
#42

#41 Jag skulle bara tagit kontakt med sajtvärden och förklarat riktigt ordentligt hur det ligger till. PM-et som verkar gått ut förklarat egentligen inte så mycket som du skriver. Efter detta blivit klart skulle Sajtvärd och Emo kunnat ta kontakt med iFokus för att få fram en lösning med nicken Emo.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Catwoman
2012-03-10 15:50
#43

Ingen har väl patent på sitt namn.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Marinas Mix
2012-03-10 15:52
#44

#35 Vem är det siten vänder sig till?

#43 Emo är ju ett så annorlunda namn att det fastnar lättare. I jämförelse med ex.vis ett nick som "Anna120"

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Bamse 08
2012-03-10 15:55
#45

#44 Sajten vänder sig till barn.

Men vad ska vi barn göra åt problemet?

What doesn't kill you makes you stronger.

[ann.is]
2012-03-10 16:04
#46

Som jag skrev är inte EMO unik bokstavskombination så vem som helst kan regga en variant på det. Och tror inte EMO är ensam om att se varianter på sitt namn finns nog åtskilliga som har ett relativt ovanligt namn och kanske kända på olika ställen, men inte själv kan regga det då andra gjort det och även får se andra regga varianter.

Att det är trist tror jag inte nån säger emot. Men iFokus kan nog inte göra nånting då det inte går att låsa en viss bokstavskombination då det ingår även i andra nick och det finns inte heller nån anledning för dom att avsluta ett reggat nick om den inte gjort sig skyldig till nåt speciellt. Att personen bara varit inloggad 1 gång är ingen anledning.

När det gäller moderatorer så finns ingen åldersgräns det finns bara för värdar och det oavsett sajt så på de flesta sajter finns det dom under 18 år som är Medarbetare.

JohannaEkroth
2012-03-10 16:05
#47

Hade fel om Emo som namn. Emo- är den enda i Sverige som heter Emo som tilltalsnamn. De andra kvinnorna har det inte som tiltalsnamn.

Jo, jag tycker också att det borde gå att lösa nicken Emo på något sätt.

Nej, det är sant, fast om du hette något ovanligt och har det som ditt signum på din konst, författarskap eller vad det nu är så skulle nog du också reagera om ditt namn blev taget.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2012-03-10 16:09
#48

Emo- har bett iaf en moderator att ta bort det missprydande inlägget nr #111 i denna tråd http://barnens.ifokus.se/discussions/4e255798d4ebea5d0800cd7f-vi-vill-ha-bilderteckningar-2

Det är inte så svårt.

Snälla!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Marinas Mix
2012-03-10 16:10
#49

#45 Ni ska väl inte lösa några problem, det ska ju de vuxna göra. Men Emo- vill ju bara att ni ska veta att det inte är hon som brutit mot reglerna.

Återigen är det ju det här med att Emo är så ovanligt att man kommer ihåg det lätt och Emo- Vill absolut inte bli förknippad med något olagligt.

Emo- har ju varit aktiv härinne länge och lagt många inlägg och artiklar och ofta påpekat vikten av upphovsrätten

Så jag hoppas att ni tillslut kan förstå varför Emo- blir så upprörd

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[ann.is]
2012-03-10 16:10
#50

Bushanna visst skulle jag reagera, men jag kan inte göra nåt åt det. För som #43 skriver så har man inte patent på sitt namn. Patent är enda sättet att hävda nån sorts ensamrätt.

Emo
2012-03-10 16:10
#51

Till vilka vänder sig sajten Barnens?
Vilka är det tänkt ska läsa inläggen?
Vilka ska se vem, som skrivit?
Vilka är det som kan missförstå, när ett nick ser ut som ett namn?
Ett namn som så många redan känner både från iFokus och dagis, lekis o fritids.
(statistiken visar att massor av kommuner använder min hemsida och mina mönster till barnen)
Vilka ska då upplysas om att det inte är, som det
(kanske ) ser ut.? Upplys mig, för jag begriper inte vad de "vuxna" 
försöker få fram.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[ann.is]
2012-03-10 16:15
#52

EMO för dig är de tre bokstäverna ett namn, ditt namn och för dom som känner dig är det ditt namn. Men för andra betyder de bokstäverna nåt annat. De flesta kan nog inte ens räkna ut att det är ett namn. Söker man på google så kommer det upp i många olika sammanhang. Och som jag redan sagt så kommer det komma andra som reggar varianter på det då bokstäverna står för nåt annat för dom.

Marinas Mix
2012-03-10 16:30
#53

#52 Emo- stavar ju inte hela sitt namn med versaler.

De allra flesta vet väl att emo(tionell) hardcore är  en musik stil

i övrigt se inlägg #47

Om vi tjatar lite till kanske ni förstår tillslut hur jobbigt det är för Emo-

att behöva försvara sig och sin rätt till sitt ovanliga namn.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Bamse 08
2012-03-10 16:31
#54

#49 Ja, återigen tar man kontakt med sajtvärden i fösta hand, som alltid är en vuxen.

Finns ingen nytta i att blanda in oss barn i det hela.

What doesn't kill you makes you stronger.

[ann.is]
2012-03-10 16:33
#55

#53 men det är just det. De flesta vet inte att det är namn utan det betyder olika för olika personer och det oavsett om det är små eller stora bokstäver. Och ska då alla som gillar musikstilen låta bli bokstäverna bara för att det finns enstaka personer som heter emo.

Annons:
JohannaEkroth
2012-03-10 16:35
#56

#54 " Emo- visste inte att Barnens bara är för barn upp till 16 år och hon tänte nog inte att moderatorerna faktiskt kunde vara Barn. Emo- är varken medis eller Sajtvärd och har omöjligt fått denna info om Barnens då hon inte har tillgång till varken Värdsajten eller iFokus Ifokus. Okej, hon kunde ha läst texten om sajten, men nu gjordes inte det. Hon ville bara få tag i någon moderator och berätta att hon inte var denna person och att hon kände sig kränkt över att användaren Emo inte hade följt reglerna och dessutom använt sig av hennes signatur som nicknamn." - saxat ur mitt inlägg #41.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Marinas Mix
2012-03-10 16:35
#57

# 54 Hur ska Emo- då kunna förklara sig oskyldig då hon inte får skriva öppet på eran site?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Catwoman
2012-03-10 16:37
#58

#57 Oskyldig till vad?

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Bamse 08
2012-03-10 16:37
#59

#51

Till vilka vänder sig sajten Barnens?

Ja, det hör man väll på namnet?

Vilka är det tänkt ska läsa inläggen?

Barn

Vilka ska se vem, som skrivit?

Alla på ifokus

Vilka är det som kan missförstå, när ett nick ser ut som ett namn?

Hänvisar till #52

What doesn't kill you makes you stronger.

JohannaEkroth
2012-03-10 16:39
#60

#58 Oskyldig till att vara den som postade de opassande inläggen med bilderna i på sajten då hon är den enda i Sverige med tilltalsnamnet Emo och hon har sett att det på iFokus blir allt vanligare att man har sitt förnamn med i användarbnamnet.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[ann.is]
2012-03-10 16:39
#61

Jag förstår inte varför emo ens behöver försvara sig. Hon har väl inte som jag fattar det blivit beskylld för nåt.

Om hon blivit det så syns det ju direkt när man klickar på nicken att det är olika personer.

Marinas Mix
2012-03-10 16:41
#62

#58 Läs hela tråden noga innan du uttalar dig.

Hur vi än resonerar nu så kommer allt bara att gå i cirklar.

Den enklaste lösningen är ju att stänga av  Emo då hon brutit mot alla sitens regler och sedan inte tillåta att någon annan reggar sig med den bokstavkombinationen.

Detta borde ju killarna bakom iFokus kunna lägga in en spärr på så att alla kombinatiner ser ut till att vara upptagna

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Bamse 08
2012-03-10 16:43
#63

#58 Undrar jag med.

För ingen så vitt jag vet har anklagat henne?

What doesn't kill you makes you stronger.

Catwoman
2012-03-10 16:43
#64

Det vet vi ju alla att det var nicken Emo som skrev och inte nicken Emo-.
Nicknamn är ofta ett smeknamn. Användarnamn är ofta en pseudonym på ett community.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[ann.is]
2012-03-10 16:49
#65

#62 Om en person bryter mot en sajts regler så kan personen stängas av från den aktuella sajten. Att en person brutit mot en sajts regler är inte en anledning för killarna att avsluta ett nick. Det gör dom bara i undantagsfall.

Att låsa bokstavskombinationen EMO är inte troligt då de bokstäverna även kan ingå i andra nick.

Jag upprepar igen bokstavskombinationen EMO är inte unik på nåt sätt.

Catwoman
2012-03-10 16:52
#66

Fortfarande är det inte patent på namnet.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

JohannaEkroth
2012-03-10 16:56
#67

#66 Nej, men det kanske är viktigt för Emo att få heta Emo eftersom hon är den enda som har det som tilltalsnamn i hela sverige och har det som sitt signum på sin konst där hon är känd i 40 länder.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Catwoman
2012-03-10 16:58
#68

Ska platsen Emo på Irland byta namn också. Ska musikstilen byta namnet också. Ska livsstilen byta namn också. Ska andra som heter Emo byta namn

Jag förstår konstnären Emo till 100 procent, men det är inget patent på namnet.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[ann.is]
2012-03-10 16:59
#69

#67 det kan nog de flesta förstå, men det tar inte bort förväxlingsrisken.

Annons:
Maria
2012-03-10 17:00
#70

#67 Det är ingen som säger emot att emo- är besviken men vill man ha sitt namn som signum så får man också varumärkesregistrera det.

Inget konstigare än så.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

medde
2012-03-11 09:42
#71

En av dom goa fina medarbetarna på barnens har lämnat nätverket. Detta pga det här som pågott i tråden. Att vi sedan bad om på sajten"Ta kontakt på vuxna på sajten" så blev det inte så.

Nu har ett av dom alldeles goa medisarna lämna sajt oc nätverk. I tron att denne gjort fel som svarade på pm och inte förstod vad som menades i det. Det är nu sorg på barnenssajt, och dom har inte ens med att göra hur man reggar en nick och dess regler runt det.

Vad blev det av det hela= Ett barn som lämnar nätverket. ett annat törs inte gå in på nätverket i räddslan att få på "näbben"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Marinas Mix
2012-03-11 10:04
#72

#71 Då kanske du äntligen förstår hur obehagligt det känns för Emo- Att kunna bli hopkopplad och skvallrad om för att någon med ett liknande ovanligt nick bryter mot reglerna.

Emo- är väldigt noga med att följa alla regler angående publicering av upphovsrättsskyddat material

Och som det sägs tidigare läs inlägg #41, 47, 60 och 67

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

JohannaEkroth
2012-03-11 10:06
#73

medde - Barnen har ju inte gjort något fel alls! Kyss Synd att de ska känna set som så.

Förstår de inte, så måste de få lämna över ansvaret till vuxen och tillåta sig att släppa det. När man är barn kan man inte förstå vuxensaker.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Bamse 08
2012-03-11 10:09
#74

#72 Har någon blandat ihop henne med det andra nicket?

Det är faktiskt väldigt sorligt att en av medarbetarna har valt att avgå.

#73 Nej precis, man kan inte föstå vuxensaker när man är barn så varför skicka oss ett PM med en vuxensak?

What doesn't kill you makes you stronger.

medde
2012-03-11 10:11
#75

#72 Men hur kan du komma in och jämnföra en nick med en annan nick. Då ett barn slutar på nätverket av både sorg och räddsla. Barnens sajt har inte ett smack med att göras hur nicker kan reggas eller inte. Att inte ens nu vuxna kan tänka till och tänka ur ett barns synvinkel! Utan enbart trummar på vidare. Skämmigt rent ut sagt!

Barnens sajt har inte med det här att göra! Vi varken kan eller vill ha något med hur nicker reggas på nätverket.

#73 Barnens skulle inte ens få pm om dessa nicker. Dom skulle ha lämnats utanför. Nu ser vi hur det blev av det hela.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Allamej
2012-03-11 10:28
#76

medde, lägg ner guilt trippen. Du är inte så bra på att kommunicera själv med tanke på att du inte kan tolerera andras talspråk, även efter att dom förklarat att det är så dom pratar jämt, med alla.

Barnen var dom enda som var vänliga och förnuftiga i det hela. Att dom nu har slutat kan jag bara se som att dom fått påtryckningar.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Bamse 08
2012-03-11 10:31
#77

#76 Igentligen spelar det ingen roll vem som var snäll eller inte.

Ingen på Barnens har ingentligen med detta att göra.

Men om man vill upplysa om att man inte är samma nick så gör man det till sajtvärden.

What doesn't kill you makes you stronger.

medde
2012-03-11 10:33
#78

#76 Tänk så fel du kan ha

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Marinas Mix
2012-03-11 10:34
#79

#75 Ja det är synd om barnen, som kanske inte förstår bättre. Det enda vi vuxna vill är att den som burit sig illa åt, skall tas bort från siten.

Jag jämför inte olika nick! Det råkar ju vara så att Emo- faktiskt har det som tilltalsnamn.

Kan ni vuxna inne på barnens inte förstå hur detta inlägg som startatde allt kan förstöra Emo-s, rykte och allt hon byggt upp?

Citerat från #67 "Nej, men det kanske är viktigt för Emo att få heta Emo eftersom hon är den enda som har det som tilltalsnamn i hela sverige och har det som sitt signum på sin konst där hon är känd i 40 länder."

Och det verkar som om ni vuxna inne på barnens och de flesta andra som blandat sig i denna diskussion  ABSOLUT VILL MISSFÖRSTÅ vad det handlar om.

De enda som reagerat på ett förnuftigt sätt är ju barnen, som har kunnat känna empati föe Emo- och hennes situation

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

ks.gerbil
2012-03-11 11:46
#80

Allamig du säger att barnen är dem som tar väl hand om sajten men utan de vuxna skulle inte ens sajten finnas! de är de vuxna som tar hand om något bråk kommer fram. de är dem som säger till att allt är på plats. såklart barnmedisarna oxå gör ett jätte bra jobb, men de vuxna tar en viktigt del i dehela!

jag vill inte ha nåt bråk om detta bara få dig och andra att förstå :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Alex
2012-03-11 13:09
#81

Först och främst vill jag säga hur fruktansvärt förvånad jag blir över att läsa den här diskussionen. Jag vill inte ens räkna antalet personliga påhopp, och det faktum att de flesta av dem kommer från sajtvärdar och Medarbetare skrämmer mig! Jag är mycket tveksam till att ni tillåter sånt på era egna sajter, men ni tycker ändå det är okej att bete er så på andra?

Jag tänker inte peka ut några, förhoppningsvis är ni smarta nog att inse själv vad ni skrivit och de skyldiga kan ta åt sig av det hela.

Gällande grunddiskussionen så är det ju faktiskt så att Emo har en annan betydelse än ett namn och så länge personen inte använder hela namnet eller utger sig för att vara personen med namnet så är det nog inte så mycket att göra. Framför allt så kan inte sajtvärdarna göra något, utan vill du (Emo-) verkligen göra något åt det hela så är det kontakt med killarna bakom som gäller. Jag kan ta kontakt med de så får de säga sitt.

Till sist vill jag be er att vara snälla att lägga ner den här diskussionen nu, annars kommer jag låsa tråden. Vill även passa på att berömma er som faktiskt har hållt god ton i diskussionen, samt hållit er till trådens ämne.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Emo
2012-03-11 13:49
#82

#81 Alex Vill du vara så vänlig att kontrollera dina uppgifter innan du skriver.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
2012-03-11 13:55
#83

#81 Vet att Emo- har kontaktat iFokus killarna, men inte fått någon riktig respons.

Hade dem gett rätt respons så hade denna diskussion aldrig uppstått

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
EvaG
2012-03-11 14:23
#84

#81 Du har helt rätt angående personangrepp med mera. Jag tror aldrig att jag i någon tråd någonstans på iFokus sett så många personangrepp och uthängning av personer som i denna tråd. Personer som inte ens skrivit ett ord blir uthängda och beskyllda för saker och ting.

Och det är som du skriver sajtvärdar och Medarbetare som gör det.

#83 Får jag fråga dig menar du alltså att moderatorerna på Barnens iFokus skulle lösa problemet med namnet Emo när iFokus-teamet inte gett rätt respons? Så tolkar jag ditt inlägg "Hade dem gett rätt respons så hade denna diskussion aldrig uppstått".

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

beem
2012-03-11 14:33
#85

Nu svär jag i kyrkan kanske…………men kan inte Emo- ändra sitt nick  här till Emosalster eller något liknande.

När vi använder oss av nick finns ju hela tiden risken att förväxlas med någon och det kan ingen göra något åt. Då är det bästa att ta saken i egna händer och ändra sitt nick.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[ann.is]
2012-03-11 14:51
#86

Den sympati/förståelse jag hade i början är nu bortblåst. Emo- och ni som hjälper/söttar henne inser inte ni vad ni faktiskt skriver.

En person som verkar gilla emostilen ska mista sitt nick för att en annan person vill ha det. Vem vet den personen kanske till och med kallar sig emo. Killarna ska gå in och låsa en kombination bokstäver för att en person inte vill riskera att bli förväxlad med andra. Om dom skulle låsa så är det inte bara EMO i alla varianter dom får låsa utan även tex EWO, EMU, EMD då vid snabb/slarvig läsning kan ses som emo. Finns fler varianter än så som behövs låsas i så fall.

Skulle dom låsa så får dom stänga igen iFokus, för låser dom för en person så får dom låsa för alla som kräver det och sunda förnuftet säger att det i slutänden blir omöjligt att skapa nick.

Det som skrevs på barnens hanterades på den sajten som det bör. Den personen gjorde fel på en sajt, men det är ingen orsak för iFokus att stänga av nicket för det finns ingenting som säger att personen gör fel om den återkommer.

Det har skrivits i tråden att Emo- vill förklara sig oskyldig och även försvara sig. Men för vad då. Det framgår inte nånstans att Emo- har blivit beskylld för nånting. Jag kan inte ens se att den person som skrev på barnens skulle kunna förväxlas med Emo- den har en helt annan Avatar dessutom skrev den på en sajt där Emo- inte ens får skriva.

Som jag sagt tidigare så finns det inget unikt med bokstäverna emo. Det finns inget unikt med att kunna bli förväxlad det finns gott om nick på iFokus som är snarlika. Det finns inget unikt med att man inte får ha exakt det nick man vill, det finns nog åtskilliga som upptäckt att det endera redan är reggat eller att andra reggat variant på det. Det sista jag skrev här är inte unikt för iFokus utan så är det på de flesta forum. Det enda som verkar vara unikt är denna tråd där en person vill ha ett nick som en annan person reggat och vill att iFokus ska stänga en annan nick för att få det.

[ann.is]
2012-03-11 15:03
#87

Ett tillägg. Personen som skrev på barnens borde vara under 16 år vilket är gränsen för att skriva där.

Vad sänder det för signal till det barnet/ungdomen om dennes nick stängs av för att en vuxen prompt vill ha det. Och för den delen till alla andra barn/ungdomar om man kan mista sitt konto på de grunderna.

För Emo- och dom som känner henne är det ett namn för alla andra är det ett nick vilket som helst.

Marinas Mix
2012-03-11 15:16
#88

Den här diskussionen har spårat ur och så helt plötsligt har det blivit en hel hönsgård av en ensam fjäder.

**Hur vi än resonerar nu så går det bara runt i cirklar och inget nytt vettigt tillförs.
**

#84 Ja hela den här diskussionen hade kunnat undvikas om antingen killarna bakom iFokus eller sajtvärdarna på barnens site plockat bort dem inlägg som var uppenbara regelbrott, både mot upphovrättsskyddet och iFokus egna regler.

#85. Du har visst missat hela poängen idenna diskussion. Emo- heter Emo och har det som tilltalsnamn, som enda person i Sverige och hon är känd i  flera andra länder för sin konst under SITT namn. Så varför ska Emo- Som är oskyldig till dessa regelbrott bli den som måste ändra sitt nick?

#86 Citat; "En person som verkar gilla emostilen ska mista sitt nick för att en annan person vill ha det. Vem vet den personen kanske till och med kallar sig emo."

Emo- heter Emo och har det som tilltalsnamn, som enda person i Sverige och hon är känd i  flera andra länder för sin konst under SITT namn.

Som jag har skrivit tidigare i tråden, men kanske någon har missat det, så är ju Emo väldigt ovanligt och att Emo- då skriver under sitt eget namn och inte vill bli förknippad med någon som så tydligt bryter regler  och lagar och det kan påverka Emo- negativt.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[ann.is]
2012-03-11 15:28
#89

#88 Men det du och andra inte verkar förstå. Det spelar ingen roll att det är Emo:s riktiga namn. Det är bara för henne och de som känner henne som det är det. För alla andra är det ett nick vilket som helst. Så att använda argumentet att det är ett namn håller inte. Då ska alla som har ett ovanligt namn använda samma argumentet för att få ha det som nick. Och jo det finns nog åtskilliga som har ovanliga namn.

Sen får du gärna tala om vart Emo- har blivit beskylld för regelbrott. Det framgår inte nåstans att hon blivit det.

Det är ni som vill att Emo- ska få nicket som kommer med argumentet som inte håller och drar in saker som ni inte visar att det stämmer.

EvaG
2012-03-11 15:28
#90

#88 Vad jag kan se i det aktuella inlägget på Barnens iFokus och som skrevs för snart en och en halv månad sedan så har moderatorerna agerat helt rätt när någon gör ett övertramp första gången.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Maria
2012-03-11 15:31
#91

#88 Återigen. Är man så mån om sitt namn som unikt så får man registrera det som varumärke annars kommer man aldrig undan sådana här saker.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Marinas Mix
2012-03-11 15:35
#92

#90 Efter mycket om och men har det inlägg som startade hela den här cirkusen plockats bort.

Och det är just det vi skriver om nu att hade det blivit bortplockat direkt, så hade inte denna diskussion uppstått.

Emo- VILL absolut INTE bli förknippad med sådant.

Och eftersom dessa inlägg fanns på en sajt där Emo- är för gammal för att få skriva på, så måste ni förstå att hon måste få fråga någonannanstans.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[ann.is]
2012-03-11 15:38
#93

#92 Återigen hur kan Emo- bli förknippad med något där klart framgår att det inte är hon som skrivit.

Leffe
2012-03-11 15:45
#94

#92 För upplysning kan jag säga att det du skriver Efter mycket om och men har det inlägg som startade hela den här cirkusen plockats bort blev bortplockat redan i början av hela den här debatten.

Marinas Mix
2012-03-11 15:56
#95

#94. så bra då. Då kan vi kanske äntligen kan komma någonstans i denna diskussion och alla dem som INTE vill förstå kan väl starta och läsa hela tråden NOGA från början till slut

För som jag skrivit så går det bara runt i cirklar nu och vi kan hålla på i evigheter och fråga varandra och citera varandras inlägg och då spårar allt ur.

#86 skriver: Den sympati/förståelse jag hade i början är nu bortblåst. Emo- och ni som hjälper/söttar henne inser inte ni vad ni faktiskt skriver.

Kanske är det så att fler bör titta och läsa igenom vad de skriver.

Visst måste de finnas fler som inte inser vad de skriver och är så fastlåsta vid att just DE har rätt att de inte kan ta in vad vi andra tycker och tänker och framför allt hur Emo- känner.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[ann.is]
2012-03-11 16:00
#96

#95 Jag har läst tråden från början. Och i början står det att Emo- inte vill bli förväxlad med andra. Den risken finns alltid då man kan regga vilket nick man vill.

Sen har det framgått att det hela handlar om att det är Emo:s namn och att det är anledning till hela denna tråd. Ingen som säger emot hur Emo känner.

beem
2012-03-11 16:45
#97

# 88 - jag har inte missat hela poängen med diskussionen. Jag fatatr inte vad du pratar om för regelbrott. Namnet är ju inte skyddat.

Vad jag menar är att ingen har ensamrätt på ett namn på nätet om man nu inte har ett skyddat namn / varumärke.

Jag förstår mycket väl att det är jobbigt för Emo. Jag ser det som att hon har inget val. Googla på Emo får du se hur många träffar du får som då alltså inter gäller Emo-.

För att göra det bästa av situationen kan man ju då själv bidra genom att ändra namnet liiite - behålla Emo och sen lägga till något.

Barn har ju svårt att ta till sig att en vuxen komemr och säger - det är mitt namn. Vad ger det för signaler.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Marinas Mix
2012-03-11 16:55
#98

#97 Det hela har sin upprinnelse i att Emo på barnens site begick regelbrott, både mot iFokus regler och upprättshovslagen och lade upp upprätthovskyddade bilder i sitt inlägg. Vilka moderator redigerade senare

Och nu då det inlägget nu är bortplockat, så kan inte alla förstå vad som hände i början.

Det var därför denna tråd startades, för att Emo- pm;ade de vuxna sitevärdarna på barnens iFokus för att få bort inlägget samt den person som kallade sig Emo, då det kan påverka Emo- negativt

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Maria
2012-03-11 17:00
#99

#98 Vad jag förstått så var det inte bara de vuxna sajtvärdarna som fick PM, vilket är det som ställt till allt, då det står på sajten att det är dessa som ska kontaktas om det är några problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
2012-03-11 17:02
#100

# 98 - ja även detta har jag förstått. Men kvar står det faktum att hon även i fortsättningen riskerar att någon använder hennes namn på nätet som nick eller  något liknande här på iFokus.

Det är därför jag säger - i all välmening - att hon bör ändra namnet för sin egen skull - tex kalla sig Emo' s hobby elelr vad som helst.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[ann.is]
2012-03-11 17:07
#101

Men varför reagerades det på nåt som skrevs på barnens. Var det nån som skrev till Emo- och beskyllde henne för det.

Jag tror nog att de som läste de inläggen inte kopplade det till Emo- på nåt vis utan såg det som ett nytt nick.

iFokus som på alla forum så kan man regga det nick man vill. Så även om killarna skulle gå med på att stänga av emo och ge Emo- det nicket så kommer det komma andra i framtiden som kan regga en variant på emo. Så förväxlingsrisken finns alltid.

De flesta som läser inlägg gör ingen koppling till andra nick då det oftast framgår av tex Avatar vilken medlem det är.

medde
2012-03-11 17:08
#102

#98 Nu stämmer det inte igen! Då bilderna lades in så togs dom bort inom 1 timme.  Inlägget redigerades alltså direkt. Därefter pm:ade den Emo om vad jag gjort och varför. Så har det legat och tråden är också låst sen länge tillbaka, så inga nya inlägg kan göras och då hamna på nytt högst upp på forumdelen.

Men därimot tog jag bort ett av dom två, då tråden startades upp härinne. Men bara ett av dom eftersom denna nicken Emo blev kallad av några fjortistroll..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2012-03-11 17:09
#103

#98 Ge dig nu. Vill du bara ha bråk här. Ett av inläggen ligger kvar så alla kan se.

Maria
2012-03-11 17:15
#104

Här har Emo ställt till det igen….Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Catwoman
2012-03-11 17:16
#105

#98 En sak är klar och det är att sakfrågan är oväentlig för dig. Du verkar ju här nu bara vara ute efter att bråket ska fortsätta.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Marinas Mix
2012-03-11 19:02
#106

Åh, så snabbt det svängde från att handla om Emo- och hennes problem till att attacker mig.Om ni uppfattat det som att jag bara vill bråka, så tackar jag för mig och lämnar.

Det är inte så det är.

Här kommer en massa nya nick och slänger sig in i en diskussion och tar parti för den som gjort fel, utan att ta reda på HELA historien, vilket nu är svårt då inlägget som startade det hela är bortplockat

Jag ber då om ursäkt för att jag är en god vän och försvarar den som inte gjort något fel.

Sakfrågan är inte oväsentlig för mig.

Det handlar ju om att Emo- ska kunna använda SITT tilltalsnamn här på siten utan att bli hopblandad med någon som gör olagligheter.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[ann.is]
2012-03-11 19:12
#107

#106 Men varför är det så svårt att svara på om Emo- faktiskt blev beskylld för att skrivit på barnens sajt. Om hon inte blev beskylld så ser inte jag att det överhuvudtaget finns nån anledning till att diskutera olika nicks varande.

Emo-:s sits är inte unik på nåt sätt, vare sig här på iFokus eller andra forum. Det finns nog gott om personer som vill ha sitt namn som nick, men av nån anledning inte kan få det.

Att en person gjort fel en gång är ingen anledning för iFokus att stänga av det nicket. Det är många som gjort fel en gång. Det hanterades på sajten som sig bör. Det finns ingenting som säger att personen kommer missköta sig om den kommer tillbaka så det finns ingen anledning för iFokus att stänga av det nicket.

Sen förstår jag fortfarande inte varför Emo- ska bli ihopblandad med andra nick. De flesta som läser inlägg ser att det är olika. Och en hopblandning kommer även fortsättningsvis kunna ske oavsett vilket nick Emo- har framöver eftersom man kan regga vilket nick man vill och iFokus kommer inte låsa nån kombination av bokstäver eftersom det försvårar registrering av nick. Och det dom gör för en ska dom göra för alla så då kan dom slå igen iFokus.

Catwoman
2012-03-11 19:16
#108

#106 Ny nick????????

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

medde
2012-03-11 19:31
#109

#106 Men det finns ju inlägg kvar på barnens som är gjort av Emo och det har funnits där hela tiden. och det har varit klagomål på att det ska bort för att det är skrivet av just en Emo. Så jag är inte med på vad du säger om inlägg borta..

Vidare hänvisar jag till # 81 samt 86.

Hittade mitt i allt detta. Så finns det redan ett företag som heter EMO AB.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Alex
2012-03-11 20:18
#110

Låser den här tråden nu, eftersom de personliga påhoppen och onödiga diskussionerna tydligen måste fortsätta ändå…

Enskilda sajter ska inte diskuteras på Support, det är sajtvärden på varje sajt som bestämmer vad som ska finnas där och inte. Gällande användarnamn är det även där sajtvärdarna som avgör om det är något som inte är lämpligt på deras egen sajt, men gällande hela nätverket är det killarna bakom som avgör. Så fortsatta diskussioner i den här andan är totalt meningslöst. Jag har kontaktat killarna om ärendet och Emo- kommer att kontaktas av mig eller dem om det hela, men fortsatta öppna diskussioner om det här kommer att tas bort, för det är ingenting som behöver diskuteras öppet!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: