Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1555 ggr
Michaela-N
2012-04-15 17:03

Försl: Värd få meddelanden om borttagning av inl.

Tänkte framföra ett tips. Jag är Medarbetare på ett antal sajter, varje gång när ett inlägg raderats (automatiskt eller ej, om det har anmälningar) så får jag meddelanden om detta. Det anser jag är lite onödigt, det räcker om värden får dessa egentligen. Att skicka utt meddelanden till alla Medarbetare, är kanske lite onödigt.

Annons:
Ratlings
2012-04-15 17:04
#1

Eftersom medarbetarna är där för att hjälpa till ser jag inte det som onödigt alls, utan bara bra. Dom är ju där för att hjälpa till. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Vargöga]
2012-04-15 17:05
#2

Håller med. Helt onödigt.

Ratlings
2012-04-15 17:08
#3

På vilket sätt är det onödigt tycker ni? 
Ni är ju Medarbetare av en anledning, för att hjälpa och hålla ordning, då är det väl bra att ni också får meddelande om trådar som tas bort så att ni kan kolla upp det också.

// Lise
When nothing goes right, go left!

DesK
2012-04-15 17:08
#4

detta är en fråga som ska tas upp på sajten IFOKUD iFokus, eftersom den enbart gäller Medarbetare och värdar. Sen instämmer jag med #1, eftersom ingen värd eller medis kan vara aktiv dygnet runt 365 dagar om året.

För övrigt undrar jag vad du #0 menar med din signatur "Temporär sajtvärd", någon sådan funktion finns inte här inom iFokus, vad jag vet. Antingen är man Sajtvärd eller så är man det inte.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Michaela-N
2012-04-15 17:09
#5

#3 Finns ingen anledning för alla att kolla upp dem. Det räcker gott och väl om en gör det.

Alex
2012-04-15 17:10
#6

Jag tycker det bara är bra att även medarbetarna får PM om sånt. De är ju där för att hjälpa till och ibland får ju de lite större ansvar om sajtvärden reser bort eller av annan anledning blir borta en period, då är det ju helt klart bra om inte bara sajtvärden får PM.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Michaela-N
2012-04-15 17:11
#7

#6 Kanske skulle det kunna finnas en funktion som ger tillgång till en aktiverings-knapp?

"PM till Medarbetare vid borttagning av inlägg/trådar" och så kan man aktivera eller avaktivera den

DesK
2012-04-15 17:14
#8

Till samtliga här: Vänligen läs mitt #4!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Michaela-N
2012-04-15 17:15
#9

#8 Vad vill du att vi ska göra åt det nu?

DesK
2012-04-15 17:18
#10

#9 Dels är det lämpligt att ställa frågor och ge förslag där de ska vara, alltså tycker jag att du ska skriva ett nytt inlägg på iFokus IFOKUS + att jag gärna skulle vilja ha svar på min fråga till dig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ratlings
2012-04-15 17:20
#11

#5 Men man är ju Medarbetare för att hjälpa till, då är det också en del i det att man ska kunna kolla upp sådant = få det mailet.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Michaela-N
2012-04-15 17:38
#12

#10 Tråden hör inte hemma här, den ska ställas på iFokus IFOKUS. Frågan hör inte hemma här, den ska ställas i PM. Flört

#11 Men kan man inte få välja själv om man vill ha dem, tillsammans med värden?

Ratlings
2012-04-15 17:50
#13

#12 Varför? Återigen är du som medis där för att hjälpa och hålla koll då är det väl klart att medisarn också ska få dom meddelanden?

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
Leffe
2012-04-15 18:38
#14

#9 Sluta med debatten här och starta på nytt på iFokus iFokus och be någon i admin låsa här.

Wand
2012-04-15 18:51
#15

Vet att ni ska stänga och flytta denna tråd, men vill bara inflika med att jag som Medarbetare och Sajtvärd tycker att det är en väldigt bra funktion. Ibland kan inte sajtvärden vara inne varje dag, då är det skönt att även medarbetarna kan bli noterade och hjälpa till, likväl som att inte alla Medarbetare kanske är inne varje dag, då är det bra att alla bara kan hjälpas åt. 

Vill man inte som Medarbetare hjälpa till med sådant så kanske man inte ska vara medarnetare heller, för som med-arbetare ska man hjälpa till med sajten och dess ruljans helt enkelt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

medde
2012-04-15 18:56
#16

Tycker det känns verkligen viktigt att mina Medarbetare även får detta i pm. Om jag inte är inne så tar dom vid,vidare så är det bra för det underlättar även i arbetet som värd att mina Medarbetare vet vad som händer då jag inte är inloggad.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: