Annons:
Etikettövrigt
Läst 1077 ggr
[Pennylane1]
2012-04-26 07:58

Urgamla trådar

Hej!
Är det nytt att det dyjker upp urgamla trådar nedanför inläggen i de olika foran?  Det har under den sista tiden varit jättemånga nya som kommer in och kommenterar i jättegamla trådar. Jag undrade så hur detta kom sig tills jag kom på att det berodde på dessa arkaiska trådar längst ner. I vissa fall är trådarna 6 år gamla, sen forumsstarten! (gäller kif, vet inte hur det är i andra fora) Söker då den som skapat tråden deltagare till undersökningar, eller har olika tidsbegränsade erbjudanden blir det bara en massa missförstånd och besvikelser, går det inte att göra dessa trådar mer aktuella?

Annons:
Niklas
2012-04-26 09:36
#1

Nytt och nytt. Det kom tillbaks för ungefär ett år sen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Pennylane1]
2012-04-26 16:48
#2

Ja Jag vet att det varit trådar nedanför innan men har de vart så jättegamla hela tiden? För  det är först nu de allra senaste dagarna som det kommit in flera stycken  och kommenterat jättegamla trådar!

Du har inget svar på min sista fråga?

Leffe
2012-04-26 17:52
#3

Normalt sett läser man väl en tråd innan man går i och svarar och då borde man väl se att den är inaktuell

Honestyisdead
2012-04-26 18:39
#4

#2 Det har varit äldre trådar hela tiden. Ibland råkar folk skriva i dom samtidigt, och ibland är det en person som letar fram de äldre trådarna och skriver i flera av dom.

[Pennylane1]
2012-04-26 20:37
#5

# 3 jag tycker också att det är normalt att läsa tråden men som sagt, det har varit massor alldeles den senaste tiden inne på kif!

Olika personer har det varit.

signemo
2012-04-26 22:19
#6

Har inget märkt Men en av sajtvärdarna på ett forum. Verkar komma till gamla trådar utan att be om det om jag inte fattat fel. Och det är mycket möjligt jag gjort. Kan be personen berätta i såfall

Var rädda om varandra

Annons:
Niklas
2012-04-27 09:31
#7

#2: Det har slumpats fram från hela historiken hela tiden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ks.gerbil
2012-04-27 15:06
#8

men om det är erbjudande och så vidare tycker jag medisar eller sajtvärdar ska låsa tråden efter att det är sålt eller så..

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Pennylane1]
2012-04-27 15:33
#9

jo men ofta har tråden övergått i nåt annat men ändå varit vilande rätt länge, men de som kommer in svarar ofta TS. Jaja, kanske inget att göra åt men det har som sagt skett väldigt ofta precis de senaste dagarna.

Honestyisdead
2012-04-27 16:51
#10

#9 Jag skulle gissa på en tillfällighet :)

WildeSau
2012-04-27 20:39
#11

Problemet är väl det här eländet?

Gräv i arkivet

Synd att folk inte läser datum på senaste inlägg innan de svarar. Obestämd

eller så är det medaljjägare i farten…

"Du har tilldelats Arkeologen. Denna medalj delas ut till dig som kommenterat ett inlägg som är mer än ett år gammalt"


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Pennylane1]
2012-04-27 21:44
#12

aha så kan det vara, man kan undra varför det  ska vara  värt att premieras!

Alex
2012-04-27 21:52
#13

Är det så fel att det kommer upp gamla trådar emellanåt då? Personligen tycker jag det kan vara lite kul.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
ks.gerbil
2012-04-28 08:24
#14

13# jag med :-P ibland läser jag gamla trådar för det är kul :-P + att man kan lära sig något ;-)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Pennylane1]
2012-04-28 08:36
#15

jag definierade ovan när det kan bli lite fel.  Vi har haft folk som ställer frågor till sen länge avlidna medlemmar också, det kan vara lite knepigt…

ks.gerbil
2012-04-28 08:39
#16

Men är det salu trådar så borde admin låsa är det vanliga inlägg måste man läsa först ;-) men kanske göra en tråd där du förklarar detta och hänvisar till att läsa datum? Eller fråga om en i admin kan göra en?

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Pennylane1]
2012-04-28 11:07
#17

Några salutrådar har vi inte på kif vad jag vet.. så sådant har det inte varit, vissa erbjudanden men även som sagt där folk inte lever längre eller inte varit inloggade på flera år. Jag är inte Medarbetare så jag har väl inget formellt ansvar… men har påpekat det i aktuella trådar liksom många andra har gjort. Vet inte om det skulle hjälpa att skriva en speciell tråd för det är ju också så att folk kommer direkt till den aktuella (inaktuella haha) tråden från andra forum. De vet oftast inte ens att de befinner sig på ett lågkolhydratforum utan börjar ge råd som inte alls stämmer in. Jaja… västerlandsproblem!

Men enligt min åsikt hade det varit bättre om inte urgamla trådar slumpas fram men går det inte så går det inte…

Upp till toppen
Annons: