Annons:
Etikettinsider-och-andra-betaltjänster
Läst 3228 ggr
[Shamanwolf]
5/5/12, 1:20 PM

Reklamfritt i fokus

Har bytt användarnamn för ett litet tag sedan och nu försöker jag få i fokus reklamfritt.Allt flyter på tills jag har svarat START på sms-et då får jag två sms där det står följande :

Din betalning kunde tyvärr inte utföras pg av tekniska problem/timeout för tillfället försök igen om fem minuter .(vilket jag försökt nu i flera dagar)

Andra sms-svaret:

Din prenumeration på i fokus har avslutats pga att debiteringen misslyckas.Du kan beställa tjänsten på nytt genom att skicka till 72345.(Pengar finns på telefonkortet så det beror det inte på)

Hur kan det bli så här,har haft det tidigare också i annat användarnamn.Är det vissa operatörer som inte fungerar med ?har telia.

Tacksam om nån kan tipsa hur jag löser detta för att slippa reklamen Glad

Annons:
[Moa-]
5/5/12, 9:49 PM
#1

Lägg in en app i webläsaren som spärrar all reklam? Eller är det endast på iFokus som du vill slippa reklam?

[Shamanwolf]
5/6/12, 6:11 AM
#2

Tack för svar Moa .Jag syftade på i fokus reklamfritt och vet inget om det här med appar.Finns något att ladda ner nånstans så man kan installera det i webbläsaren och betyder det att man slipper reklam överallt ? som tex epost mm ?har noll koll på vad appar är så därför frågar jag ,och fungerar det på vanlig bärbar dator ?

[Moa-]
5/6/12, 9:45 AM
#3

Ja, det fungerar i vanliga bärbara datorerar (och stationära, det är ett tillägg till webläsaren som läggs in). Reklammail kommer du fortfarande att få, däremot reklam på andra hemsidor blockeras (samt reklamen före/under web-tv program), Aftonbladet ser till exempel mycket annorlunda ut. =P Vilken webläsare använder du dig av? (Det är olika program för olika webläsare, så ska jag se om  jag kan skicka över en nedladdningslänk till dig.)

iFokus reklamfritt får någon som arbetar på iFokus hjälpa dig med för det kan jag inget om.

[Shamanwolf]
5/6/12, 10:09 AM
#4

Aha där ser man,mycket man inte vet Skrattande

Använder google chrome som webbläsare,bussigt att du vill skicka nedladdningslänk,bamsetack och kanske försvinner även reklamen från i fokus också om jag har tur Cool

[Moa-]
5/6/12, 10:18 AM
#5

Ja, skall se vad jag kan hitta till Chrome, för mig fungerar det bra med Explorer och Firefox, har inte hunnit testa med Chrome än, men här kommer en länk till nedladdningen av gratis ad-blocker till Chrome, http://adblock-plus.en.softonic.com/download

Lycka till!

[Shamanwolf]
5/6/12, 10:40 AM
#6

Jättbussigt Moa varmaste tack ska försöka med den länken.Ha en fin dag på dig Glad

Annons:
[Moa-]
5/6/12, 10:58 AM
#7

Vad bra, hoppas att det fungerar till belåtenhet! =)

Hör gärna av dig om problem skulle uppstå.

[Shamanwolf]
5/6/12, 12:36 PM
#8

Whow jag är imponerad reklamen försvann direkt,vilket program suveränt bra.Ingen reklam varken här eller någon annanstans så det fungerare toppen.

Jätte tack för länken,det här kommer jag att använda mig av i framtiden Cool

[Moa-]
5/6/12, 1:34 PM
#9

Vad bra! Det är alltid bra att höra att det fungerar även med andras inställningar på webläsare.

Ulla
5/6/12, 2:14 PM
#10

Vad bra! Och om alla gör som ni så försvinner inte bara reklamen utan hela iFokus. Glad

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[Moa-]
5/6/12, 2:24 PM
#11

Ulla; nej, det tror jag inte att det gör, jag använder motsvarande app till samtliga websidor, svenska webbtv-sidor och annat. Säg den person som ej använder sig av popup-blockerare idag, är det också fel enligt dig?

Nu bad en person om hjälp att få betala utan att få svar, är det då bättre att lösa problemet eller att fortsätta försöka betala utan att få det att fungera? Hade jag gett samma tips på dator.ifokus hade du aldrig brytt dig, jag vet hur irriterande det kan vara när saker inte fungerar som de skall, därför tipsar jag gärna andra om enkla lösningar när jag känner till dem.

[Shamanwolf]
5/6/12, 2:38 PM
#12

#10 Skrattar lite mellan raderna, hela iFokus förvinner inte tack och lovSkrattande

Däremot var det den absolut bästa lösningen för jösses vad mycket reklam jag slipper så det här det rekomenderar jag varmt till andra och än en gång Moa varmaste tack för din hjälp det här var toppen och alla tiders jag slipper reklam,tjohoo vad skönt Cool

Honestyisdead
5/6/12, 3:56 PM
#13

Jag stödjer hellre iFokus än inte.

Skaffar man gratis program som tar bort all reklam så anser jag att man gör fel ;) iFokus förlorar på det. Och vi vill väl ha kvar våra forum?

Annons:
[Moa-]
5/6/12, 4:12 PM
#14

Hera; hur förlorar iFokus på det? Tar iFokus betalt för sin reklam genom antal unika sidvisningar och ej genom antalet klick, så resulterar det inte i någon förlust för iFokus.

Vidare så är det en i sak relativt ointressant diskussion, det finns ingen sajt som är så viktig att jag väljer att se reklam på samtliga sidor istället för att undvika det på samtliga. Det är som sagt ingen app för att slippa reklam på iFokus utan den spärrar samtlig reklam från visning i webläsaren… Vill jag se på webTV från andra länder så använder jag mig av en proxy, det handlar helt enkelt om att lösa de hinder som uppstår med hjälp av de medel som erbjuds…

Honestyisdead
5/6/12, 5:27 PM
#15

#14 iFokus drivs ju genom reklamen. Vidare kan vi ta privvat.

Därför väljer jag att antingen se reklamen och klicka på den som jag ju gör när jag har den ( har svårt att låta bli), eller så betalar jag för att undvika den.

Varför tror du själv att man ska betala för att inte se den? "Knappast för att det ger iFokus ngt."

[Moa-]
5/6/12, 5:42 PM
#16

Hera; ja, men det kan löna sig att visa reklam på många olika sätt…

Jag kan dock fortfarande inte förstå hur du anser att det är fel att nyttja de alternativ som finns inbyggda i webbläsarna, jag använder de gratisalternativen som finns, så enkelt är det, oavsett om det gäller webbläsare eller virusprogram…

(Sedan anser jag att det kan diskuteras om det är rätt att ta betalt för "gratistjänster", då är det bättre att kalla det för frivilliga bidrag…)

Honestyisdead
5/6/12, 5:50 PM
#17

Jag ser ju gärna att iFokus lever vidare. Behöver du mer förklaring :)

[Moa-]
5/6/12, 5:53 PM
#18

Då är vi överens på en punkt ialla fall… =)

Honestyisdead
5/6/12, 5:55 PM
#19

Bra Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Honestyisdead
5/7/12, 1:15 PM
#21

#20 Snälla nån. Attityden du kommer med förstår jag inte alls. Finns ingen anledning till att bli otrevlig.

Jag skrev att JAG hellre stödjer iFokus än att ta bort reklamen på annat vis. Det hade säkerligen gått att lösa så du hade kunnat få iFokus minus, men du valde nu ett annat sätt.

Jag sköter alltid mitt. Men jag ser gärna att iFokus inte förloraar pengar eftersom jag gillar att vara här inne :) Om du ser det som att jag lägger näsan i blöt så ok. Jag ser det som att jag bara upplyste om att det faktiskt går pengar förlorade när man väljer saker utanför iFokus. Men självklart är det inte alla som bryr sig om det. Det räknar jag inte med heller. Jag försöker inte tvinga dig eller någon annan att göra som jag säger att jag gör. Tror du det har du missförstått totalt.

Reklam har jag inte, har inget företag att göra reklam för :)
Däremot har jag iFokus minus.

Lena1971
9/16/12, 8:33 AM
#22

Nu har jag inte läst hela tråden, men när betaltjänsten för reklamfritt inte fungerar behöver man lösa problemet på annat sätt. För reklamen på iFokus går inte att stå ut med! Då är adblock ett bra alternativ.

Om de fixar så att jag kan få reklamfritt som betaltjänst betalar jag gärna!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[Tassy]
9/16/12, 12:31 PM
#23

Såvitt jag förstår, har iFokus sagt ifrån vad gäller dessa appar. Det uppskattas definitivt inte av iFokus ledning att man använder dessa. Det finns en anledning att man tog fram iFokus reklamfritt till medlemmarna. Använd det som står till buds i stället.

Dagens människor är så förbannat ofärskämda med sin attityd över internet, där de tror att allt är gratis och att de har rätt till allt!

Trådskaparen ville ha hjälp med en iFokus tjänst, och uppmanas i stället att använda externa program som förstör för iFokus primära inkomstkälla. Det är lamt att tro att man fortfarande har rättighet att nyttja iFokus med den attityden.

Visa iFokus lite respekt i stället vettja. Hjälp till att få reklamfritt att fungera. Kan ni inte, vänta då tills grabbarna läser här själv i stället för att göra en sån där fuling. Det har diskuterats så många gånger förr.

Den som har synpunkter på mitt inlägg är välkommen att kontakta mig privat.

Honestyisdead
9/16/12, 12:39 PM
#24

#22 Om reklamfritt inte fungerar föreslår jag att du gör en buggrapport. Jag har fortfarande reklamfritt och har aldrig haft problem.

Så om det är något fel på tjänsten och man som du skriver att man gärna använder tjänsten, då är det ju en stor fördel om man rapporterar felen!

[Moa-]
9/16/12, 12:57 PM
#25

Tassy; en tjänst som erbjuds av en externpart för nyttjande på samtliga tjänster, hur ser du kopplingen till iFokus? iFokus får sin inkomst genom att frivilliga människor håller igång sajter åt dem, skall personer dessutom då betala för att göra detta? Nja, mycket tveksamt enligt mig.

Honestyisdead
9/16/12, 1:05 PM
#26

#25 De flesta medlemmar på iFokus driver inte sajter, iFokus är gratis, och detta beror på att det finns reklam. Tror du iFokus fortsätter vara gratis om alla medlemmar väljer att ta till sätt som inte ger iFokus något?

Tveksamt enligt mig är att anta att det är rätt att göra så att iFokus går back!

[Moa-]
9/16/12, 1:12 PM
#27

Hera; beroende på hur iFokus tar betalat för sina reklamintäkter så spelar ett externt "adblock" ingen roll för deras intäkter. Oavsett om du heter Sajtvärd, Medarbetare eller "besökande" så är det med och bidrar till iFokus intäkter, utveckling och aktivitet.

Annons:
Honestyisdead
9/16/12, 1:21 PM
#28

#27 Hur tänker du? Självklart spelar det roll för deras intäkter om folk tar till gratismetoder för att slippa reklamen!

[Moa-]
9/16/12, 1:24 PM
#29

Hera; de får sina reklamintäkter, och jag slipper se reklamen. (Beroende på hur de får betalt av sina annonsörer.) Vart ligger förlusten?

Honestyisdead
9/16/12, 1:27 PM
#30

Om ingen tittar på reklamen får de inga intäkter. Däri ligger förlusten.

Lena1971
9/17/12, 12:43 PM
#31

Vill bara påpeka att det rapporterats för länge sedan att reklamfritt inte fungerar. Och eftersom det inte fungerar tycker jag inte man kan klandra dem som löser problemet med reklamen på annat sätt.

Så fort buggen är borta betalar jag gladeligen för att bli av med eländet.


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

AnneN
9/17/12, 1:25 PM
#32

#31 För mig fungerar det då utmärkt med reklamfritt.

Buggar kan dyka upp ibland, men de buggar jag sett rapporteras har sedan blivit fixade också.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Honestyisdead
9/17/12, 1:27 PM
#33

Precis, reklamfritt fungerar utmärkt för mig också.

#31 Det är viktigt att alla som har problem med de olika funktionerna också rapporterar det. Annars är det omöjligt för killarna att försöka hitta felen och lösa dom.

Såvitt jag vet blev det förra felet fixat. Så har man då fortfarande problem med det så måste man rapportera det.

Maria
9/17/12, 1:49 PM
#34

Jag skaffade nyligen reklamfritt och är väldigt nöjd. Fungerade perfekt från första stund.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lena1971
9/18/12, 9:50 AM
#35

Det är jätteduktigt av er att ni fått det att fungera. Flört Men som jag förstått det ses det här problemet inte som en bugg, utan det var väldigt medvetet gjort: Har man haft en annan användare med samma telefonnummer kan man inte få reklamfritt.

Så tills ett bättre betalningsalternativ dyker upp får det bli adblock. Sorry!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Honestyisdead
9/18/12, 4:44 PM
#36

#35 Det vore ganska dumt om iFokus skulle göra något så dom medvetet förlorar pengar. Belägg för din anklagelse?

Upp till toppen
Annons: