Annons:
Etikettfunktioner
Läst 2004 ggr
[Kaktuz]
5/19/12, 12:09 PM

Spara bilder

Varför finns det inte spärr på högerklick och spara bild på iFokus ? Vågar inte ladda upp vissa saker pga det..

Annons:
walter
5/19/12, 2:59 PM
#1

Finns det verkligen öppna ställen på nätet som har sådan funktion. Jag kan tänka mig en del personer har gjort så på sina egna hemsidor, men inte träffat på det på publika sidor.

Själv använder jag mig ofta av högerklick på bilder så jag öppnar dom i egen flik så jag kan förstora dom då många lägger in små bilder.

Om man vill stjäla en bild räcker det med att öppna den i vanliga popupen och sen ta en skärmbild av den så tyvärr lär inte spärr på högerklick göra någon nytta.

hej

beem
5/19/12, 5:17 PM
#2

Jag har  aldrig stött på högerklicksskydd på någon sajt. De gånger jag har stött  på  det är på privata bloggar eller hemsidor. Högerklicksskyddet går att kringgå så det är ingen garanti att få ha bilden ifred.

Du kan ju märka bilderna med vattenstämpel. Det försvårar i alla fall stöld.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Alex
5/20/12, 2:05 PM
#3

Det är bättre att märka dina bilder i så fall. Många sajter har ju bildtävlingar och då underlättar det ju väldigt om man kan högerklicka och spara bilderna för att kunna lägga upp dem i en röstningstråd sen, så ett sånt skydd skulle ju försvåra det ganska ordentligt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Kaktuz]
5/20/12, 4:37 PM
#4

Försökt, gå ej i paint.. Att få dit ett copyrightmärke.. Oskyldig

Alex
5/20/12, 8:57 PM
#5

#4 Jodå, bara att använda textfunktionen. Glad Vattenstämpel blir väl svårare, men text går ju.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Kaktuz]
5/21/12, 5:58 AM
#6

Cool Tack

Annons:
Upp till toppen
Annons: