Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1959 ggr
Tsunamis
2012-07-01 16:29

förslag blockera medlemmar

Vet inte om detta hör hemma här. Men skulle det vara en idé att kunna blockera medlemmar så man inte behöver se deras inlägg? Kanske skulle minska mängden tjafs Tungan ute

MvH  Tsunamis

Annons:
[dynamitella]
2012-07-01 16:33
#1

Åh, så skönt. Det skulle jag vilja ha inne på akvariefisk.ifokus också!

Tsunamis
2012-07-01 16:36
#2

Ja det skulle troligtvis bara vara bra att ha det alternativet liksom. Minska tjafs & medlemmar på bättre humör Skrattande

MvH  Tsunamis

Amandla
2012-07-01 17:03
#3

Men varför egentligen? Måste det vara så mycket tjafs?

Många verkar tro attt meningen med diskussioner är att motståndarna ska börja tycka som en själv Obestämd Så funkar det sällan.

Det skulle kunna bli väldigt märkliga diskussioner om vi hade en sån funktion, mycket av goddag yxskaft Cool särskilt för de som inte blockerat någon alls.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tsunamis
2012-07-01 17:16
#4

Att ha alternativet skadar inte eller hur? Vill man inte använda det så låter man bli helt enkelt.

Det finns liknande funktioner på andra forum och sociala nätverk.

MvH  Tsunamis

walter
2012-07-02 00:59
#5

De flesta som tjafsar kan även skriva vettiga inlägg, så om man blockat en användare så ser man ju inte heller de vettiga.

Är det någon som enbart tjafsar så kontakta värden så får den ev ge den förbud.

Annars effektivaste sättet att få slut på tjafs är att inte tjafsa emot utan bara låta de inläggen stå utan motkommentar.

hej

[dynamitella]
2012-07-02 01:02
#6

Det är ju det som är meningen. Att slippa se personer skriva irriterande inlägg och svar. På så sätt slipper man ju stämningen till att börja med!

Annons:
walter
2012-07-02 01:04
#7

Jo, men skriver dom bara irriterande inlägg eller skriver dom också vettiga inlägg. För blockar du det ena så blockar du även det andra.

Så bättre att ta upp med ansvariga så dom får ta tag i medlemmar som bara tjafsar. För det är de ansvarigas ansvar att sätta ner foten och tala om vad som är acceptabelt på sajten.

hej

[dynamitella]
2012-07-02 01:08
#8

Jag skulle exempelvis välja att blockera några i forumet som inte bryr sig om vilka svar de får (trots att de frågar), och människor som inte bryr sig om att stava, utan skriver en jäkla massa oförståbara (felstavade) grejer utan kommatecken och versal.

Såna enkla, irriterande saker, vore himla skönt att slippa läsa varje jäkla dag :)

Exempelvis så skulle du inte behöva använda det hela, eftersom det låter som att du inte blir lika irriterad som mig :)

walter
2012-07-02 01:10
#9

För min del så använder jag bara mellanslagstangenten så jag snabbt hoppar över irriterande inlägg. Bara hålla tummen på det snabbt och enkelt.

hej

[dynamitella]
2012-07-02 01:12
#10

#9

Det har jag aldrig tänkt på. Thanks. Haha.

walter
2012-07-02 01:14
#11

..Glad

hej

[Kaktuz]
2012-07-02 08:05
#12

Visst de är trist när andra hackar och har sig, men tips är att vända sig till Sajtvärd så ska dessa styra upp sådant. Dock lägger dem sig inte i någon sida av något så men vet att sajterna ska hålla jämt tempo och vara trevliga, så en liten ordmening från en värd kan betyda mycket ändå. Annat fall är att igonera.

Men går det över styr så får man vänta sig till lite högre värdar inom iFokus..

Tsunamis
2012-07-02 08:42
#13

Det här var en förslagstråd om att införa funktionen inget annat. Jag är inte intresserad att starta en debatt om vad som ska göras hit och dit för att förebygga något.

En funktion är enkel att införa och bra att ha som ett alternativ Flört

MvH  Tsunamis

Annons:
Honestyisdead
2012-07-02 12:05
#14

"och människor som inte bryr sig om att stava, utan skriver en jäkla massa oförståbara (felstavade) grejer utan kommatecken och versal."

Det där känns ju ganska fel. Många har läs och skriv svårigheter och skriver inte så för att irritera eller för att de struntar i stavningen. Ska de då bli blockerade och ignorerade? De har väl samma rätt att bli hörda som andra.

Tycker själv att man kan vara större som person och strunta i de inlägg som känns irriterande och läsa det som ger en något. Och att man absolut inte svarar på det som irriterar en, för då bidrar man ju själv till dålig stämning.

Innan tyckte jag också att en sådan här funktion kunde vara bra, men insåg sedan att det hade blivit ganska rörigt.

[Kaktuz]
2012-07-03 09:07
#15

#13 Visst ett förslag har du angett. Men det skadar inte att folk ger tips på hur man unviker div otrevligheter. Vad jag vet så har sajtägarna redan svarat på denna fråga om varför det inte finns blockering.

Tsunamis
2012-07-03 09:47
#16

#15 vart finns det svaret? Jag hittade inget.

MvH  Tsunamis

Honestyisdead
2012-07-03 11:30
#18

#17 Fast den tråden gäller ju att blockera medlemmar från att kunna kontakta en per PM och gästboksinlägg. Idag kan man blockera medlemmar från att göra det.

Detta gäller ju blockering av medlemmar så man inte kan se deras inlägg i trådarna.

Tsunamis
2012-07-03 11:38
#19

#18 Japp och blockeringen gäller ju bara för t ex person A att se person Bs inlägg. Inte att ingen alls kan se dem.

MvH  Tsunamis

Honestyisdead
2012-07-03 11:46
#20

#19 Och som sagt, en för mig helt meningslös funktion då man faktiskt kan ignorera andras inlägg utan att behöva blockera ;)

Annons:
[Kaktuz]
2012-07-03 13:00
#21

#18 Ja just de ja.. Men jag letar efter ett inlägg om blockfunktionenfråga där Nicklas har svarat..

mayolica
2012-07-08 11:22
#22

För mej skulle en sådan funktion vara helt meningslös,inte för att jag skulle ha ont av den eller börja klaga på den om det kommer en. Jag skulle inte alls bry mej om ifall det existerar en sådan eller inteTungan ute.

Jag har varit medlem här i flera år,men det finns endel sajter jag inte gått in o läst något på alls, Inte heller har jag läst alla artiklar, trådar ,inlägg o komentarer på dom sajter jag är medlem, man måste inte lusläsa allt som står här inne på iFokus.Flört

En stor fördel med sådana här forum är just att man har möjlighet att själv välja ut vad man vill läsa och vad man vill skriva,det finns inte heller någon som tvingar en att skriva svar till personer som börjar tjafsa med en, man har möjligheten att välja själv vad man vill svara på och inteGlad.

Dessutom kan man stänga av datorn när man har lust,jag förstår mej inte riktigt på behovet av att lägga energi på att bli irriterad och reta sej på personer man inte ens vet vilka dom är och känner på riktigtObestämd? För mej verkar det lite märkligt att man väljer att göra en diskusion på ett forum till något så stort som stör ens vardag,särskilt om man inte ens är inblandad eller har med saken att göraObestämd.

~ mayolica ~

Tsunamis
2012-07-08 14:27
#23

Det här var ett förslag till programerarna och ägarna av sajten, inte en diskussion.

MvH  Tsunamis

Amandla
2012-07-08 15:01
#24

Man får räkna med att det blir en diskussion om man startar ett inlägg. Vill man hålla det privat får man skicka pm Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
mayolica
2012-07-08 18:13
#25

#23  Förvånad??? Vad är då syftet med att skriva förslaget i en öppen diskusionstråd? om du inte vill att förslaget ska diskuteras , att andra ska tycka något,byta åsikter med varandra och ha synpunkter om förslaget. ?????????????????????????????????????????????????

inte illa menat,undrar bara hur du hade tänkt Flört

~ mayolica ~

black#1
2012-08-07 22:16
#26

Den stora frågan är inte vem som har rätt att säga vad på ett forum, bara om det skulle kunna införas en teknisk möjlighet att ignorera vissa personers inlägg.

Det är inte en fråga om censur. Alla debattörers inlägg står kvar och kan läsas av den som vill, men den som inte vill slösa tid på att skumma igenom trollinlägg efter något matnyttigt kan ges en möjlighet att slippa det.

Flera andra forummodeller har den sortens funktioner, så varför inte iFokus?

Honestyisdead
2012-08-07 22:24
#27

#26 Troll blockeras ju från sajterna så fort dom upptäcks, och brukar tas bort så fort de upptäcks.

Annons:
Upp till toppen
Annons: