14 Önskemål

Klickbara bilder i artiklar

2012-09-30 16:58 #0 av: Pelle Långlös

Jag har skrivit en del artiklar inne på Bloggande och jag vill med bilderna visa vart de skall klicka på och ge tips men bilderna blir inte klickbara i artiklar vilket det blir i inläggen. Bilden blir rätt så liten (500px bred fast bilden är runt 1000px i original) när den ligger i artikeln.

Går det att fixa så att bilderna i artiklarna blir klickbara?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-09-30 20:21 #1 av: Ulla

(En fråga som bättre hör hemma på ifokus ifokus eftersom vanliga medlemmar inte kan skriva artiklar.)

Visst kan man göra bilder i artiklar klickbara. Jag testade alleles nyss. Markera bilden och gör som vanligt när du länkar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

Anmäl
2012-09-30 21:14 #2 av: beem

# 1 Beskriv gärna mer hur du menar.

Jag har också uppmärksammat detta med icke klickbara bilder. Det är ofta de inte går klicka upp så tydligen är det många som inte vet hur man gör.

Anmäl
2012-09-30 21:36 #3 av: Ulla

Jag gjorde precis som alltid annars när jag länkar.

För att testa redigerade jag en gammal artikel som innehåller bilder: HANTERA - markera en av bilderna - klicka på länksymbolen i editorns menyrad - och skriv in länkens URL i popupfönstret som dyker upp. Sedan är det bara att INFOGA och publicera/spara.

Anmäl
2012-10-01 02:40 #4 av: Pelle Långlös

En ganska jobbig procedur om du frågar mig. Om det går i inläggen så borde det vara lätt fixat att det även funkar med artiklar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-10-01 03:06 #5 av: Ulla

??? Det är ju så man gör i inläggen också. Markerar texten som ska länkas och sedan klickar på länksymbolen och skriver in url:en. Här markerar man bilden istället. What´s the difference?

Anmäl
2012-10-01 06:37 #6 av: Pelle Långlös

Nej det är inte så man göra i inläggen. Du laddar upp bilden som vanligt och sen klickar på Visa bild in inlägget. Sen blir den automatisk klickbar när du publicerat inlägget/kommentaren.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-10-01 08:20 #7 av: Niklas

Det är två olika saker. I inlägg bifogar man en bild (eller något annat) som man kan klicka på för att öppna. I artiklar infogar man bilder som ska visas i artikeln. Det går att göra infogade bilder till länkar så som #3 beskriver.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.