Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 802 ggr
Pelle Långlös
9/30/12, 4:58 PM

Klickbara bilder i artiklar

Jag har skrivit en del artiklar inne på Bloggande och jag vill med bilderna visa vart de skall klicka på och ge tips men bilderna blir inte klickbara i artiklar vilket det blir i inläggen. Bilden blir rätt så liten (500px bred fast bilden är runt 1000px i original) när den ligger i artikeln.

Går det att fixa så att bilderna i artiklarna blir klickbara?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Ulla
9/30/12, 8:21 PM
#1

(En fråga som bättre hör hemma på iFokus ifokus eftersom vanliga medlemmar inte kan skriva artiklar.)

Visst kan man göra bilder i artiklar klickbara. Jag testade alleles nyss. Markera bilden och gör som vanligt när du länkar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

beem
9/30/12, 9:14 PM
#2

# 1 Beskriv gärna mer hur du menar.

Jag har också uppmärksammat detta med icke klickbara bilder. Det är ofta de inte går klicka upp så tydligen är det många som inte vet hur man gör.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Ulla
9/30/12, 9:36 PM
#3

Jag gjorde precis som alltid annars när jag länkar.

För att testa redigerade jag en gammal artikel som innehåller bilder: HANTERA - markera en av bilderna - klicka på länksymbolen i editorns menyrad - och skriv in länkens URL i popupfönstret som dyker upp. Sedan är det bara att INFOGA och publicera/spara.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Pelle Långlös
10/1/12, 2:40 AM
#4

En ganska jobbig procedur om du frågar mig. Om det går i inläggen så borde det vara lätt fixat att det även funkar med artiklar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ulla
10/1/12, 3:06 AM
#5

??? Det är ju så man gör i inläggen också. Markerar texten som ska länkas och sedan klickar på länksymbolen och skriver in url:en. Här markerar man bilden istället. What´s the difference?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Pelle Långlös
10/1/12, 6:37 AM
#6

Nej det är inte så man göra i inläggen. Du laddar upp bilden som vanligt och sen klickar på Visa bild in inlägget. Sen blir den automatisk klickbar när du publicerat inlägget/kommentaren.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Niklas
10/1/12, 8:20 AM
#7

Det är två olika saker. I inlägg bifogar man en bild (eller något annat) som man kan klicka på för att öppna. I artiklar infogar man bilder som ska visas i artikeln. Det går att göra infogade bilder till länkar så som #3 beskriver.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ulla
10/1/12, 9:28 AM
#8

Åh, då missförstod jag frågan. Var helt inne på att göra bilden till en länk.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: