Annons:
Etikettmeddelanden
Läst 1763 ggr
[mia-38]
10/2/12, 6:51 PM

Specifika PM

Jag undrar om man kan ta fram specifika PM från just en medlem?
Har försökt men det går inte utan man får sitta och leta i genom alla.
Eller har jag missat nåt?
Kan man inte fixa en sådan funktion?

Annons:
Honestyisdead
10/2/12, 8:39 PM
#1

Det går inte som det är idag nej. Ganska bra ide.

[mia-38]
10/2/12, 8:42 PM
#2

Jag skulle vilja att det infördes. Blir enklare då om man letar efter PM från just en medlem.

Mitralis
10/2/12, 8:57 PM
#3

Jag skulle också vilja ha det så Glad



Maria
10/3/12, 9:00 AM
#4

Bra idé.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
10/3/12, 12:11 PM
#5

Jag håller med om att det vore trevligt. Samma sak gäller dolda grupper och sajter. Tyvärr är bra sökmotorer dyra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Fjäril
10/3/12, 2:19 PM
#6

En knapp för att söka på nicknamnet hade varit bra. Även om man sparar alla pm så tar det en evighet att leta rätt på det man söker.

Jag tänkte att det skulle vara lättare under "skickat", men där ligger ju även alla automatiska utskick för nya medlemmar. Så det lade jag ner ganska snart Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
JonasDuregard
10/3/12, 3:31 PM
#7

#5 Ett "hack" som skulle kunna lösa situationen för mia och andra utan att vara svårt/dyrt att göra:

Nedanför listan på meddelanden där det står "äldre" kan man lägga till en länk "alla" som tar bort gränsen på hur många konversationer som ryms i vänstermenyn (eller sätter det till någon väldigt hög gräns). Sedan kan man använda webläsarens sökfunktion för att hitta nicket på den sidan.

En lite snyggare (och aningens mer komplicerad) lösning är att ha en "visa våra konversationer"-länk när man är inne på någons profil som går till en meddelandesida där endast konversationer med den användaren visas i vänstersmenyn.

JonasDuregard
10/3/12, 3:36 PM
#8

Tillägg: "kontakta mig"-sidan skulle redan kunna filtrera vänstermenyn. Där har ni nicket att filtrera på (i "to" variabeln i URL:en). Borde inte kräva mer än en rad programkod att fixa, men ni borde nog ändra så att det står "tidigare konversationer" istället för "inbox" också så att ingen får för sig att deras inbox tömts Skrattande.

Niklas
10/3/12, 4:20 PM
#9

Det kan finnas någon lösning som fungerar både prestandamässigt och är relativt enkel att implementera. En enda lång sida tror jag kan bli knepigt dock eftrsom jag och många andra har tiotusentals meddelanden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

JonasDuregard
10/3/12, 4:42 PM
#10

#9 Sätt en gräns till 1000 eller 500 då? Antagligen kommer funktionen inte användas särskilt flitigt och inte uppdateras ofta på det sätt som långa listor med inläggskommentarer till exempel (om det är belastningen på servrarna du är orolig för).

Vad tror du om mitt andra förslag då? Något i den här stilen bara:

q = q . "WHERE from=" . $_REQUEST[to] ;

Om jag minns min PHP och SQL rätt Glad (skall väl vara något skydd mot SQL-injection med där också antar jag).

Niklas
10/3/12, 6:26 PM
#11

Det är också en tänkbar väg. Fast jag skulle vilja göra den lite enklare och ha den på meddelanden-sidan så att allt är samlat på ett ställe.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[mia-38]
10/3/12, 7:40 PM
#12

Går detta att fixa inom en snar tid, Niklas?

Skrattande

Niklas
10/4/12, 7:31 AM
#13

Nja, det ska jag inte lova. Vi har väldigt många saker på listan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Niklas
10/30/12, 10:33 AM
#14

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: