Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1036 ggr
Mitchika
2012-10-14 14:11

Kan inte ladda upp bilder

Mer specifikt, jag kan inte ladda upp JPEGbilder och vissa PNGbilder som har mellanslag eller bindestreck i filnamnet. Tar jag bort bindestreck och mellanslagstecknen i filnamnet laddas bilderna upp som dom ska utan problem.

Jag laddade upp PNGbilder med mellanslag i filnamnet igårkväll/natt och det funkade utmärkt. Idag kunde jag inte ladda upp en PNGbild förrän jag tagit bort mellanslagtecknen ur filnamnet. Jag bytte även ut Ä mot A i samma veva, men vet inte om det påverkade något.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Perly
2012-10-14 15:25
#1

De flesta motorer samt datorer stödjer ej filer med åäö eller mellanslagg i namnen så rekomenderar att du sparar filer med _ istället för mellanslag samt ersätter åäö i namnen

Alltid Oavsett

Perly
2012-10-14 15:25
#2

filnamnen ska helst inte innehålla stora bokstäver heller

Alltid Oavsett

Mitchika
2012-10-14 17:25
#3

#1 Nej, jag vet. Jag tyckte bara det var konstigt eftersom att jag kunnat ladda upp såna bilder till iFokus. Det började krångla för ett par dagar sedan. Innan dess kunde jag ladda upp såna bilder utan problem.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2012-10-14 17:33
#4

Problemet löstes efter att ha tömt cachen, temporära internetfiler, cookies etc. tre gånger. Nu kan jag se alla bilderna jag laddat upp, oavsett filnamn. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: