Annons:
Etikettövrigt
Läst 1523 ggr
Fiana
12/29/12, 5:21 AM

Det finns ett inlägg till...

Ursäkta språket men vad är det för skit som kommit nu där inlägg längst ned i trådar döljs om man inte är inloggad?

Nej det kommer inte få mig att logga in oftare, det kommer istället få mig att läsa iFokus siter mindre och mindre.

Reklamen visas så fint och genererar nog intäkter som den ska även om jag inte är inloggad (har verkligen ingen lust att låta datorn spara inloggningen och inte heller någon lust att alltid logga in). Så reklamförlust.

Hoppas ni inte har något emot minskade intäkter från reklam.

För mig kommer det nog leda till att jag mestadels läser andra forum istället.

Baibai.

Annons:
[MonEnil]
12/29/12, 10:18 AM
#1

Det är verkligen dåligt. Man har inte lust eller möjlighet att logga in varje gång man läser och lämnar då sidan i stället. Det måste vara mängder av folk som är besökare och inte är eller har någon anledning att bli medlemmar. Det innebär ju färre besök och därmed måste också intresset för annonsörerna minska betydligt.

Honestyisdead
12/29/12, 12:43 PM
#2

Varför vill ni inte logga in? Jag visste inte ens att man kunde läsa trådar som oinloggad. För mig är det ganska logiskt att man ska logga in för att läsa. Det är ju medlemmar man är ute efter i längden.

Fiana
1/17/13, 7:33 PM
#3

#3 Om man normalt använder flera olika datorer, smartphones etc. och inte vill ha auto-inlogg blir det lätt störande att hela tiden logga in.

Varför skulle det nödvändigtvis vara "medlemmar man är uteifrån i längden"? förutom skälet att det ska skrivas inlägg då. Reklamen visas ju för alla som läser. Om man nu inte vill ha någon form av övervakning på vem som skriver vad och vilka andra sidor de läser, men det med går ju utmärkt att hålla reda på med IP och cookies vilket är vad som "väljer" reklamen.

Hade aldrig blivit medlem om detta funnits när jag började läsa för flera år sedan. Läste nog närmare 1 år innan jag kände mig mogen att göra användare och skriva. Väljer konsekvent bort forum där medlemskap är måste för att ens läsa. De som är öppna har alltid mycket mycket fler läsare än de som är stängda, så vill man sälja reklam så är det mycket smartare ur ekonomisk synvinkel om man inte har medlemskap som kostar pengar och tjänar på det sättet. Vill man istället ha det "privat" så låser man ju naturligtvis istället hela.

Jag vet mycket väl jag inte är ensam om detta beteende när man på olika sätt försöker "tvinga" inloggning för att läsa. Några få kanske du lyckas med, men du kommer förlora i läsare på det. Alltid.

Själv har jag sedan detta dykt upp i princip helt slutat läsa andra iFokus forum än mitt "huvudforum" helt. Läste flera olika oftast ett antal gånger per dag. Även mitt huvudsakliga har jag dragit ner på läsandet med en stor andel och mer och mer börjat läsa på andra ställen istället.

Honestyisdead
1/17/13, 9:26 PM
#4

Jag förmodar att det är så för att man vill locka folk som läser att bli medlemmar så de kan läsa mer och deltaga i diskussionerna.

Jag tror inte alls att man förlorar medlemmar på det viset, tvärt om. Det är ju gratis att bli medlem.

Själv loggar jag in från flera olika platser varje dag, och känner inte igen problemet att det skulle vara jobbigt.

Fiana
1/17/13, 10:04 PM
#5

#4 Sa inte nödvändigtvis att man förlorar medlemmar. Men man förlorar läsare/sidvisningar vilket är det som ger reklamintäkterna (om man då inte är ful och vill sälja vidare info om medlemmarna då, men det tror jag inte om iFokus - här är det nog bara en inte särskilt övertänkt idé).

Gällande medlemmar både vinner och förlorar man. Du förlorar de som inte omedelbart registrerar sig på ställen, men "vinner" några mer "direkt registrerare" (de som registrerar sig direkt är dock mer ofta de som bara gör det för den enda gången). Det är dock helt säkert att det kommer öka andelen inaktiva medlemmar, vilka det finns oerhört många av på iFokus (antalet inregistrerade medlemmar till till exempel "kolhydrater" som jag misstänker är den största är ju helt enormt, aktiva sådana är dock inte i närheten av de siffrorna)

Fast det är ju helt klart, iFokus kanske tycker att de får in för mycket reklamintäkter från sidvisningar :)

Nu skulle jag inte tro det är problemet, utan snarare att man inte här tänkt lite längre innan. Så tänkte det kan vara bra om de får lite hjälp med det. Det är ju inte mitt problem om antalet läsare/sidvisningar minskar, jag får ingen inkomst från iFokus och "äger ingen site och mig gör det ju inget om jag börjar läsa någon annan stans istället.

annia1
1/17/13, 10:24 PM
#6

Inte jobbigt att logga in, inte det det handlar om i alla fall inte för mig, men ser ingen anledning att logga in om jag inte vill skriva nåt.

Jag har minskat min tid på iFokus av andra anledningar, men de där ströläsningarna när jag känt för det och bara haft några sekunder över de har jag nästan helt slutat med. Ingen ide då det inte går att läsa trådar till slut.

Dessutom en helt annan effekt av det nya. Det sista "stängda" indexeras inte av google så det blir väldigt många kommentarer med tiden som inte går att hitta via sök. Det bara hoppas att just den sista kommentaren inte innehåller just det man söker på.

.

Annons:
OlleA
1/19/13, 6:13 PM
#7

På min urtröga jobbdator går det inte att logga in på iFokus, vilket jag hittills inte har brytt mig så mycket om. Jag har ju i alla fall kunnat gå in och läsa i forumen. Nu kan jag inte ens läsa det senaste i trådarna - och det är ju självklart det senaste man vill kolla. Särskilt när det gäller något "hett" ämne (t ex vargen) är det mycket irriterande att se att någon har svarat på mitt senaste inlägg, utan att jag kan läsa det nya inlägget eller se vem som har skrivit. Vem man riktar sina inlägg till varierar. Ibland kan det vara en speciell person eller en mindre grupp, men det händer också att man skriver något man vill ha ut till så många som möjligt. Jag vill inte läsa stympade trådar och tycker att "stympningen" är en mycket dålig ändring!

Olle

WildeSau
1/27/13, 4:36 PM
#8

Putt!

Här i det senaste inlägget kunde det nu stått något otrevligt, visats en opassande bild e. dyl.

En ej inloggad värd eller Medarbetare hade då inte sett ofoget och modererat bort detta… Obestämd

Se till att ALLA inlägg i en tråd visas för ej inloggade. Skrikandes


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Honestyisdead
1/27/13, 7:31 PM
#9

#8 Är man värd eller Medarbetare hör de till ens jobb at var inloggad. Är du inte det kan du inte moderera.

Niklas
1/27/13, 7:54 PM
#10

#8: Det finns flera sidor av allt. I det fallet hade det varit bra att eländet inte visades för alla utan bara för de få som är inloggade.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: