Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1339 ggr
Sindri
1/28/13, 10:57 AM

Öppna länk i ny flik

Alltid när jag lägger in länkar som Infoga länk så väljer jag Öppna länken i nytt fönster. Jag skulle vilja välja Öppna länken i ny flik, men det finns inte. När jag kollar nu så ser jag att den länken jag lägger in i  alla fall öppnas i samma flik.

På många andras länkar finns en liten symbol för ny flik efter länken och dessa länkar öppnas också i nya flikar. Hur gör man det?

Skall man lägga in länken hel som den är istället?

Jag gillar verkligen inte när länkar öppnas i samma flik.

Annons:
Leffe
1/28/13, 12:46 PM
#1

Länkar i inom iFokus blir i samma flik. Länkar som går till sidor utanför blir i ny flik

Sindri
1/28/13, 2:03 PM
#2

#1 skrivet av LeffeD

Varför?

Emo
1/28/13, 3:02 PM
#3

Du väljer själv om du vill öppna i ny flik. Det gör jag ofta, när jag vill läsa något lite senare. Varför är det viktigt för dig att inte andra ska kunna välja själva, när du lägger in en länk?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[VSK]
1/28/13, 5:31 PM
#4

Alltid när jag länkar till annan tråd inom iFokus så använder jag öppna i samma fönster.

Länkar jag utanför iFokus så väljer jag nytt fönster (flik).

Leffe
1/28/13, 6:21 PM
#5

#4 Det blir så automatiskt ändå

[VSK]
1/28/13, 6:29 PM
#6

#5

Okidoki

Annons:
[Tilde]
1/29/13, 8:19 PM
#7

Håll ner Ctrl när du trycker på en länk så öppnas den i ny flik automatiskt :)

Sindri
1/29/13, 8:32 PM
#8

Wow! Tack!

Leffe
1/29/13, 9:16 PM
#9

Jag måste ha missuppfattat TS. Trodde TS menade när man gör en länk

Sindri
1/29/13, 11:13 PM
#10

Jag menar när man gör en länk genom länksymbolen ovanför. Så här. Nu har jag markerat i den lilla rutan att jag vill att länken skall öppnas i nytt fönster - men det har den inte gjort då jag kollat.

Leffe
1/30/13, 1:15 AM
#11

Då har jag fattat rätt. Det fungerar med automatik. Gör du en länk som hänvisar till en annan länk på någon iFokus-sajt så öppnas det i samma fönster eller flik. Precis som i ditt exempel. Om du länkar till en sajt utanför iFokus t ex Exempel så kommer det automatiskt i ett annat fönster.

Det spelar alltså ingen roll om du säger öppna i samma fönster eller öppna i annat fönster.

Emo
1/30/13, 8:00 AM
#12

Du väljer ju själv hur du vill öppna länken i #10. Eftersom jag ville öppna den, men inte läsa förrän jag hade läst fler inlägg i denna tråd, så klickade jag med hjulet på musen. Som du ser i #7 gör andra på annat sätt. För min del uppskattar jag valfriheten. Varför vill du ta bort den?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Sindri
1/30/13, 10:22 AM
#13

Vi är alla olika.
För mig är det så självklart att man vill ha en ny länk i en ny flik - kunna gå tillbaka och kolla på den ursprungliga, kanske öppna fler och fler. Och sedan stänga de man vill och ändå alltid ha kvar urspungsfliken. Det är är valfrihet för mig. Jag vet alla handgrepp man kan göra för att öppna länken i ny flik eller nytt fönster, glömmer det tyvärr ofta i ivern att läsa något.
Men jag argumenterar inte emot - det verkar som om de flesta vill ha det som det är, så jag ger mig och får bara helt enkelt skärpa till mig och komma ihåg det extra trycket för att inte tappa ursprungstråden.

Utagerat för min del!

Annons:
Upp till toppen
Annons: