Annons:
Etikettskriva
Läst 1608 ggr
Andina
2013-02-11 09:26

Smileygubbar buggar

Många gånger när jag ska lägga in en liten smileygubbe händer ingenting, d v s jag klickar på gubben men det blir ingen gubbe i texten - och jag får göra om det en gång till.

Dessutom hoppar markören upp efter att jag klickat in en smiley. Ibland hoppar markören till början av texten, ibland mitt i textraden på första raden. Så jag får flytta ner markören igen för att fortsätta skriva.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Fjäril
2013-02-11 11:31
#1

Det händer mig också. Jag måste liksom se till så att listen inte är grå och hoppa ett steg med markören, sätta dit en smiley och sedan gå ett steg tillbaka för att det inte ska vara ett glapp. 

Sajtvärd på Övernaturligt

Rita-S
2013-02-12 09:08
#2

När jag sätter inn en smiley upplever jag att jag inte kan sätta markören efter smiley och skriva mer sen. jag får helt änkelt skriva hela texten och sen stoppa in smiley inn i texten eftersom. Det är lika med Internet explorer, firefox och chrome på Windows XP, Windows 7 och Linux Mint. Borde gå att få skriva efter smiley tycker jag :) Men jag förmoder vi har lite innkörningsbuggar som kommer försvinna.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[VSK]
2013-02-12 12:03
#3

Andina, jag har samma fel jag med.

LisaF
2013-02-12 15:48
#4

Har samma problem.

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Andina
2013-02-12 15:54
#5

Jag tror faktiskt att jag inte har det problemet längre… Gubbarna har slutat bugga i min dator i alla fall, kan jag hoppas åtminstone…

/Chrome-användare

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Magi-cat
2013-02-12 18:24
#6

buggar här 

hopp till nästa rad….

och så hoppas markören när jag försökte lägga in en gubbe tilll…….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Tassy]
2013-02-12 18:53
#7

jag har samma problem.

snigelpiga
2013-02-12 23:06
#8

…jag med.

Militeren
2013-02-13 00:07
#9

Älskar era nya smilysar, tack!

Andina
2013-02-15 08:43
#10

Fel av mig (#5) problemet består. Men tydligen fungerar det ibland, och ibland inte… 🤔

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Rita-S
2013-02-15 08:46
#11

#10 om det fungerar innimellan och innimellan inte tror jag inte felet ligger på iFokus sida. Min erfarenhet med datorer och strul är att det oftast ligger på "klientsidan" då, altså i den enskilda användares dator. Det är självklart inte alltid tillfället, det kan ju ligga fler andra ställen med men oftast är det ett lokalt fel när det inte är konsekvänt. Sen är ju frågan vad det är för fel som uppstår, varför musens klick inte registreras..  har du trådlös mus? Sladdmus? musplatta på bärbar dator? Andra saker du klickar på i nätläsare utanför iFokus där det inte alltid registreras?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Andina
2013-02-15 08:55
#12

#11 - Jo, jag har trådlös mus. Och jag har också funderat på om det är min läsare. Tidigare har jag inte haft några så'na problem dock…

Att det ibland inte blir nå'n gube, det kan jag tro har med musen eller var jag klickar att göra - kanske måste jag vara mer exakt på bilden än tidigare. Det skulle kunna vara anledningen till att fler än jag upplever detta.

Men att markören hoppar upp några rader efter att en smiley lagts in i texten tror jag, dock, inte hör till hanteringen av musen /var jag klickar. Men vad 'problemet' består i vet jag inte… Även här är det fler som upplever samma sak. Häromda'n (#5) fungerade allt som förut, men nu hoppar markören upp igen. Kanske pågår det justeringar i bakgrunden som gjort att det ibland funkat "rätt" o ibland inte…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Rita-S
2013-02-15 09:00
#13

#12 att eliminera webläsaren är ju "bara" att installera en ny eller testa med Internet Explorer om du redan använder en annan som chrome eller firefox eller sådan. Problem kan uppstå "över natten" om man har något tillägg som får någon uppdatering tillskickat eller man lägger till nåt tillägg. Du kan även prova köra din nätläsare utan tillägg för att se om det kan vara där felet ligger.

När det gäller exaktheten så får man ju pek-hand när pilen kommer på en gubbe och jag har en vanlig microsoft-pil annars. Man ser ju när man kan klicka. Dock är inte detta samma som att musen är kalibrerat korrekt. Om musen är kalibrerat inkorrekt (maskinvarefel, damm eller annat) så kan det inverka. Om du har en sladdmus att prova med, gör gärna det, och se hur många problem som kvarstår i annan webläsre och med annan mus. Sen kan man i så fall säga att felet/felen  åtminstonen inte beror på mus eller webläsaren.

Märks det att jag jobbar på teknisk kundtjänst och är van vid att felsöka med uteslutning när det inte finns nåt uppenbart anleding till felet? 😇

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Andina
2013-02-15 09:09
#14

När jag testar IE hoppar hela sidan upp, d v s den hoppar till första (översta) inlägget så jag måste scrolla ner igen till inläggsrutan där jag håller på att skriva. (Och där lägga markören "på plats" igen.)

Jag har testat två datorer. Sladdlös mus och Touch pad. Chrome o IE.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-02-15 09:14
#15

Testat sladdmus också…  Markören skuttar upp några rader.
Så nå't abrovink är det. 

🤪

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Tassy]
2013-02-15 09:14
#16

jag kan garantera att det inte är musen i mitt fall, om det vore glapp där skulle jag märka det direkt när jag spelar, har mycket höga krav där. Jag vågar påstå att det är nya editorn som spökar.

Upp till toppen
Annons: