Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 929 ggr
JohannaEkroth
2013-02-13 15:23

Ang. Mina iFokus-sajter

Snälla söta rara! 

Nu börjar jag tröttna… 

Det är såhär att listan med mina iFokussajter kommer att bantas kraftigt ner från 29 sajter till 11 sajter då det är allt jag kan se och därmed besöka från min smartphone.

Helst skulle jag vilja ha fler än jag har idag men detta är uteslutet i dagsläget.

Jag kan inte scrolla listan på min smartphone av androidmodell. Jag är medveten om att detta är kodat i en iframe och därför är svårt att få scrollbar. Men kan ni inte skapa ett alternativ för oss med samartphones där man kan välja att klicka upp mina iFokus-sajter till en scroll-bar popupruta likt de som finns när man tar ett Guldmynt?

Skulle vilja kunna sortera listan på Mina iFokus-sajter då en av de sajter jag besöker mest ligger nästan sist och det är jobbigt att scrolla varje gång. 

En annan sak som heller inte funkar är möjligheten att redigera texten man skriver i texteditorn. Den raden syns inte i mobilen. Så smileys eller annat får man skriva för hand.

Annars gör ni i ledningen ett toppenjobb! Kul med nya smileys! 

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Niklas
2013-02-13 17:49
#1

#0: Kan du använda någon annan webbläsare i telefonen? En som klarar av att skrolla listan med sajter? På min telefon kan alla webbläsare jag har provat skrolla listan. Det borde finnas någon till Android också.

Att sortera listan med favoritsajter ligger på vår att-göra-lista, men jag vågar inte säga något om när vi kommer dit.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

JohannaEkroth
2013-02-13 17:56
#2

Jag kan inte uppgradera android. Det är version 3.2 på den och jag har inte behörighet att uppgradera det då mobilen är ett hjälpmedel, en Motorola Defy+.

Jag kan installera appar och sådant. Så har du förslag på en webbläsar-app som funkar i 3.2:an så är jag tacksam. 

Skulle vilja ha Chrome men vad jag har hört så behövs det 4.0 för att kunna köra den.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Niklas
2013-02-13 19:24
#3

Jag kan inget om Android så tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Jag lät just testa favoritsajtlistan på en Samsung-mobil med Android 4.2.1 och inbyggd webbläsare respektive Chrome och bägge fungerade. 

Om Dolphin finns kan du prova den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Rita-S
2013-02-14 08:55
#4

Jag har inga problem att scrolla i listan från min Sony Xperia V som har Android. Inte heller på min Xperia X10 som jag hade förut hade jag något problem, även där med Android

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

JohannaEkroth
2013-02-14 12:23
#5

#4 Vilken webbläsare kör du i mobilen? Den inbyggda?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Rita-S
2013-02-14 12:26
#6

jag har testat i både den och Chrome :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
2013-02-14 12:29
#7

Kanske skall förtydliga: Det finns ingen scrollbar i sajtlistan i den innebyggade, just nu minns jag inte om det inte finns i chrome heller och kan inte kika då telefonen är inlåst i mitt skåp i garderoben, men för att scrolla skall du trycka och hålla mitt i listan och sen dra upp eller ner :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

JohannaEkroth
2013-02-14 12:37
#8

Jag kan tyvärr inte ha Chrome för jag har inte Android 4.0 i botten utan bara 3.2. 

Jag tror jag har testat att scrolla på alla möjliga sätt och vis. 

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Rita-S
2013-02-14 12:46
#9

Konstigt att det inte fungerar.. du kanske skall forsöka avinstallera webbläsarn och installera om den? Min nuvarande mobil har versjon 4.04 av android, men det hade jag inte på X10. Minns inte vilken jag hade där för att vara ärligt, men det var 2,något när jag köpte den varpå den hade blivit uppdaterat flera gånger under åren fram tills jag köpte denna för några år sedan.

Men det fungerar i alla fall utan problem i den innebyggade på min android-telefon.

I övrigt finns det tydligen en chrome for android 3.2

Jag har en agressiv proxy på jobbet så jag kan inte läsa denna länken själv men engligt google finns det en chrome för android 3.2 :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

JohannaEkroth
2013-02-14 14:01
#10

Rita - Oooh!  Måste genast kika! 

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2013-02-14 15:12
#11

Vill bara berätta: Hittade en gratis webbläsare på Google Play som heter UC Browser for Android som funkar att scrolla Mina iFokus-sajter. Snabb som satan är den också!

Så sprid gärna det!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: