Annons:
Etikettskriva
Läst 782 ggr
Michaela-N
2/13/13, 5:10 PM

Ytterligare ett förslag

Såg idag att det blivit så att när man skriver ett nummertecken (#) och sen en siffra (för att kommentera eller citera ur ett inlägg) så blir det en länk och man kommer till det inlägget i tråden.

Man skulle kunna utveckla det genom att ha en knapp brevid Hantera, Anmäl, Bra Inlägg mfl. med en knapp som skulle kunna heta "Kommentera/citera detta" eller något i den stilen, så att nummertecknet och siffran för inlägget hamnar i rutan man skriver i, och man skickas automatiskt ner till den. Skulle underlätta i debatter faktiskt!

Annons:
Niklas
2/13/13, 5:42 PM
#1

Jag tror inte att jag förstår hur du menar. Kan du förklara lite mer?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
2/13/13, 5:43 PM
#2

Menar du att man skickas upp till inlägget? för inlägget du vill kommentera står ju över det du skriver.

JohannaEkroth
2/13/13, 6:04 PM
#3

Jag förstår hur hon menar. 

Under varje inlägg står det Bra inlägg, Anmäl, Hantera(moderatorer)

På den raden ska det stå Svara/Kommentera och när man trycker på den skickas direkt till texteditorn där det sedan automatiskt skrivs inläggets nummer. Som ett ankare ner till textediton men det skrivs automatiskt inläggets, man klickade på "Kommentera", nummer samt siffra.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Amandla
2/13/13, 6:12 PM
#4

En citeringsfunktion skulle inte vara så dum alls. Det är jag van vid från andra forum och har saknat den här många gånger…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Michaela-N
2/13/13, 7:26 PM
#5

#3 Jösses, tack för förtydligandet, jag är för trött för att skriva något vettigt idag  Menar precis så.

Niklas
2/13/13, 7:28 PM
#6

#3: Aha, så. Det är jag tveksam till att vi kommer att bygga om det bara handlar om att slippa skriva 3-4 tecken.

#4: Det har vi diskuterat ett antal gånger och bestämt oss för att inte bygga. Det blir dels väldigt lätt skräpigt i trådarna och dels blir trådarna tyngre att ladda om vi upprepar texter flera gånger extra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Michaela-N
2/14/13, 5:11 PM
#7

#6 Men, ni byggde ju funktionen med länkar när man skriver nummertecken och siffra!

JohannaEkroth
2/14/13, 5:28 PM
#8

Michaela - Det är inte så svårt att koda det, det är svårare och mer tidskrävande att koda det du ber om. 

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Niklas
2/15/13, 10:35 AM
#9

#8: Ja, dels det och dels blir det rörigare gränssnitt med en ny länk för varje kommentar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: