Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1130 ggr
Stephanie
2/20/13, 10:53 PM

"Ogilla" inlägg?

Det är förmodligen garanterat att det här har frågats förut, men jag lyckas inte komma på nåt att söka på för att hitta en liknande tråd 😛 

Varför finns det inte möjlighet att "avgilla" ett inlägg? Alltså ta bort Gilla-markeringen man råkat klicka i. Det känns ju lite dumt att ha gillat ett inlägg som man egentligen inte alls tycker är bra, och ännu mer dumt att inta kunna ångra det.  😕

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Pelle Långlös
2/21/13, 6:35 AM
#1

Det är väl bara att klicka på bra inlägg igen så borde den väl försvinna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
2/21/13, 6:35 AM
#2

Nä det gick inte. Testade nu.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

LisaF
2/21/13, 9:49 AM
#3

#1 Så gick det att göra tidigare vet jag. Eller jag lyckades ibland i alla fall, vet inte om det var någon bugg.

Men jag håller med #0 om att det vore bra om möjligheten fanns att ångra "bra inlägg". Det är tyvärr många gånger jag råkat klicka på "Bra inlägg" av misstag.. Och de flesta gånger har det varit ett inlägg som inte alls är värt att gilla.. Då är det ju visserligen tur att det är anonymt, men det känns inget vidare att gilla någons sorg eller problem 😕

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Tuva-Lena
2/21/13, 10:21 AM
#4

Jag skulle vilja ha en möjlighet att "ogilla" inlägg från första början också. Mest med tanke på bråkstakar som besöker sajten av o till.. Då behöver man inte besvara inlägget heller, men alla får möjligheten att klicka "ogilla" utan att det skapar hatiska diskussioner. Som en tyst prostest mera..🤔

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Maria
2/21/13, 10:46 AM
#5

#4 Att ha en "ogillaknapp" tror jag ställer till problem.

Det kommer förmodligen bli så att många ogillar inlägg, inte för dess innehåll, utan för vem som skriver.

Det skulle kunna leda till ren mobbning om det vill sig illa.

Att sätta fokus på det positiva med en "gillaknapp" är ju trevligt men inte tvärtom.

Ogillar man ett inlägg så pass mycket så får man bannemig ta och svara och stå för sina åsikter, tycker jag, än att anonymt trycka på en ogillaknapp..

Bryter det mot Skrivregler så finns ju "anmälafunktionen"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2/21/13, 11:13 AM
#6

En ren ogilla knapp skulle precis som bumbleboo skriver bli ren mobbing, så nej till det.

Angående att inte kunna ta bort sin "bra inlägg markering" tror jag handlar om att det itne prioriterats eftersom dom ändå är anonyma. Det är alltså ingen som kan se att just du har gilla inlägget.

Såvitt jag vet hr man aldrig kunnat klicka bort det här inne.

Annons:
LisaF
2/21/13, 11:50 AM
#7

#6 Jag lyckades faktiskt med det, för ett halv år sedan tror jag det var.
Förstår att det inte är prioriterat, och det är ju som jag skrev i #3 att det är bra att de är anonyma, om man råkar klicka på ett negativt inlägg. Men samvetet känns inget vidare att man har "gillat" ett inlägg om till exempel otrohet, misshandel eller svår sjukdom.. 😮
Men man får väl ha det på samvetet helt enkelt😇

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Tuulikki]
2/21/13, 1:13 PM
#8

Detta svarar ju inte direkt på frågan i tråden, men "Bra inlägg" behöver ju inte alltid betyda att man gillar att någon blivit sjuk eller så. Det kan ju betyda att man tycker det i texten är bra skrivet!🙂

LisaF
2/21/13, 1:37 PM
#9

Ja det vet jag, så resonerar jag ibland också när jag trycker på knappen. Men det jag menar i både 3 och 7 är de gånger man RÅKAR klicka fast man egentligen inte vill gilla inlägget. Och det har tyvärr hänt mig när tråden handlar om något som inte bör gillas, varken att det är väl skrivet eller ämnet.
Precis det som också #0 skriver i sitt inlägg. 🙂

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Honestyisdead
2/21/13, 2:00 PM
#10

#7 Där ser man.

Visst känns det tråkigt om man råkar trycka på "bra inlägg" om det är ett inlägg man verkligen inte  gillar. Men som tur är kan ingen se att det var jag 🎧

Tuva-Lena
2/21/13, 2:10 PM
#11

..och svaren ligger ju alltid i betraktarens ögon..🤐

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LisaF
2/21/13, 2:14 PM
#12

#10 Haha ja, precis! 😇

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Upp till toppen
Annons: