Annons:
Etikettskriva
Läst 1368 ggr
Persos Seagal
2/24/13, 8:52 PM

Tips och lite hjälp.:)

hej detta är mitt allra första inlägg här på iFokus.Håller på att lära mig hur det funkar.Jag har då en medryttarhäst som heter Seagal på 12 år.Mäörkbrun häst ca 1.55 i mankhöjd!Hon är en varmblodstravare,Hon är väldigt snäll av sig,'när man rider henne så är hon jättesnäll.Jag älskar verkligen hästar,det är mitt liv.Min brors tjej håller på att ha lektioner för mig,jag har hästen 3 gånger i veckan.Jag håller på att markhantera hästen då och då för att vara säker på att jag kan och att vi båda har respekt för varandra.

Har ni lite tips om vad jag kan göra för att lära känna hästen bättre så srkiv gärna!

Jag har ett   par tips som jag vet och fått lära mig själv utav.Detär om sådana som slår sina hästar.

TIPS:

Slå aldrig din häst! Det blir för det första synd om den..och där ens

"kunskap" om hästar tar slut,så tar våldet vid.Alltså när kunskapen tar slutså använder man våld för att man inte har någon kunskap vilket inte är hästens fel.De som slår sina hästar har ingen kunskap alls.Om man nu behöver slå sin häst,så krävs det mycket.Man ska inte ens behöva rappa till dem med spö.

Använd aldrig fula metoder emot dem.Man kan få alla hästar till att lyda med BARA sitt kroppsspråk om man bara har tillit och tro för hästen.

kram Nathalie:)

Annons:
Honestyisdead
2/24/13, 9:00 PM
#1

Du har skrivit på fel sajt.
Du menade nog att skriva på någon av hästsidorna. Tex "ridsport.ifokus".

VildaVittra
2/24/13, 9:01 PM
#2

Välkommen till forumet.

Mitt förslag är att du lägger in denna tråd under någon av följande då detta är en supportsite; Arabiska fullblod, Connemaraponny, Engelskt FullblodGotlandsruss, Haflinger, IslandshästKallblod, Kaspisk häst, Natural Horsemanship, New Forestponny, Ridtravare, Shetlandsponny, Shire, Travhästen, Welshponny

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pelle Långlös
2/25/13, 6:07 PM
#3

Fel forum. Som du ser finns det flera hästsajter.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Persos Seagal
2/25/13, 9:05 PM
#4

Är de tinte okej o skriva här då?:)

kram Nathalie:)

Honestyisdead
2/25/13, 9:27 PM
#5

#4 Här inne skriver man om man har frågor eller synpunkter på själva iFokus och dess funktioner.

beem
2/25/13, 10:42 PM
#6

Jag har en fundering ang. när inlägg läggs i fel avd. Det händer ju lite då och då. Kan en Sajtvärd flytta inlägget till rätt avd. ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Honestyisdead
2/25/13, 10:43 PM
#7

#6 Admin på respektive sajter kan flytta inläggen till rätt grupper. Man kan inte flytta inlägg från en ifokussajt till en annan.

beem
2/26/13, 9:56 AM
#8

# 7 Aha det är så.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Snäckbönan
3/1/13, 1:39 PM
#9

Hej , jag undrar hur man gör för att bevaka ev svar på sina inlägg?

När jag trycker på "mina inlägg" så syns ingenting trots att jag har skrivit flera inlägg på olika sidor idag

Tack för hjälpen!

Fridaaaa
3/1/13, 2:15 PM
#10

#9 Har du skrivit i tråden, så kommer det upp under "uppdaterade inlägg" på högersidan. likaså om du klickat på "bokmärk" :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Snäckbönan
3/1/13, 2:49 PM
#11

Hej, tack för svar, jag tycker inte att det funkar. Ditt svar syntes. Men när jag trycker "senaste inlägg", "mina inlägg" eller "bokmärken" så kommer det inte upp någonting utöver denna radänga av inlägg som ditt svar är sluttampen på. Kanske orsaken är att ingen svarat mig, det kommer kanske automatiskt en liten rad när någon svarar? (jag trodde att jag på något sätt automatiskt skulle komma till de debattsidor där jag deltagit, men så funkar det kanske inte ). Mitt problem var att jag tittat och skrivit på så många sidor att jag inte minns alla och jag ville bara gå in och kolla om jag fått svar!

Honestyisdead
3/1/13, 4:03 PM
#12

#11 Trådarna dyker upp när någon skrivit i dom.

Fridaaaa
3/1/13, 4:52 PM
#13

#11 Som jag skrev, kommer enbart upp om någon skrivit i tråden under "uppdaterade inlägg" men inte annars :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: