Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1708 ggr
Pelle Långlös
2013-05-03 16:09

Android-surfplatta och iFokus

Kan inte klippa och klistra långa texter med surfplattan, vill jag markera blir det bara dom bokstäverna som bildar ett ord. Ja nog om detta. Jag har nyligen uppdaterat min Samsung Galaxy tab 10.1 till version 4.0.4. Brukar normalt inte sitta sp mycket på denna och surfa men jag är inlagd på sjukhus och orkar inte släpa med mig min laptop. När jag försöker att klicka bland mina iFokus-sajter (mina favorieter) så är det väldigt svårt att komma in på det jag klickar på. Att klicka på Support och iFokus iFokus går utmärkt men resten av sajterna är hopplös. Ville tex komm in på Te men hela tiden blev jag skickad till Bloggande. Dessa två sajter ligger inte bredvid varandra i min lista så jag kan inte ha missat. Jag är inne på vanliga www.ifokus.se på surfplattan och inte mobilversionen. Är det så att iFokus inte är kompatibel med högre version av android eller varför blir detta problem? En annan sak som jag också har upptäckt sen den nya version av OS är att popup-rutorna som kommer upp (medaljer och guldpengar) hamnar såhögt upp att jag inte kan klicka ner dom om jag inte skrollar sidan högt upp så att rutan inte får plats att lägga sig under adressraden.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Niklas
2013-05-03 18:10
#1

Hoppas att någon som har samma platta och operativsystemversion kan svara.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Pelle Långlös
2013-05-03 18:13
#2

Ja det skulle vara trevligt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

piotrr
2013-05-05 12:34
#3

Min fru har en sådan, men hon besöker å andra sidan inte iFokus med den. Prova att ladda ner en annan webbläsare för Android. På 4.0.4 kan du köra en variant av Chrome som är bra: 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android.chrome

Andra kanske föredrar Firefox även på platta: 

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.mozilla.firefox

Eller Opera Mobile som var min gamla favorit:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.opera.browser

Du kan öppna dessa länkar direkt på din platta (Välj Play som app) eller genom från din dator genom att logga in på ditt Google-konto, och sedan "skicka" appen direkt till din platta från webben, så installerar den automatiskt.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Pelle Långlös
2013-05-05 14:04
#4

Okej. Jag är bara lat och använder mig av den inbyggda webbläsaren. Tycker det är onödigt när det redan finns en. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

piotrr
2013-05-05 21:33
#5

Jag förstår det, och den är egentligen inte dålig heller, men det du beskriver med listans beteende låter ju som att den markerar något högt upp i listan trots att du rullat ner till "te". Och det verkar som en bugg.

Så istället för att brottas med standardläsaren, testa Chrome. Den är dessutom standard för nyare versioner av Android. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Pelle Långlös
2013-05-06 07:27
#6

Skall testa det.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Upp till toppen
Annons: