Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1000 ggr
Mari
2013-05-07 15:19

Skadligt innehåll!

När jag klickade mig in till iFokus via min snabblänk på startsidan så fick jag fram följande meddelande, kunde tyvärr inte ta någon prtscrn då jag blev så förvånad och tryckte bort men lyckades spara texten:

Fara – skadlig programvara har upptäckts!

Google Chrome har blockerat åtkomsten till den här sidan på djurhem.ifokus.se.

Innehåll från um.eqads.com, en känd distributör av skadlig programvara, har infogats på den här webbsidan. Om du besöker den här sidan nu är det mycket troligt att din dator drabbas av skadlig programvara.

Skadlig programvara leder till bland annat identitetsstöld, ekonomisk förlust och permanent borttagning av filer. Läs mer

Föregående Avancerat

Förbättra upptäckt av skadlig programvara genom att skicka ytterligare data till Google när jag stöter på varningar som denna. Sekretesspolicy

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Honestyisdead
2013-05-07 15:36
#1

Har du testat om den varnar för alla ifokussidor?

Mitt virusprogram fick flipp en gång och varnade hela tiden för iFokus fast här inte fanns något.

Mitchika
2013-05-07 17:48
#2

Jag fick den varningen också inne på The Sims iFokus. Samma "orsak", um.eqads.com. 

Fara – skadlig programvara har upptäckts!

Google Chrome har blockerat åtkomsten till den här sidan på thesims.ifokus.se.

Innehåll från um.eqads.com, en känd distributör av skadlig programvara, har infogats på den här webbsidan. Om du besöker den här sidan nu är det mycket troligt att din dator drabbas av skadlig programvara.

Skadlig programvara leder till bland annat identitetsstöld, ekonomisk förlust och permanent borttagning av filer. 

Jag hann spara en Print Screen, om det skulle vara av intresse. Men jag klickade vidare på en annan öppen flik in på Pokémon iFokus efteråt utan problem eller varningsmeddelande.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Niklas
2013-05-07 18:46
#3

Vi känner till det där och har pratat med vår annonspartner. De säger att det är en annonsör som inte har blivit godkänd i förväg av Google och att Google då automatiskt klassificerar dem som spridare av skadlig kod. De har sagt till annonsören att se till att ordna godkännandet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mari
2013-05-07 22:21
#4

Vad bra, det kom även upp när jag gick in på andra sajter misstänkte att det var en annons då det inte kom upp hela tiden :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Niklas
2013-05-08 09:30
#5

Det är lätt att misstänka annonser när det står "ads" eller något liknande i adressen och utöver annonserna har vi ju ingen främmande kod.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2013-05-08 09:49
#6

Nu har vi fått bekräftelse från vår samarbetspartner att problemet är löst. Det ska inte komma fler varningar om eqads.com.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: