Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 7020 ggr
[Mia-Li]
5/15/13, 5:46 AM

Bugg eller på riktigt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det ändrat här inne eller ska det vara så?
Trådar som låg överst på sajten innan ligger nu längre ner i listan bland trådar under Aktuellt just nu.

Är det fel eller ska det vara så?

Skickar med en print-screen.

Annons:
Skogshumblan
5/15/13, 5:51 AM
#1

Mia, jag undrar det samma. Tror det är avsiktligt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Mia-Li]
5/15/13, 5:57 AM
#2

Ja det verkar ju så eftersom de sajter jag vart inne på nu, har samma.
😉

Skogshumblan
5/15/13, 6:11 AM
#3

Precis, blev lite ställd först. Men jag måste säga att jag tycker det är rätt snyggt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Andina
5/15/13, 6:54 AM
#4

Hoppas man kommer in på "Mina inlägg" och "Bokmärken" så småningom också… 😉(vilket jag inte gör nu).

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Fridaaaa
5/15/13, 7:05 AM
#5

Samma för mig! Väldigt irriterande, så hoppas inte det ska vara så 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[GunillaF]
5/15/13, 7:07 AM
#6

Ser onekligen konstigt ut med de nålade inläggen så långt ner…

Annons:
Alex
5/15/13, 8:03 AM
#7

Jag tror det är meningen och jag tycker det är bra! Då ser inte en sajt död ut pga många nålade trådar, vilket många har en tendens till att göra idag. 🙂

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Marinas Mix
5/15/13, 8:50 AM
#8

Här är en vanemänniska, som vill ha det som det var förut. För meningen med att nåla trådar är ju att de SKA sitta högst upp, sedan får väl var Sajtvärd avgöra HUR många nålade trådar de vill ha. Själv försöker jag hålla antalet nålade trådar så lågt som möjligt.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

LisaF
5/15/13, 8:53 AM
#9

På ett sätt tycker jag det var bra att de nålade trådarna hamnade för sig. Men jag tycker absolut att de ska vara högst upp, och inte under senaste inläggen. Då syns de bättre, och fyller sin funktion lite bättre som "aktuellt just nu".

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

ElLobo
5/15/13, 8:54 AM
#10

#8: Jag tycker likadant! Nålade trådar ska absolut finnas överst. Det är ju därför man har nålade trådar.

Andina
5/15/13, 9:08 AM
#11

Ska de sitta högst upp så behövs inte heller "rubriken" (Aktuellt just nu) - eftersom den röda "pluppen" är signal nog. Tycker lilla jag… 🙂 Dessutom tar rubriken upp onödig plats i så fall.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Staffan
5/15/13, 9:10 AM
#12

Det är avsiktligt och vi har gjort det av precis den anledning som Alex beskriver i #7 ovan; många sajter känns onödigt inaktiva på grund av de nålade trådarna, särskilt när de är många.

Inläggslistan har rubriken "Senaste inläggen" men så har det i praktiken inte varit. När någon - vem som helst - skriver eller kommenterar ett inlägg ska det flyttast högst upp. De blir roligare att skriva då och sajten känns också mer levande.

Vi övervägde att dessutom starkt begränsa antalet nålade trådar men tycker att det här är en bättre lösning. 

// Staffan

Andina
5/15/13, 9:11 AM
#13

#12 - Jag hoppas ni får ordning på Mina inlägg och Bokmärken också? Se #4.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Staffan
5/15/13, 9:13 AM
#14

#13 Andina

Det hoppas jag också, vi ska ta en titt på vad det beror på.

// Staffan

Marinas Mix
5/15/13, 9:14 AM
#15

Nej begränsa antalet nålade trådar i stället, tycker jag är en bättre idé.

Tre trådar är väl lagom, tycker jag.

Som det är nu känns det bara förvirrande. Har jag nålat en tråd så är det för att den är VIKTIG, för medlemmarna på mina sajter.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Fridaaaa
5/15/13, 9:33 AM
#16

Tycker med att begränsning av nålade trådar istället.
Detta som är nu är mest jobbigt och störande tycker jag 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Staffan
5/15/13, 9:37 AM
#17

#15 Marinas Mix 

Vi kan lägga dom underst och begränsa antalet om du vill.

Skämt åsido, vi tror att det här kommer fungera bättre. Om du har något viktigt att berätta eller påminna så kan du ju alltid dessutom skicka ett privat meddelande till medlemmarna.

Det finns alltid ett motstånd till förändringar och det finns säkert många som tycker att den här uppdateringen också är dålig. Den är dock genomtänkt så låt oss göra ett försök.

Ha i åtanke att det kommer bli roligare för dina medlemmar att skriva när inläggen flyttas allra högst upp… :)

// Staffan

Fridaaaa
5/15/13, 9:38 AM
#18

Jag är inte emot förändringar men detta tror inte jag blir bättre. tycker att de fastnålade ska vara överst,lättare att missa annars osv tycker jag.

Se om man vänjer sig och om detblir bättre,återstå attse 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marinas Mix
5/15/13, 9:55 AM
#19

Vänjer sig gör man väl tillslut, men det känns ju fel att det som är viktigast för medlemmarna att veta om sajten, inte ligger högst upp.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Staffan
5/15/13, 10:14 AM
#20

#19 Marinas Mix

Jag måste få protestera… :) 

Det är lätt att överskatta hur viktigt det är att nåla fast inlägg som man själv tycker är viktiga för medlemmarna. Visst, det kan vara viktigt att medlemmarna läser ett inlägg en gång, men det kan inte vara viktigt att samma inlägg ligger högst upp och upptar den bästa platsen i månader även efter att medlemmen läst det.

I genomsnitt har en iFokus-sajt runt 4-5 nålade trådar och många av dessa handlar om regler av olika slag. Jag tror att alla dessa >1200 nålade trådar runt om på iFokus gör att vana användare blir mindre uppmärksamma på den översta delen av inläggslistan. Och jag tror att det medför att besökare "utifrån" upplever sajterna som mindre aktiva än de är.

Jag kan förstå att man gärna vill nåla fast en tävling som pågår men istället går det ju att skriva en artikel, ge den översta platsen på startsidan och dessutom tipsa och påminna om den via meddelandefunktionen. Varje gång tävlingstråden uppdateras flyttas den ju dessutom högst upp i inläggslistan.

// Staffan

Annons:
LoAEmma
5/15/13, 11:15 AM
#21

Staffan, jag tycker detta nya är TOPPEN! Håller helt med om era anledningar till förändringen också :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Jimmy.L]
5/15/13, 12:06 PM
#22

Det ser väldigt konstigt ut nu med nålade trådar längst ner. Risken är att många medlemar missar dom nu.

Marinas Mix
5/15/13, 12:08 PM
#23

#22 Vi ska ju bara vänja oss vid den nya ordningen, så är allt frid och fröjd sedan😉

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

ElLobo
5/15/13, 12:14 PM
#24

#22: Det handlar väl inte så mycket om att vänja sig utan mer om att gilla läget. Nu är det ju tydligen som det är. Tyvärr.

Marinas Mix
5/15/13, 12:18 PM
#25

Jaja, tar man bort alla nålade trådar blir det fin ordning i listan 😃

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

VildaVittra
5/15/13, 12:54 PM
#26

#12 En fråga. när det kommer ett nytt inlägg i en nålad tråd, kommer den då stå med i inläggslistan överst eller kommer den bara få tjockare text i "nålade trådar"kolumnen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Staffan
5/15/13, 12:59 PM
#27

#26

Nej, så fungerar det inte.

Det är inte så enkelt att lösa så att den kommer in överst i tråden och sedan blir kvar längst ned när den faller ur listan. Tycker du att det skulle vara bättre? Blir det inte lite fladdrigt tror du?

// Staffan

Annons:
[julatopp7018]
5/15/13, 3:37 PM
#28

Om dom nålade inläggen ska vara längst ner kan man lika bra ta bort möjligheten att nåla inlägg. Många kommer missa dom och på så sätt får man massa trådar om ämnen eller svar som redan finns i dom nålade.

Staffan
5/15/13, 3:42 PM
#29

#28

Det är bara att låta bli att nåla om man inte vill det. Att helt ta bort möjligheten kommer vi dock inte göra… :)

// Staffan

Leffe
5/15/13, 4:04 PM
#30

Om man har en nålad tråd så försvinner den på skärmen, men har man ett antal så syns rubriken  "Aktuellt just nu". Bara den syns och en nålad tråd så tycker jag det ser bättre ut med det nya. Även om det till en början ser konstigt ut.

Maria
5/15/13, 5:38 PM
#31

Jag tycker detta är jättebra. Jag gillar inte nålade trådar egentligen och på Hälsa så var vi utan länge och jag försökte putta upp trådarna istället. Så detta gillar jag🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Marinas Mix
5/15/13, 5:49 PM
#32

Upptäckte just att jag faktiskt får scrolla för att se de nålade trådarna på vissa sajter. 🤔

Hur bestäms det var den kategorin ska synas på sajten? Är det beroende på hur många nålade trådar man har?

Ju fler nålade, desto högre upp i listan?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
5/15/13, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Skönt att slippa se dem 😉

Så ser det ut på min skärm när jag är inne på *SUPPORT*

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
5/15/13, 5:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

…och så här ser det ut på en annan sajt:

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[Mia-Li]
5/15/13, 5:54 PM
#35

Det SER bättre ut med de längre ner som nu.

Men nålade trådar anser jag är kanske viktig info eller nåt annat som rör sajten. Som är just viktigt att läsa. Eller har jag fel?
Lätt hänt då att man missar de när de ligger längre ner på sidan.

MEN…jag tycker det samtidigt är bra att de vanliga trådarna kommer fram lite mer. 😃

Så jag är kluven till detta.
Men man vänjer sej säkert. 🙂

Leffe
5/15/13, 5:57 PM
#36

Jag tror det är en vanesak. Det viktiga är att rubriken "Aktuellt just nu" syns på skärmen annars så har det viktiga försvunnit ur blickfånget helt.

Emo
5/15/13, 6:00 PM
#37

#36 Toppen av bokstäverna syns ju och det räcker kanske. Visserligen ser man inte om det kommit något nytt, men det är kanske inte så viktigt. 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
5/15/13, 6:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

På ridsport ser man inte heller några nålade trådar om man inte scrollar en bra bit.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
5/15/13, 6:06 PM
#39

#36. Det är just det att den rubriken inte alltid syns på skärmen.

Ska man behöva hålla på och ändra skärminställningarna, för att den ska synas?

Ja vänjer sig gör man väl alltid förr eller senare.

Jag tycker fortfarande att det är bättre att ha dem högst upp men att begränsa till MAX 3 Nålade åt gången.

Klart det kan vara trist om man som "gammal medlem" möts av samma nålade tråd hela tiden, men hur är det med alla de som kommer nya på sajterna?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
5/15/13, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Om de nu ska vara så, så borde alla vara medvetna om att de bör ha minst 4 nålade trådar, så att man slipper scrolla för att upptäcka dem. 😉 De sajtvärdar, som har hållit sig till 2 nålade trådar för överskådlighetens skull, får de nålade trådarna utanför synfältet nu.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Zakaraa
5/15/13, 6:11 PM
#41

Tycker det är dumt att de nålade trådarna ska vara längst ner. Det finns ju en mening med att de är nålade.
På RiF så var våra medarbetere precis minskat de nålade trådarna och istället skapat en samlingstråd om det var flera. Vi har 4 nålade just nu om jag inte missminner mig.

Tycker det är bättre om ni begränsar antalet nålningar istället för som det är ni finns det ju ingen mening med att ha trådarna nålade när de inte är högst upp. Nålade trådar är ju de som ska vara de Viktiga.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Alex
5/15/13, 6:47 PM
#42

#38 Det är nog individuellt, "en bra bit" behöver inte jag scrolla i alla fall, de nålade ligger precis utanför skärmen. Och förhoppningsvis finner mina medlemmar sajten så intressant att de vill scrolla ner och se vad som finns mer ändå. Fördelen nu är att de som redan läst de nålade slipper scrolla lika långt för att se de nya trådarna. 🙂

Jag har ändå inga regler nålade på sajten, sånt känns bara tjatigt. Jag har de länkade i "Om sajten" och i välkomstbrevet som skickas ut till nya medlemmar, jag räknar med att det räcker. De som inte läser reglerna då gör det garanterat inte om de skulle vara nålade heller.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

mikeiko
5/16/13, 4:00 PM
#43

Varför läggs en massa tid och energi på uppdateringar ingen bett om… T.T

Niklas
5/16/13, 4:56 PM
#44

#43: Det kan man undra. Ingen hade bett om att iFokus skulle byggas över huvud taget. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

mikeiko
5/16/13, 5:04 PM
#45

#44 Nej, men ibland kan man ju kanske se till existerande buggar och rätta till dem innan man lägger tid och energi på annat.

Niklas
5/16/13, 5:07 PM
#46

Ibland gör vi det. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Tilde]
5/16/13, 5:26 PM
#47

Jag måste säga att jag gillade det bättre innan. Visst är det bra med fokus på nya inlägg, men jag tycker det blir lite förvirrande för nya ifokus-medlemmar. Nålade inlägg på mina sajter är bland annat sajtregler och annan viktig info (eller klotterplanket, så det blir lätt att hitta). Känns nu som om nya medlemmar kanske missar sajtreglerna, för jag tvivlar på att alla läser igenom alla artiklar som finns… 🤔

Fridaaaa
5/16/13, 5:30 PM
#48

#47 Fast man behöver ju bara skrolla ner lite grann, så kommer ju de fastnålade inläggen 🙂
Men håller med att de nog lätt kommer att missas nu tyvärr, efterom vissa redan innan "missade" att läsa 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Tilde]
5/16/13, 5:35 PM
#49

#48 Ja men man fattar inte på samma sätt att det är de inläggen som är viktigast, tycker jag. 🤔

Fridaaaa
5/16/13, 5:39 PM
#50

#49 Nej det håller jag med om 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Niklas
5/16/13, 7:32 PM
#51

#45: Apropå buggar har sex stycken blivit fixade idag. 😃


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emo
5/16/13, 7:33 PM
#52

#51 Bravo.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
5/16/13, 7:34 PM
#53

Så bra Niklas👍. När kommer ni att ge er på det där med smileysar och animationer i signaturerna då?😉

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Niklas
5/16/13, 7:37 PM
#54

#53: Det vet jag inte. Det är inte prioriterat än.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

mikeiko
5/16/13, 7:37 PM
#55

#51 Härligt! Finns det nånstans man kan läsa om vilka som åtgärdats?

Annons:
Marinas Mix
5/16/13, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

#54 Vad är det för buggar som blivit fixade är jag också nyfiken på.

När jag kollar i Firefox, ser ditt inlägg normalt ut, men om jag kollar i annan webbläsare (Opera) ser det ut så här: Vet att det även ser ut så i IE

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Niklas
5/16/13, 8:02 PM
#57

#55: Nej, inte samlat. Det finns kommentarer i några trådar där de har diskuterats, sen är det några som vanliga medlemmar inte ser samt att Mina inlägg/Bokmärken fungerar nu. Och en tidigare trasig länk i texten om att annonsera på iFokus.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

mikeiko
5/16/13, 8:04 PM
#58

#57 Kanske något man i framtiden kan lägga in i typ iFokusbloggen? "Idag har vi rättat till det här!" :D

Andina
5/16/13, 8:07 PM
#59

#51 - Tack, jag ser att jag kan titta in i "Mina inlägg" och "Bokmärken" igen! 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Emo
5/17/13, 6:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Jag upprepar Marinas fråga till Niklas.

Vad menas med rutan efter smilisen i ditt inlägg? Sådana dyker upp lite här och där, så det kunde vara kul att få reda på varför.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
5/17/13, 7:05 AM
#61

Och varför syns den bara i vissa webläsare?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Staffan
5/17/13, 9:03 AM
#62

#47 Tirin

Det skickas ju ett välkomstmeddelande när man går med i en sajt, varför inte bifoga en länk till skrivreglerna i det?

// Staffan

Annons:
Niklas
5/17/13, 11:11 AM
#63

#60, 61: Ingen aning. #58: Eventuellt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Marinas Mix
5/17/13, 11:14 AM
#64

Tur då att medisarna och jag kör med olika webbläsare, så vi kan upptäcka sådan här problem 😃

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
5/17/13, 11:27 AM
#65

fortsättning på #64….och ta bort oönskade saker, som sådana rutor och blåmarkerade ord i inlägg.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Honestyisdead
5/17/13, 11:39 AM
#66

#65 Blåmarkerade ord?

Zakaraa
5/17/13, 11:41 AM
#67

#66 det slängs in länkar lite varstans ibland när man kopierar in en text. Tror det är det som menas

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Honestyisdead
5/17/13, 11:44 AM
#68

#67 Det har jag bara varit med om när man kopierar en text som då har länkar i sig. Inte att en text utan länkar plötsligt får det.

Alenzi
5/17/13, 11:53 AM
#69

Tror inte det gör någon skillnad att jag yttrar mig i frågan, men jag tycker verkligen inte heller att förändringen var till det bättre.

Kanske skulle värd och medisar själva kunna välja vilken layout man har på sajten, beroende på om och hur man använder sig av nålade trådar?


Annons:
Staffan
5/17/13, 12:26 PM
#70

#43 mikeiko

Om vi inte hade gjort det hade inte ens de nålade inläggen funnits… :)

// Staffan

Honestyisdead
5/17/13, 12:45 PM
#71

69 det hade inte jag gillat eftersom det hade blivit rörigt om sajterna såg olika ut.

Alenzi
5/17/13, 12:51 PM
#72

#71 Bra poäng.


mikeiko
5/18/13, 4:43 PM
#73

#70 Förstår din poäng. Nålade trådar är väl dock en funktion som bör finnas i de flesta forumsammanhang.

LenaR
5/19/13, 12:24 PM
#74

Orkade inte läsa hela tråden (sorry!) men jag tycker förändringen är till det bättre. Nu "ser" jag helt plötsligt nålade trådar på olika sajter. Förut sorterade min hjärna bort alla nålade trådar, vare sig jag var inne på en ny sajt eller gammal, så jag missade all info moderatorerna tyckte var viktig…

Tummen upp! 👍


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

SimsBrooke
5/20/13, 9:41 PM
#75

Jag gillar inte denna nya uppdatering av sidan. Jag tycker det ser konstigt ut att ha de nålade trådarna längre ner, de nålade trådarna är ju de viktigaste trådarna.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Alex
5/20/13, 10:08 PM
#76

#75 Fast i många fall kanske trådar man bara behöver läsa en gång, och därför inte alls viktiga för de som varit medlemmar länge. 🙂 Då blir de ju bara i vägen istället.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
SimsBrooke
5/20/13, 10:10 PM
#77

#76 Det tillkommer ju hela tiden nya medlemmar!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Alex
5/20/13, 10:27 PM
#78

#77 Absolut, men då kan man ju bara länka till de viktigaste trådarna i välkomstmeddelandet, eller bara påpeka vart de finns. 🙂

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

SimsBrooke
5/20/13, 10:33 PM
#79

#78 Jo, men det är inte bara anledningen till att jag inte tycker det ska se ut sm det gör. Det ser konstigt ut då den där Äldre inlägg knappen tycker jag sitter på fel ställe eftersom man tror att den knappen tillhör "aktuellt just nu".

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mikeiko
5/21/13, 2:55 AM
#80

#79 Håller med dig, just placeringen av "äldre inlägg" har blivit helt uppåt väggarna.

Angelfish
5/21/13, 6:12 PM
#81

#79 Håller helt med dig om "äldre inlägg" knappen.

[Mia-Li]
6/1/13, 12:22 PM
#82

Efter ett par veckor med detta så tycker jag att det är värdelöst.
Flera av oss inne på SpiF tycker detsamma.

Just för att de viktiga trådarna försvinner i det hela. Man glömmer bort att titta längst ner. Och då kommer dessa trådar inte till sin rätt.
För nya medlemmar kan man uppge att dessa trådar ligger där…men efter ett tag glöms de bort.
Jag trodde jag skulle vänja mej vi detta men tyvärr är det till det sämre.

Några som tycker som jag?
Kanske kan det få gå tillbaka till det läge där dessa låg innan?

SimsBrooke
6/1/13, 12:38 PM
#83

#82 Håller med dig. Har aldrig tyckt om detta. Aktuella trådarna blir malplacerade vad det gäller den där "Äldre inlägg" knappen.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Angelfish
6/1/13, 12:43 PM
#84

Precis. Om ni nu vill ha dom nålade inäggen längst ner (vilket jag absolut inte gillar) så placera åtminstone "Äldre inlägg" - knappen ovanför så att man inte tror att den knappen gäller för dom nålade inläggen.

[Mia-Li]
6/1/13, 12:44 PM
#85

Precis. Håller med både #83 och 84 i detta.

Emo
6/1/13, 1:46 PM
#86

Om de nålade maximerades till 3 så hade det gamla systemet varit bättre. Nu är det nya bara bättre på sajter med en massa nålade trådar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Alex
6/1/13, 2:00 PM
#87

#82, #83 & #84 Säger ni inte emot er själva lite nu? Folk glömmer titta längst ner, men ni vill ändå flytta upp Äldre inlägg-knappen, för att folk tror att den hör till de nålade… Om den flyttas upp kommer ju folk definitivt inte ha någon anledning till att titta nedanför den, som det är nu ser man ju alltid de nålade om man vill gå till sidan med äldre inlägg.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Mia-Li]
6/1/13, 2:04 PM
#88

# 87

Jag är bara ute efter att flytta upp de nålade trådarna igen som de låg innan.
Äldre Inlägg-knappen kan gått ligga där den ligger….men när De nålade trådarna lägger där nere med så ser det konstigt ut.

Angelfish
6/1/13, 2:14 PM
#89

#87 Nej. Som "äldre inlägg" knappen ligger nu så tror jag att den gäller för dom nålade inläggen (eller "Aktuellt just nu") och inte för "Senaste inläggen".

Vet inte hur jag ska förklara det bättre.

[Mia-Li]
6/1/13, 2:21 PM
#90

Ja #89

Nu ser det ut som om äldre inlägg-knappen tillhör de nålade inläggen som ligger där med.
Innan så låg de nålade inläggen överst och äldre inlägg-knappen låg sist. Såg bättre ut.

Annons:
SimsBrooke
6/1/13, 4:09 PM
#91

#87 Nej jag säger inte emot mig själv. Jag vill ha det som det var förut. 

Varför ska man ha nålade trådar om dem inte ska ligga längst upp? Då kan man lika gärna ta bort alla nålade trådar då en nålad tråd är ju en grej som är viktig. 

Jag tycker inte det nya "systemet" för trådlistan är en bra lösning då man tror som vi har sagt ett flertal gånger nu att äldre knappen tillhör de nålade trådarna och inte senaste inläggen. 

Det känns som om det är oreda bland trådlistan nu när det på det här sättet. Ni andra får säga vad ni vill men jag kommer inte ändra min åsikt.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Jane-Lyzell
6/2/13, 12:00 AM
#92

Inget bra med detta längs ned på sidan - byt tillbaks säger jag

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marinas Mix
6/2/13, 9:06 AM
#93

Tycker det vore bättre med att begränsa till MAX 3 nålade trådar och ha dem överst.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Ians
6/4/13, 5:22 PM
#94

Jag har läst endel av inläggen här. Och flera tycker som jag, att förändringen var till det sämre. Ex trådar som man nålat för de skall synas får ingen uppmärksamhet alls nu! Visst förstår jag tänket, men detta…… ble änna inge bra alls!

Angelfish
6/5/13, 12:29 PM
#95

Tack snälla ifokus-personal för att ni har flyttat "äldre inlägg" knappen till ovanför "aktuellt just nu". 🌺🌺🌺🌺🎂🍸🎁🌺

Jane-Lyzell
6/5/13, 1:40 PM
#96

95 Ja det var en förbättring - tack!

blir mycket bättre med det!🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/5/13, 10:19 PM
#97

Jag tycker att det osar lite katt om detta…. Å enasidan vill ni inte ta bort nålnings funktionen. Men å andra sidan gör ni den värdelös, och nu sedan ni flyttade upp "äldre inlägg" funktioner dessutom så tittar Ingen längre ner! Tycker det känns riktigt tråkigt! Om man vill nåla trådar som man vill att folk skall kika in på, ex cafétrådar som ändå är levande trådar, så är det ingen som ser dem iaf . Håller med om att de trådar som ex ger allmän info etc som bara ligger där månad efter månad , kan man trumma för på annat sätt, så inte sajten ser död ut. Men det borde väl gå att komma tillrätta med på ett annat sätt?

Annons:
Niklas
6/6/13, 8:07 AM
#98

Hur då?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Mia-Li]
6/6/13, 9:19 AM
#99

Jag skulle fortfarande vilja ha tillbaka som det var från början. Man glömmer bort dessa trådar där nere.
Man ser de liksom inte. Och dessa trådar hade vi som viktiga trådar.

Näää…det var bättre förr.

Marinas Mix
6/6/13, 11:26 AM
#100

Säger som tidigare, nålade trådar högst upp men MAX 3 stycken. Vore väl det bästa. I alla fall gör/gjorde jag så när de nålade låg högst upp att när tävlingen/utmaningen var slut, nålade jag av tråden och la en annan där i stället

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Alex
6/6/13, 11:27 AM
#101

#97 Jag anser absolut inte att nålningsfunktionen är värdelös som den är nu. Det känns som att många av er underskattar medlemmarnas intresse, tror ni verkligen att de bara tittar högst upp i inläggslistan på en sajt och inget mer? Det är ju bara att titta på den här tråden, innan du ens har kommit ner till slutet av huvudinlägget så har du fått upp alla nålade trådar på skärmen.

Eller tror ni att de nålade trådarna är viktigast för de som besöker sajten men aldrig läser en tråd, mer än möjligtvis ett kort inlägg?

Viktiga saker som sajtregler och annat man bör läsa som ny medlem kan man enkelt länka till i välkomstmeddelandet samt under "Om sajten". Övriga saker kan man påminna om nån gång i månaden eller så via massmeddelande, om man nålar tävlingar eller annat, t.ex.

Personligen har jag dock inte märkt att folk skulle missa de nålade trådarna mer nu än förr.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hellas
6/6/13, 12:40 PM
#102

Ta bort skräpet och återgå till den vanliga layouten.
Angående antal nålade trådar, det är faktiskt upp till varje forum att använda funktionen eller inte så varför ens diskutera en begränsning.
Varje moderator/sajtvärd får väl själv fatta beslut om hur de vill ha det.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Alex
6/6/13, 12:42 PM
#103

#102 Alltid lika trevligt med konstruktiv kritik!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ians
6/6/13, 1:01 PM
#104

#98 Niklas,

Vi kunde haft en diskussion angående, det som ni ser att vissa forum ser helt döda ut med alla dessa ständigt nålade trådar. För den delen förstår jag. Kanske en uppmaning att byta trådar i nålningsfältet lite oftare, att man max nålar en tråd under några veckor o sedan byter ut dem. Att man kan lägga länk till forumsregler etc i välkomst meddelandet i stället. det är då de läses i vilket fall som helst. Inte av dem som är gamla medlemmar på forumet.

Och att man som Sajtvärd kan skicka ut forumsreglerna i pm till dem som inte fattar, och gör över tramp helatiden, innan man stänger av dem.

Det kräver egentligen bara att sajtvärden o medarbetarna är lite aktiva, vilket är Mer angeläget att kräva faktiskt. Har varit inne på forum där sajtvärden och medarbetarna verkar ha rymt o forumet knappt uppdateras alls. Det är mer angeläget att komma åt dem, än att ta ifrån oss som sitter dagligen o gnetar och försöker komma på nya saker att skriva, funktioner som hjälper oss att framhålla trådar som är matnyttiga för dem som  kikar in!

vissa sajter kan ju vara säsongsbundna, så det kan jag förstå att man inte skriver om Julen i fokus mitt i sommaren. Men de som är medlemmar där fattar väl det själva tänker jag.

Men på sajter som har ett året runt intresse, behöver det skärpas till sig rejält!

Detta gör man kanske inte med en kollektiv "bestraffning" utan diskussion först 😉

Annons:
Niklas
6/6/13, 4:09 PM
#105

#104: Det var där vi började. Har du sett att vi har tjatat om det på värdsajten? Den förändring vi såg under åren var till det sämre.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Jane-Lyzell
6/6/13, 4:21 PM
#106

105 det har inte jag sett - du får gärna trycka fram den tråden på värdsajten så jag kan läsa den!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/6/13, 4:22 PM
#107

#105 skrivet av Niklas

😞 Nä!

Kanske skicka ut ett mass meddelande till sajtvärdar med länk till tråden om det verkar som många missat det?

Jag har ofta så mycket fliff runt de 2 sajter som jag är engagerad i så jag glömmer att kika in på support o värdsajten….😕 inte alls att jag inte bryr mig. Men när det är så viktiga saker på G så kanske en liten påstötning skulle göra susen.

Jag har tex tagit tag i dessa nålade inlägg nu, och lagt över en del info på välkomst meddelandet, när jag sett denna tråd. Det är inte så att jag bängar bara, visst förstår jag orsaken. Men det blir ett tråkigt resultat!

Ibland blir man hemma blind helt enkelt.

Andina
6/7/13, 1:58 PM
#108

Varför inte en (1) nålad tråd med "Viktiga länkar" till "Viktiga trådar" i? D v s länkar till trådar som man anser att medlemmarna bör läsa? Det kan vara en tråd som bara kan kommenteras o puttas upp av sajtadministrationen (alltså låst för kommentarer från 'vanliga' medlemmar). 

Har man en nålad tråd överst så vet man det efter första gången man sett den. Om trådarna som länkas till, uppdateras, så poppar ju de upp 'per automatik' när man lägger in en ny kommentar i dem.

Ba' en tanke…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Ians
6/7/13, 3:06 PM
#109

Bra idé  Andina jag prövar det inne på AB! ❤️

Ians
6/7/13, 3:20 PM
#110

Det blev ju Oanade möjligheter av denna idé. För innan så har man ju inte kunnat nåla hur mycket som helst, för då blev platsen för inlägg väldigt liten.

I en tråd kan man ju lägga in hur många länkar man vill utan att det stjäl plats från något annat!….👍

Andina
6/7/13, 5:08 PM
#111

👍😃

Och då hade det ju inte gjort nå't om den tråden kunde sitta högst upp… 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Ians
6/7/13, 6:01 PM
#112

Exakt Andina 😉

mikeiko
6/7/13, 11:42 PM
#113

#108 Tror det ser väldigt olika ut för olika delforum. Där jag hänger har vi ett stort behov av flera nålade trådar, då dessa inte läses annars - som annonsregler. Ligger dessa inte synliga letar ingen efter dem.

Andina
8/30/13, 11:40 AM
#114

Jag trodde jag skulle vänja mig vid att de nålade trådarna ligger under "Senaste inlägg". Men det blev precis tvärtom! Jag missar nya och 'uppdaterade' nålade trådar hela tiden!

Har man inte tillräckligt stor skärm så försvinner de ur bild och man ser dem inte - och det sitter inte i generna (ännu i alla fall) att scrolla ner för att se om det ligger nå't viktigt där. 

Den naturliga läsordningen - att läsa uppifrån och ner (utöver från vänster till höger) - som vi har i vår del av världen, gör också att inlägg neråt inte observeras lika bra. 
Det är ju därför vi, t ex, emellanåt puttar upp trådar - för att de ska uppmärksammas igen.

l
l
V

U P P R O P

Jag ber om att få ordningen återställd - d v s att nålade trådar läggs tillbaks högst upp igen!

Tack på förhand! 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Mia-Li]
8/30/13, 11:42 AM
#115

Jag håller med Andina.
Missar dessa trådar jämt vilket inte alls är bra.

[GunillaF]
8/30/13, 11:51 AM
#116

Håller absolut med. Har missat många nålade p.ga. att de är "utanför" bild så att säga.

Vill ha dem överst igen!

Amandla
8/30/13, 12:02 PM
#117

Jag håller med #114, 115 och 116 helhjärtat! När jag har tittat igenom de inläggen som är olästa på en sajt, säg att det är de sju översta, så tänker jag inte på att bläddra ännu längre ner för att kolla om någon klistrad tråd är uppdaterad… 

Nu har det ju varit på det här viset i nästan fyra månader och jag tycker fortfarande inte att det är något bra upplägg med de klistrade trådarna längst ner.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Andina
8/30/13, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Ett alternativt förslag:

Om beslutet, att nålade trådar ska ligga under Senaste inlägg, står fast - så kanske ni kan skapa någon liten 'lysande' (färgglad) prick nå'nstans (högt uppe på sidan) som blinkar då en nålad tråd uppdaterats eller ny nålad tråd lagts in??? (Och som, naturligtvis, slocknar när man väl läst de/de uppdaterade eller nya tråden/trådarna!) 

Plus en liten förklarande text när pekaren ligger på pricken, typ: "Nytt i Aktuellt just nu!" e d…

En prick som blinkar och fångar uppmärksamheten - så vet man genast att det finns något nytt i nå'n viktig (= nålad) tråd!

(En funktion likt det hoppande kuvertet när vi får nya PM.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
8/30/13, 12:43 PM
#119


#118

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Angelfish
8/30/13, 1:50 PM
#120

Nej, tack. Helst inga blinkande prylar på sidan.

Marinas Mix
8/30/13, 2:04 PM
#121

Jag håller fortfarande fast vid det jag skrev i #15
Vore fint om vi kunde få det så.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Fridaaaa
8/30/13, 2:05 PM
#122

Håller med #120, bara störigt med blinkade saker, räcker med att pm "blinkar" 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marinas Mix
8/30/13, 2:28 PM
#123

#122. Då kan du ju kolla in den här tråden.
Håller också med om att blinkande saker är störande

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Andina
8/30/13, 2:28 PM
#124

Nu tänkte jag ju att blinket ska sluta efter att man läst. Men det behöver ju inte nödvändigtvis vara en "blinkande" prick, utan det kan ju vara en prick som "lyser" i en fast (gul, t ex) färg och som blir "ofärgad" när man läst de nålade trådarna. 

Motsvarande fetningen i olästa o uppdaterade trådar - som sedan blir 'ofetade' igen efter att man öppnat dem. 

Alternativt kan pricken försvinna helt efter att man öppnat en nålad tråd efter uppdateringen.

Edit: P.S. Ta gärna bort blinkande prick och rörlig smiley i #118 o #119 - tänkte inte på att de kan vara störande. Det borde jag ju ha gjort!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Fridaaaa
8/30/13, 2:38 PM
#125

#123 Ja såg den tråden, tycker med sånt som hoppar i signaturer osv bara är allmänt störigt 😮

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
SimsBrooke
8/30/13, 2:46 PM
#126

Jag skulle vilja att alla nålade trådar hamnar överst som det gjorde förut. Samma uppdelning men att de nålade trådarna hamnade överst. Håller med flera utav de förgående talarna att man missar nålade trådar när dem ligger där dem är.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Mia-Li]
8/30/13, 2:49 PM
#127

#126 Håller med SimsBrooke.
Vill ha de överst….! 🤪

[Nathalie62]
8/30/13, 3:34 PM
#128

Helt rätt, ändra på det där så vi får de nålade trådarna överst 😃 Det är jättemånga som missar dom nu och tänker inte på att "skrolla".

SimsBrooke
8/30/13, 3:50 PM
#129

Och jag som trodde de nålade trådar var en av de viktigaste sakerna, men det tycks jag ha haft fel på.. :/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Upp till toppen
Annons: