Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 591 ggr
piotrr
5/18/13, 12:04 PM

Bugg: Använd annans avatar

Det går att använda en annan deltagares Avatar genom att kopiera en  av deras kommentarer och klistra in det i det egna inlägget. Den inklistrade avataren kommer, när inlägget publiceras, att ersätta din egen.

I första inlägget här under kommer jag att provocera fram problemet, sedan kommer jag att posta som mig själv igen så att ni ser att det inte är något trick jag gör med min egen Avatar.

Mallen:

  1. Samma sak händer igen varje gång jag testar det.

  2. Vilken adress som helst fungerar, så länge man har skrivrättigheter. Jag använde http://andligskepticism.ifokus.se/discussions/51974f8bce12c4163a00746f-daliga-ordvitsar?discussions-1

  3. Strax före felet inträffade kopierade jag inlägg från en tråd med presentationer, till en tråd om ordvitsar. Sedan rapporterade jag felet.

  4. Min Avatar fick utseendet från en av de postade inläggen, istället för min egen Avatar.

  5. För detta använde jag Firefox 20.0.1 i Windows 8 Pro x64. 

  6. Nej, jag har inte rensat webbhistoriken.

  7. Det finns en risk för att denna bugg missbrukas av mindre nogräknade individer. Det bör behandlas som ett regelbrott om det utnyttjas medvetet (en "exploit").

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Annons:
piotrr
5/18/13, 12:05 PM
#1

Avatar för Staffan

2013-05-15 09:13 #14 skrivet av Staffan

#13 Andina

Det hoppas jag också, vi ska ta en titt på vad det beror på.

// Staffan

4 Bra inlägg | Anmäl

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
5/18/13, 12:06 PM
#2

Hittade inget av Niklas på kort varsel, så det fick bli den alltid lika stilige Staffan istället.

Tadaa!

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Stephanie
5/18/13, 12:07 PM
#3

Vad är det du kopierar från inlägget? Bara texten eller hela, inklusive bilden?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Emo
5/18/13, 12:08 PM
#4

Vilseledande. Det är nog inte alla, som ser att avataren och nicket inte hänger ihop som de ska.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

piotrr
5/18/13, 12:11 PM
#5

Precis, Emo, risken för missbruk känns allvarlig, vilket är varför jag tar upp det. Hm. Jag kanske borde ha skickat det direkt till administratörerna istället för att posta det publikt.

För att begränsa risken för missbruk väljer jag att inte svara på din fråga mer exakt, Stephanie. Hoppas att du förstår hur jag tänker då. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Stephanie
5/18/13, 12:24 PM
#6

#5 Jag förstår precis 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Amandla
5/18/13, 12:25 PM
#7

Jag råkade ut för det förra veckan, så Niklas och Erik vet om det redan. Men det vore väldigt bra om det inte gick att göra så! Förvirrande är ordet, sa Bull.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
piotrr
5/18/13, 12:39 PM
#8

Förvirrande är ordet, sa Bill.

😃

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
5/18/13, 12:40 PM
#9

Ursäkta, testar lite ytterligare. Det är givetvis extremt opålitligt eftersom det är en bugg, men jag tror att det är tur att det är ganska lätt att få det att uppstå av misstag, och ganska svårt att använda till något avsiktligt.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Niklas
5/18/13, 2:20 PM
#10

Vi vet om det här. Det är editorn vi har valt som i vissa lägen lägger två avatarer på varandra. Tyvärr är det nog inget vi kan göra något åt utan att byta editor.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: