Annons:
Etikettregler
Läst 3958 ggr
Ove555
7/20/13, 1:25 PM

Konkreta skrivregler?

För att det inte ska bli fel ute på i fokus forum tycker jag det vore bra om man kan få konkreta och lättbegripliga svar på vad man får skriva och inte skriva till andra.

1. Om man tycker att någon skriver något till en som man inte förstår, får man inte då skriva till vederbörande att man inte förstod och be om att vederbörande försöker förklara på ett enkelt sätt? Och då tänker jag speciellt om man är på ett forum som även vänder sig till nybörjare.

2. Och bör inte den man frågar om en enklare förklaring svara på ett vänligt sätt?

Det var ett par frågor, och det kommer nog fler om inte någon låser den här tråden.

Men jag tycker vi ska kunna ha så högt i tak så vi kan diskutera sånt här på i fokus.

Annons:
Maria
7/20/13, 1:54 PM
#1

iFokus har redan bra skrivregler.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
7/20/13, 2:18 PM
#2

Reglerna bumbleboo hänvisar till är de allmänna. Sedan har många sajter lagt till egna som ofta går att hitta nålade. Hittar man inte dom kan man fråga efter dom. 1 det finns inga regler som säger at man inte får fråga om en förklaring om man inte förstått. Det finns ingen regel som säger att någon måste förklara. 2 bör jo, det tillhör vett ich ettikett att svara vänligt eller neutralt om någon undrar något. Sedan är det individuekllt vad man ser som "vänligt". Sakligt är inte ovänligt.

Ove555
7/20/13, 2:23 PM
#3

Men hur bra är de, är det så lätt att alltid komma ihåg dem, kan de aldrig misstolkas?

 Och vore det inte bra att konkretisera dem i en sådan här tråd?

Jo , det tycker jag absolut.

#2 "det finns inga regler som säger at man inte får fråga om en förklaring om man inte förstått."

"bör jo, det tillhör vett ich ettikett att svara vänligt eller neutralt om någon undrar något.

 Tack för de svaren Hera.

"

SKRIVREGLER PÅ IFOKUS

På ett väl fungerande forum finns regler som medlemmarna följer, antingen oskrivna eller nedskrivna. Vi har tagit fram Skrivregler för fokus-nätverket. Syftet med dem är att alla ska vara överens om vad som gäller. Ju mindre man behöver styra med regler, desto bättre. Vi har därför försökt hålla ner dem till ett minimum.

Som Sajtvärd får du bestämma om du vill använda skrivreglerna som de är eller om du vill göra ändringar i dem. De första två gäller svenska lagar. Dem måste du därför behålla.

Först kommer själva reglerna, därefter en text som ger sajten rätt att använda alla texter medlemmarna bidrar med och sist några tips till dem som skriver inlägg.

Som medlem på sajten godkänner du samtliga regler nedan.

Det är inte tillåtet att:

  • Bryta mot svenska lagar och förordningar.
  • Kopiera upphovsrättsskyddat material.
  • Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan medgivande från iFokus.
  • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
  • Ägna sig åt personangrepp.
  • Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
  • Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.

Innehåll:

Du godkänner att iFokus publicerar det material du bidrar med. Sajten förbehåller sig även rätten att redigera innehållet.

Tänk på att:

  • Alltid läsa igenom dina inlägg en gång innan du trycker på "Publicera inlägg". Då upptäcker du antagligen om du har skrivit fel och kan korrigera det.
  • Utgå ifrån att allt du läser har skrivits med gott uppsåt.
  • Inte bemöta inlägg som bryter mot sajtens Skrivregler genom att själv bryta mot skrivreglerna.
  • Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus.
  • Respektera även uppfattningar som avviker från dina egna.
  • Det du skriver i sajterna på iFokus normalt kan ses av vem som helst som har tillgång till internet.

Om vi bara tar det första här: "Det är inte tillåtet att bryta mot svenska lagar".

Men vad säger det egentligen? Hur många är det som kan Sveriges lag utantill, och vet precis vad man inte får och får göra?

Honestyisdead
7/20/13, 2:41 PM
#4

Det är helt orimligt att ha sådana regler som du efterfrågar. Svensk lag kan alla kolla upp. Vett och ettikett har de flesta. Olika uppfattning har vi också.

Maria
7/20/13, 2:50 PM
#5

Håller med Hera. Det är helt orimligt att bena isär ytterligare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/20/13, 2:56 PM
#6

#4 Jo visst kan man kolla upp det. Men och komma ihåg vad det är som gäller i skrivande stund är inte så lätt. Och bryter man då mot en lag så gör man kanske det oavsiktligt för att man inte är medveten om lagen eller kommer ihåg vad som gäller.

Och där har vi nog ett stort problem, för jag tror att vett och ettikett tolkas på olika sätt. Och gör det det så är det ju inte så undra på att det kan bli en dålig stämning.

Annons:
Marinas Mix
7/20/13, 3:02 PM
#7

Men vi sajtvärdar och våra medisar vet antagligen en hel del om det här med lagar och regler.

I alla fall är det så på de sajter där jag håller till att vi har koll. Ser vi något som är felaktigt(bryter mot lagen/reglerna) så plockas det bort och så får medlemmen som skrivit veta varför vi redigerat inlägget

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Maria
7/20/13, 3:02 PM
#8

#6 Vem ska bestämma vad som är vett och etikett?

Vi måste nog försöka förstå att vi är alla olika och skriver och uttrycker oss olika.

Jag tycker att skrivreglerna som redan finns säger det mesta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
7/20/13, 3:02 PM
#9

#3

Den senaste är den enklaste att svara på. Alla boendes i Sverige som är straffmyndiga har skyldighet att känna till svenska lagstiftningen.

De flesta av oss vet att man inte får stjäla, mörda, vandalisera, smuggla osv. Innan vi har körkort behöver vi inte veta exakt om maxvikter, dragvikter osv. Om man inte arbetar inom vissa specialområden så behöver man ju inte ha stenkoll på dem, som utsläppsregler för industri, kärnkraftverk o sjöfart t ex. Andra specialområden t ex arbetsrätt, föreningsfrihet, kartellbildning, avtalsrätt, sociallagstiftning, skolplikt, kartellbildning, sjukvård, kriminalvård, tvångsvård av olika slag kan ju vara bra att veta att de finns iaf.

Vad som gäller på elektroniska anslagstavlor/sociala fora står delvis i ovan i den texten du kopierade, det om upphovsrätt, personangrepp o diskriminering. Övrigt som gäller är t ex förtal, ärekränkning, hets mot folkgrupp, stalking o olaga hot, som jag kommer på just nu, finns säkert fler.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Honestyisdead
7/20/13, 3:08 PM
#10

6 det är upp till varje medlem att ta reda på vad för lagar som gäller på nätet. Det mesta är ju ganska självklart. Just eftersom vett och ettikett är så personligt kan man inte sätta regler på precis allt man får och inte får skriva.

Ove555
7/20/13, 3:09 PM
#11

#1 Bara för att du tycker att skrivreglerna är bra så behöver ju inte alla andra tycka det också. 🙂

#6 Jo, men det som är självklart för dig är säkert inte lika själklart för alla andra. Så du kan nog inte dra alla över samma kam där.

#8 Men nu verkar du ha ändrat dig lite, när du skrev det mesta, för då tycker nog även du att det kan bli bättre.

#9 Ja skyldiga är en sak, men att verkligen känna till det är en annan sak.

Maria
7/20/13, 3:22 PM
#12

#11 Jag kan inte se hur det skulle se ut för att innehålla allt i skrivreglerna utan därför skrev jag "det mesta" och det innefattar ju ändå det som är viktigast.

Vad exakt är det du vill bena ut och konkretisera?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/20/13, 3:27 PM
#13

#12 Vet inte riktigt vad jag ska svara på det, men det kan nog bli mycket som behöver benas ut misstänker jag. Och en del tycker jag Hera har hjälpt mej att bena ut redan. Och det vore kul om du också vill vara hjälpsam. 😘🙂

Annons:
Honestyisdead
7/20/13, 3:28 PM
#14

11 vad är det för regler du vill ha?

Maria
7/20/13, 3:31 PM
#15

#13 Jag förstår inte riktigt vad du vill ha hjälp med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Marinas Mix
7/20/13, 3:32 PM
#16

#11 Jag antar att alla som blir medlemmar här på iFokus har läst igenom och förstått användaravtalet och skrivreglerna.

Sedan är det faktiskt som så att var och en måste ta ansvar för vad de gör/skriver härinne.

Om man känner den man skriver till kan man ha en jargong, som man kanske inte direkt använder till någon man inte känner

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Ove555
7/20/13, 3:32 PM
#17

#14 Ja, hade jag kunnat svara på det så hade jag varit glad. Men kan den här tråden leda till att det blir lite bättre så är den inte helt förgäves. Och jag tycker det är bra att du verkar försöka hålla en vänlig ton här.

Nu ska jag gå ut och klippa gräsmattan. Hej så länge! 🙂

Maria
7/20/13, 3:33 PM
#18

#17 Och vad menar du med det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/20/13, 3:37 PM
#19

#13 Så det förstår du inte. Då får jag försöka förklara för dig. Jag gav den här tråden namnet konkreta Skrivregler, och det gjorde jag att för att jag ville att de skrivreglerna som är ska förklars på ett bättre sätt om det behövs. Och jag tycker det behövs. Sen ställde jag ett par frågor i trådstarten som Hera svarade på och det tycker jag är bra.

#18 Vad är det du inte förstår med det?

vallhund
7/20/13, 4:37 PM
#20

TS jag förstår inte vad du är ute efter.

Du inleder ganska spydigt med "för att det inte skall bli fel ute på ifokus" "om inte någon låser tråden"

Sen tackar du på ett ganska tvetydigt sätt när du får svar.

I den version jag började svara på så skriver du till #18 

" Försökte bara flörta med dig lite, men jag har nog ingen chans" följt av en glad gubbe o nu svarar du igen ganska spydigt.

Samtliga inlägg är daterade 15:37 fast än du uppenbart har ändrat innehållet flera ggr som jag sett det när jag uppdaterat sidan. Hoppas du inte ändrar igen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Ove555
7/20/13, 4:49 PM
#21

#20 Jaså, du tycker jag är spydig. Men jag behöver inte skriva här vad jag tycker om dig, det kan jag ta via pm om jag tycker det blir nödvändigt.

Jag är ju ute efter att förtydliga skrivreglerna.

Ja, jag skrev att om den inte blir låst, för jag misstänkte att detta är ett känsligt ämne och diskutera om. Och hur rätt hade jag inte i det?

Jag ber om ursäkt att jag skojade till det lite i #13.

Man har ju en timme på sig att redigera sina inlägg.

Och vad menar du med att "i den versionen jag började svara på"?

Tycker det börjar spåra ur med den vänliga tonen.

Maria
7/20/13, 5:03 PM
#22

#21 Jag upplever nog också dina kommentarer som ganska spydiga.

T.ex Och jag tycker det är bra att du verkar försöka hålla en vänlig ton här.

Det känns som du insinuerar något.

Bortsett från detta så ser jag fortfarande inte hur man ska kunna konkretisera reglerna mer.

Det är i så fall upp till varje Sajtvärd och dess Medarbetare att göra tillägg till de redan befintliga reglerna på respektive sajt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/20/13, 5:16 PM
#23

#21 Ja tycker jag att någon håller en vänlig ton så är det väl tillåtet att ge den personen en komplimang för att hon eller han gör det.

Du får ju resonera hur du vill. Men resonerar man så hela tiden att det går nog inte få det bättre, då är nog inte utsikterna så stora att det blir det heller.

Jag vet inte om jag har rätt eller fel, men jag har fått en känsla av att vissa här försöker sabba den här tråden för mej.

Och är det ok att skriva att någon är spydig ute på ett forum om man inte vet att det är så?

Maria
7/20/13, 5:41 PM
#24

#23 Du får en känsla av att några försöker sabba tråden. Jag och någon annan får en känsla av att du skriver spydigt.

Inser du nu hur svårt det är med kommunikation på nätet?

Vi är alla så olika i sättet att uttrycka oss och då gäller det att ha Skrivregler som är enkla. Så att de ska passa alla och följa vår svenska lagstiftning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/20/13, 5:48 PM
#25

#23 men det är ju en ganska anmärkningsvärd skillnad att skriva till någon i ett öppet forum att hon eller han är spydig utan att veta att det är så, än att skriva att man har en känsla av att vissa försöker sabba tråden.

Maria
7/20/13, 5:51 PM
#26

#25 Jag har inte skrivit att DU är spydig utan att dina kommentarer känns spydiga och att jag får en känsla av att du skriver spydigt.

Förövrigt tycker jag inte det är så stor skillnad på spydigheter och sabotage.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/20/13, 6:02 PM
#27

#26 Men jag skrev inte att du eller någon någon annan bestämd person har försökt sabba tråden. Det är en väldigt stor skillnad än att skriva till någon att han eller hon är spydig ute på ett forum. Du skrev inte det.(men här är en annan som gjorde det).

#24 "Inser du nu hur svårt det är med kommunikation på nätet?"

Ja varför skulle jag inte göra det?

Annons:
Maria
7/20/13, 6:11 PM
#28

#27 Om vi återgår till trådfrågan så hur menar du att vi ska kunna konkretisera skrivreglerna?

Inte ens i denna ganska korta tråd så har vi samma åsikter om hur man uttrycker sig och hur man bör uttrycka sig.

Vem skulle sätta dessa mer konkreta regler tycker du?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/20/13, 6:16 PM
#29

#27 Det blir jobbigt när du redigerar dina inlägg.

Eftersom du inser att det är svårt att kommunicera på nätet hur ska vi då kunna sätta ännu mer regler för hur vi får skriva? Jag tror aldrig det skulle fungera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
7/20/13, 6:30 PM
#30

#29 Ja man kan ju inte ha hur många fönster som helst öppna när man svarar på inlägg för att kunna hålla koll på om inlägg som man håller på att svara på hunnit redigeras innan man postar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ove555
7/20/13, 6:31 PM
#31

#28 #29 Jag har inte svar på allt. Men tycker skrivreglerna skulle kunna vara bättre än de är nu, jag vet inte hur det ska gå till, men jag tror dem kan bli bättre.

Så om du inte vill att det ska bli bättre än vad det är så vet jag inte om det är så stor mening att du försöker diskutera detta med mej.

För är det inte så att du försöker sätta käppar i hjulet för mej hela tiden att försöka få bättre och mer lättbegripliga Skrivregler?

Om det inte är så kan du kanske försöka vara lite samarbetsvillig?

#30 Så du tycker alltså att man inte ska få ha en timme på sig att redigera då, eller hur menar du?

Honestyisdead
7/20/13, 6:39 PM
#32

31 jag försöker förstå vad som är svårbegripligt med skrivreglerna? På ett forum gäller i stora drag samma sak som när du pratar med en person öga mot öga.

Maria
7/20/13, 6:43 PM
#33

#31 Här kommer reglerna för vad man inte för göra på iFokus. Vad är det som är så svårt att förstå i detta att det behövs ytterligare förklaringar?

Det är inte tillåtet att:

  • Bryta mot svenska lagar och förordningar.
  • Kopiera upphovsrättsskyddat material.
  • Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan medgivande från iFokus.
  • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
  • Ägna sig åt personangrepp.
  • Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
  • Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/20/13, 6:47 PM
#34

#32 Du menar väl att på ett forum gäller i stora drag samma sak som när man (och inte du) pratar med en person öga mot öga?

#33 Jag har försökt att förklara en del av det redan och jag ska försöka förklara mer senare. Men jag tror den här tråden mer kommer att tjäna sitt syfte om du försöker låta bli att ifrågasätta mej hela tiden, och som jag skrev till dig i #31 så har jag inte svar på allt.

Om alla utom jag tycker att skrivreglerna är bra som dem är, så är det väl lika bra vi avslutar den här diskussionen?

Men man kan ju inte veta om det är det, bara för här ser ut att vara 2 som tycker helt annorlunda.

Men jag är inte intresserad av att fortsätta den här diskussionen om ingen har samma åsikt som som mej i den här tråden. För jag tycker det tar för mycket energi.

Annons:
Bettan
7/20/13, 7:47 PM
#35

TS det finns Skrivregler, Användaravtal och svenska lagar. En sak jag lagt märke till är att du enligt min mening är ganska spydig i dina kommentarer mot övriga. Tycker du det är vett och ettikett. Det behöver man ju inte vara om man inte vill. Sånt finns ju inte med i svenska lagar vad jag vet. Däremor finns det med i iFokus' Skrivregler. Där står det

"Tänk på at

  • Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus.
  • Respektera även uppfattningar som avviker från dina egna."

Ha en bra dag

Sport iFokus

Ove555
7/20/13, 7:59 PM
#36

#35 Det vet jag inte om jag har varit. Men att man kan svara lite kritiskt på en del kommentarer när man har alla emot sig i en tråd, det tycker jag inte alls är konstigt, (bortsett från Hera och Marinas mix som jag tycker har uppfört sig bra i den här tråden)

Men enligt min mening tycker jag du var spydig mot mej nu.

Bettan
7/20/13, 8:09 PM
#37

Tycker du jag är spydig om jag säger att det inte står i svenska lagar om vett och etikett? Tycker du jag var spydig när jag påpekade att det står om vett och etikett i skrivreglerna?

Du fått alla emot dig tycker du. Ja du började ju med spydigheter direkt i dina svar på andras kommentarer. För mig verkar det snarare som du vill ha alla mot dig. Kan det vara för att du snart ska få det till att alla mobbar dig?

Ha en bra dag

Sport iFokus

Ove555
7/20/13, 8:17 PM
#38

Nu ber jag en moderator att ingripa, för nu tycker jag det har spårat ur.

Maria
7/20/13, 8:38 PM
#39

#36 Så du tycker att det är OK att sitta och skriva vilka du tycker har uppfört sig bra. Det börjar likna mobbning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bamse6311
7/20/13, 8:51 PM
#40

@ove555

Att ta upp sådant här på Support i iFokus är egentligen totalt meningslöst.

Vi är ett par stycken som försökt detta tidigare med samma resultat som du nu fått.

Har ju själv fått PM från en otrevlig medlem som skrev följande:
kan du sluta blanda i dig i diskussioner din jävla gubbe? du är jo för fan för gammal för att va på iFokus din jävla pedofilbög, stick och brinn. 

När jag replikerade att jag hade anmält vederbörande så blev svaret från denne:
tror du att jag bryr mig hahahhahh? jag kan fan kapa hela ditt nätverk och fucka sönder din dator när jag vill. passa dig 

När jag visade denna konversation i en tråd här på Support så fick jag samma bemötande från sajtvärdar som du nu får.

Dom tycker att allt är bra som det nu och vill inte förändra något som helst och detta trots både de okvädningsord som egentligen säker rent rättsligt skulle kunna prövas som förtal/ärekränkning av mig samt det hot jag fick att vederbörande skulle kapa mitt nätverk och fucka min dator ser jag som ett olaga hot.

Nåväl ove555, vissa sajtvärdar tycker helt enkelt att allt är ok som det är med Skrivregler och är det någon som bryter mot dem så är det inget som vissa sajtvärdar överhuvudget vill ta tag i och göra något åt refererande till att de inte vill vara jury.

ovde555, du vet ju hur det är när man häller vatten på en gås.
Den bara rister av sig och går vidare.

Nåväl, enligt mitt sätt att se det så skulle det funnits någon speciell person här på att vända sig till när sådant händer som hände mig och det skall vara en person som "vågar vara jury".

Denna person bör dock som vi kan se på all skriftväxling inte vara någon frivillig Sajtvärd utan någon som ägarna till det här forumet utser/anställer för att ta hand om sådana här problem.

Däremot så skall du passa dig här på Support ove555 för om du skriver för mycket om sådant här som missbehagar många sajtvärdar så får du rätt som det är skrivförbud.

@Alla, mitt inlägg här var alltså med @ (attention) till ove555 och jag önskar inga som helst kommentarer från någon som helst annan på detta inlägg.

Vänligen respektera detta och om någon ändå inte skulle respektera detta så frångår ju du/ni alla det Skrivregler du/ni så högt själv hyllar.

Well ove555, skriv nu inte för mycket som irriterar vissa sajtvärdar för då får du skrivförbud så visst finns det de som är "jury" när det gäller att ge skrivförbud.

@Alla, observera till sist i detta inlägg att jag inte pekat ut någon som helst.

Vet att jag borde hålla truten för att inte återigen få skrivförbud men som sagt så har jag inte pekat ut någon som helst människa och den enda som jag adresserat med @ (attention) är ove555.

Slutligen ove555 så kan jag berätta att jag fick många uppmuntrande PM från både medlemmar och även sajtvärdar på den tråd som jag hade och som blev stängd där de höll med mig i vad som jag skev i min tråd.

Vissa av dessa var själv sajtvärdar och kunde inte förstå hur andra sajtvärdar skrev och behandlade mig.

Bästa hälsningar,
Bertil

Ove555
7/20/13, 9:00 PM
#41

#36 Ja och du får gärna skriva vilka du tycker har uppfört sig bra, det har jag ingenting emot. Och ni är ju några här som verkar tycka att alla fel som gjorts i den här tråden är jag skyldig till. Och sen att Bettan har fått 8 poäng i inlägg #35 och 11 poäng i inlägg #37 redan det tycker inte jag hon har förtjänat. Så lite mobbad tycker jag nog jag har anledning att känna mej i den här tråden.

Annons:
Bettan
7/20/13, 9:03 PM
#42

#41 Tänk att jag skulle få rätt. Nu är du mobbad tycker du. Precis det jag skrev att du ville bli.

Vill passa på att tala om för alla att jag är ingen Sajtvärd., men skriver här ändå

Ha en bra dag

Sport iFokus

Maria
7/20/13, 9:18 PM
#43

#41 Det kan ju faktisk vara så att medlemmar tycker att Bettans inlägg är bra. Det är ju liksom därför möjligheten att klicka i "bra inlägg" finns.

Det handlar ju inte om att du har blivit mobbad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/20/13, 9:21 PM
#44

#42 Bettan. Jag har inte skrivit att jag ville bli mobbad, men jag känner mej lite mobbad med tanke på hur den här tråden har utvecklat sig innan inlägg #40

Tack för det Bamse! 🌺

medde
7/20/13, 9:30 PM
#45

#40 Tänker faktisk svara dig. Varför skriver du "@Alla, mitt inlägg här var alltså med @ (attention) till ove555 och jag önskar inga som helst kommentarer från någon som helst annan på detta inlägg.

Vänligen respektera detta och om någon ändå inte skulle respektera detta så frångår ju du/ni alla det Skrivregler du/ni så högt själv hyllar"

Så att ingen  ska får svara i tråden. Det här är åter en sajt för iFokus och dess funktioner. Inte en sajt för åter igen personliga meddelanden. Är det då inte bättre att skicka det som ett just personligt pm?

Vidare tar du upp "gammalt" om nicken som skickade dom elaka pm;:en till dig ( för det var dom). Men denne bad om ursäkt och fick även tillsägelser  från flera i tråden då att det var inte okey osv. Varför ältar man då i gammalt groll om man vill stoppa mobbingen.. Då är vi ju tillbaka till ruta 1 igen.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vallhund
7/20/13, 9:45 PM
#46

Tack medde, satt nyss o läste igenom den tråden o några andra där TS svarat i här på support för att se om han blivit dåligt behandlad här tidigare. Reagerade precis som du när jag läste #40, verkar mer som att piska upp stämningen igen ang mobbning på iFokus.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ove555
7/20/13, 10:40 PM
#47

Vilken raderade inläg #40 om jag får fråga?

Tänkte jag skulle läst det en gång till, men då upptäckte jag att det var borta.

Jag kan ju tycka att t,ex inlägg #20 borde raderas.

Marinas Mix
7/20/13, 10:47 PM
#48

Antagligen så var det tillräckligt många som tyckte att inlägget bröt  mot iFokus Skrivregler och anmälde bort det.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Ove555
7/20/13, 11:17 PM
#49

#49 Ja det är nog lugnast att låta bli att opponera sig mot etablissemanget här, hur galet man ändå tycker någonting är.

Nu diskuterar inte jag mer om vad jag tycker i den här tråden för det verkar vara helt lönlöst.

Maria
7/21/13, 8:56 AM
#50

Den här tråden har väl ändå uppfyllt vad frågan handlade om tycker jag.

Ingen verkar tycka att det går att konkretisera reglera ytterligare och du Ove har ju själv inga förslag  på hur eller vem som i så fall ska utföra arbetet.

#49 Vad är det som är så galet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/21/13, 9:26 AM
#51

Jag vill inte diskutera mer om detta här men vi kan ta det via pm. bumbleboo, nu har jag skrivit ett pm till dig och erbjudit dig en diskussion där i stället. Jag tycker det blir mer rättvist så.

Maria
7/21/13, 9:27 AM
#52

Wow, vilket erbjudande🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
7/21/13, 11:45 AM
#53

Och sen tar jag gärna en diskussion via pm med vallhund också om inlägg #20.

Jag tycker inlägg #20 var ett rent personangrepp d,v,s ett regelbrott som bör raderas.

Honestyisdead
7/21/13, 12:16 PM
#54

Eftersom tråden spårat ut totaltså väljer jag att låsa den.

Niklas
7/22/13, 8:09 AM
#55

Jag har återpublicerat kommentar 40 som blev borttagen av det automatiska modereringssystemet. Jag kan inte koppla det till något skrivregelbrott.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: