Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 3264 ggr
JonasDuregard
2013-08-16 11:51

"Bästa inlägg" lista - Förslag

När vi nu har en "Bra inlägg" knapp på varje inlägg vore det skojigt om man kunde se för varje användare vilka deras "mest uppskattade" inlägg är. Jag tänker att det kunde vara en lista på användarprofilerna liknande den som redan finns men som visar de inlägg (10 st. eller så) som fått mest "Bra inlägg".

En annan rolig variant vore att ha det för varje sida, kanske begränsat till de senaste tre månaderna eller något sådant, så att man lätt kan hitta de inlägg som varit mest upsskattade på en sida den senaste tiden.

Jag tror det skulle uppmuntra medlemmar att använda funktionen mer också.

Annons:
Alex
2013-08-16 13:09
#1

Låter som en kul idé tycker jag! Kan ju hjälpa medlemmarna att hitta guldkornen också. 🙂

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maria
2013-08-16 13:42
#2

Det lät som en rolig idé.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
2013-08-16 16:37
#3

…..spånar vidare…..

Gärna nån slags blänkare på förstasidan av hela nätverket där de mest gillade inläggen länkas till, vore ett perfekt sätt att få oss att upptäcka sajter vi inte skulle tänkt oss att kolla på.

Visserligen lyckas jag då o då hitta sajter som jag inte riktigt vet hur jag kom dit, som jag knappast medvetet skulle sökt mig till, då o då leder det till intressanta frågeställningar/trådar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

chokladtassen
2013-08-16 16:52
#4

Låter som en bra idé! 🙂

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

Magi-cat
2013-08-16 17:00
#5

Tänker………. det blir roligt för dem som får många bra-klick. Mindre roligt för de som sällan eller aldrig får några.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
2013-08-16 18:10
#6

#5 Jag funderade på det (om någon kunde bli utsatt så att säga) men resonerade mig fram till att det nog inte är något stort problem. Man kan ju resonera liknande om nästan alla funktioner på iFokus. Att ge bort virtuella "presenter" är inte kul för de som inte får några, att ha en gästbok är inte kul för dem som inte får några hälsningar och så vidare.

Man får försöka se det som en rolig grej och inte någon stor prestige, man vet ju ändå inte vad det är för filurer som sitter där bakom skärmarna så vad de gillar och inte kan ju inte vara hela världen 🙂.

Dessutom är folk ganska generösa med "Bra inlägg" tycker jag 🙂.

Håller du med mig eller tycker du att man ska avstå funktionen av hänsyn till de som eventuellt inte får tillräckligt många "Bra inlägg"? 

En möjlighet om man verkligen vill undvika att såra någon kan vara att man har en nedre gräns för hur många klick ett inlägg behöver för att dyka upp på listan, till exempel 10 eller 5. Så om någons lista är tom betyder det bara att de inte har något inlägg som når över 10 klick, vilket det säkert finns väldigt många som inte gör så man behöver inte känna sig utpekad och det går inte att se exakt hur få "Bra inlägg" man fått som mest.

Den informationen finns dessutom redan tillgänglig genom någon av medaljerna vill jag minnas, så vi får inte reda på något extra om någon som inte redan står på dennes profil (även om det kanske blir tydligare).

Annons:
Maria
2013-08-16 18:14
#7

Förut fick vi sajtvärdar veckostatistiken och då kunde man se vilka medlemmar som varit mest aktiva.

Inte riktigt samma sak men ändå kanske en sporre…

Om den funktionen kommer tillbaka så kanske man kunde baka in "bra inlägg"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JonasDuregard
2013-08-16 18:16
#8

#7 Väldigt bra idé, då kunde sajtvärdar välja om de vill publicera listan helt eller delvis.

Mest aktiva användare och mest aktiva trådar hade också varit kul att få någon gång ibland.

Magi-cat
2013-08-16 18:25
#9

#6 Du vinner nog veckans bra-klick med din tråd! 🙂

Om man inte får inlägg i gästboken eller myntblommor syns inte utåt, vilket någon typ av bra-klicklista skulle göra.

Vad jag också tänker på är att ibland får rent spydiga inlägg, när en gruppering kängar till en annan, många sympatisörs-klick. Det skulle nog förta meningen med listan, om den är att uppmuntra.

Men jag tycker inte man ska avstå från bra-inlägg-funktionen som sådan, om det var det du frågade.

Om förslaget införs tycker jag också att man kan överväga att ta bort bra-klick-funktionen för icke inloggade.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-08-16 18:28
#10

#7,8 Mest-aktiv-lista och mest-aktiv-tråd till sajtvärden vore en idé att pröva, om det är möjligt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
2013-08-16 18:41
#11

#9 "Du vinner nog veckans bra-klick med din tråd! Glad"

Ja det var väldigt! 🙂 Om det blir några "Bästa inlägg"-listor så kommer väl den här klistras fast på min 😂.

"Om man inte får inlägg i gästboken eller myntblommor syns inte utåt"

Jag vet inte hur det är med blommorna men gästboken är i alla fall offentlig. Så det syns (du har många fler inlägg än mig 😭😉).

"Men jag tycker inte man ska avstå från bra-inlägg-funktionen som sådan, om det var det du frågade."

Tack, det var precis det jag undrade🙂.

"Vad jag också tänker på är att ibland får rent spydiga inlägg, när en gruppering kängar till en annan, många sympatisörs-klick."

Jag funderade också på det. Det är som jag ser det ett större problem även om jag inte ser det som avgörande. Inte så stort problem för de användar-specifika listorna (då måste man ändå in och kolla någons lista, och det går ju redan snubbla över att ett sådant inlägg har många klick när man läser tråden).

Men om man har listor för varje sajt kan det ju vara tråkigt om en kortis i stil med "X har ingen koll" kommer överst och knuffar ner en lång och genomtänkt analys (kanske skriven av X 🙂).

Det var bland annat därför jag gillade förslaget i #7: Om sajtvärdarna väljer vilka delar av "Bäst på sidan"-listorna de publicerar så kan de rensa ut inlägg som de inte tycker passar!

vallhund
2013-08-16 19:12
#12

#6

Vi hade ju för inte så länge sedan en väääldigt lång tråd på Support, eller snarare flera där några skribenter ansåg sig mobbade för att de inte fick några "bra inläggsklick" på sina inlägg medan en del/många fick väldigt många klick.

Bra tankar/input i tråden Magi-cat👍

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Calcifer
2013-08-16 19:18
#13

Jag har gärna den funktionen men för mig är det inte så viktigt att det syns utåt. Jag skulle bara vilja ha en lista som jag privat kan se där vilka av mina inlägg fått mest klick. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
MarHai
2013-08-16 21:38
#14

Jag saknar också veckans statistik på sajten. Den var uppskattad!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Niklas
2013-08-17 08:34
#15

#0: Det finns med på vår lista. Vi har bara inte prioriterat det än. Det kanske börjar bli dags. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

JonasDuregard
2013-08-17 09:07
#16

#15 \o/

På tal om det, har ni funderat på att göra hela eller delar av den listan offentlig? Kanske i någon form där användarna kan vara med och rösta på vad de tycker borde prioriteras?

Det finns säkert en del fria lösningar som gör det redan, och det skulle egentligen inte behöva vara integrerat i resten av iFokus-funktionerna.

Magi-cat
2013-08-17 09:19
#17

ähum….med risk för att vara tjatig……det vore tacksamt om man kan undvika att "allt vad du skriver är korkat"-inläggen premieras ytterligare genom att komma på offentliga tio-i-topp-listor……


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
2013-08-17 09:25
#18

#17 Men är det verkligen de som får flest "Bra inlägg"? Jag tvivlar starkt på det (snarare är det ju inläggen som alla håller med om som får mest klick), men om det är som du säger får vi väl hjälpas åt att ändra på det 🙂.

Alex
2013-08-17 16:32
#19

#17 Såna inlägg tar förhoppningsvis Sajtvärd och Medarbetare bort och jag antar att borttagna inlägg inte hamnar på listan.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Fjäril
2013-08-17 17:24
#20

Kul tråd, lite vad jag har varit inne på också, fast kanske statistik på flest skapade trådar, kommentarer, artiklar, aktivitet - och bra-inlägg. Mest som en rolig sak för att uppmuntra till högre aktivitet. Det där med att det kan bli "orättvist" bedömt gällande bra-inlägg har jag inte tänkt på, fast listan kanske skulle vara en topp tio och då blir många "utanför" och det skulle inte bli någon/eller några speciella. Men bra tankar Magi-cat, du är alltid så rättvis och tänker på andra du!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
bamse6311
2013-08-17 19:20
#21

Personligen så tycker jag att det räcker med alla de "knappar" som finns redan nu.

Själv så använder jag dem ytterst sällan och trycker varken på "Bra inlägg" eller "Anmäl".

Har dock förstått att många medlemmar älskar dessa två knappar.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Mustangcab]
2013-08-17 19:39
#22

Bra inlägg använder jag ofta men anmäl ytterst sällan.

Maria
2013-08-17 19:43
#23

Anmäl är ju tyvärr en funktion som missbrukas. Bra inlägg tycker jag talar för sig själv. Gillar jag ett inlägg så brukar jag trycka på knappen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JonasDuregard
2013-08-17 20:29
#24

#21 Någon ytterligare knapp i inläggens nederkant har ingen föreslagit så vitt jag kan se.

bamse6311
2013-08-18 00:56
#25

#24

Det var inte så jag menade heller så jag ger då ett förtydligande eftersom du i ditt inlägg vänder dig till min hashtag.

Förtydligande:
**
Jag personligen har inget som helst behov av att veta HUR MÅNGA som tryckt antingen på den ena eller andra "knappen" på mina inlägg.**

Själv så trycker jag som sagt var inte på några sådana "knappar".

Att sedan kanske andra medlemmar tycker att det skulle vara av intresse för dem av att veta sådant är ju helt och hållet upp till dem.

Alla är vi ju olika och alla har vi ju olika åsikter.

Hoppas att du nu förstår vad jag menar.

Bästa hälsningar,
Bertil

Niklas
2013-08-18 06:34
#26

#16: Nix. Om det är något specifikt vi vill ha hjälp att prioritera frågar vi.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

bamse6311
2013-08-18 08:31
#27

#24
Just me again.

Jo, vid närmre eftertanke så skulle det kanske finnas en tredje knapp som heter "ogillar", "tycker inte om ditt inlägg" eller vad den nu skulle heta.

Som det är idag så verkar det som att en del medlemmar trycker på "Anmäl-knappen" bara för att de INTE tycker om det som medlemmen skrivit i sitt inlägg.

Detta innebär då att ett sådant inlägg efter det så kallade "allmänna modereringssystemet" kan få sitt inlägg borttaget och medlemmen får skrivförbud enbart för att några andra medlemmar tryckte på "anmäl-knappen" enbart för att de inte "gillade" inlägget.

Enligt mitt sätt att se det så borde "anmäl-knappen" enbart gälla då någon medlem i sitt inlägg har brutit mot någon skrivregel.

Att "ogilla" ett inlägg som en medlem skrivit borde inte på något som helst sätt innebära att medlemens inlägg tages bort och att medlemmen får skrivförbud då medlemmen inte brutit mot någon som helst skrivregel.

Knappen "Anmäl" skulle där då endast kunna användas när och om man vill "anmäla" en medlem som brutit mot en skrivregel.

Man eller rättare jag kan då också tycka att när man trycker på "anmäl-knappen" automatiskt skulle få skriva ned/motivera VAD anmälan gäller och VILKEN skrivregel vederbörande medlem brutit mot.

Att "ogilla" ett inlägg borde absolut inte få vara detsamma som att "anmäla" inlägget.

Nåväl och som jag skrivit tidigare så personligen så har jag inget som helst behov att veta hur många som tryckt på antingen den ena eller andra knappen. 

Sådant står jag personligen över men sedan förstår jag att det kan finnas andra som tycker att det är "kul" att veta.

Bästa hälsningar,
Bertil Olsson

Annons:
Magi-cat
2013-08-18 08:37
#28

Det går utanför trådens ämne, kanske…

#27 Jag håller inte med dig. En gilla-knapp är något positivt, man ger positiv feed-back till ett inlägg. Anmäl-knappen är till för att underlätta moderationen. Har något blivit fel kan det rättas till av moderatorer. Bara sajtledningen ser hur många anmälningar ett inlägg fått.
En ogilla-knapp har man till negativ feed-back. Hur skulle det kännas för medlemmar som översvämmas av "ogilla"? Nej, det vore verkligen otrevligt….🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2013-08-18 08:38
#29

#27 Anmälaknappen ska enbart användas när ett inlägg bryter mot skrivreglerna.

Det missbrukas ibland och då är det upp till värd/medarbete på respektive sida att lägga in det igen. Det enda som sker är merarbete för moderatorerna.

Att det skulle finnas en "ogillaknapp" tycker jag är en helt galen idé. Det ältas ju tillräckligt i trådar om att det är mobbing att trycka på "gillaknappen" och hur skulle det då bli om vi hade en "ogillaknapp"???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2013-08-18 10:20
#30

Ogilla knapp bäddar ju för mobbing, utfrysning och liknande. Nej tack.

bamse6311
2013-08-18 11:18
#31

#29

Även om jag sällan trycker på någon knapp som helst så tryckte jag på "Bra inlägg" på ditt inlägg och det som jag tyckte var bra var:

 Anmälaknappen ska enbart användas när ett inlägg bryter mot skrivreglerna_.
_
Tyvärr så precis som du själv skriver så missbrukas det ibland och min högst personliga uppfattning är att inte alla moderatorer/sajtvärdar/medarbetare har tagit detta till sig.

 Anmälaknappen ska enbart användas när ett inlägg bryter mot skrivreglerna.

Får se hur många som trycker på "Bra inlägg" på detta inlägget!!!

Bästa hälsningar,
Bertil

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
bamse6311
2013-08-18 13:30
#34

När jag nu sitter och skriver ett inlägg i den här tråden så lyssnar jag samtidigt på musik.

Jag håller också med om att det skulle vara djupt olyckligt att ha en "ogilla" knapp.

Den enda anledningen att jag framförde detta var då det "verkar" vara en del som trycker på "Anmäl-knappen" då de inte tycker om vad som medlemmen skrivit.

"Anmäl-knappen" bör således vilket jag ju inte är ensam om att tycka endast användas då någon brutit mot någon som helst skrivregel.

Som jag berättat tidigare så har jag personligen inget som helst behov av att trycka på "knappar".

Som sagt var så handlar detta inlägg om tråden ifråga.

Angående musiken som jag lyssnade på medan jag började skriva så bifogar jag den låten här.

Kan inte tänka mig att låten jag bjuder på, på något sätt strider mot några som helst Skrivregler då mitt inlägg handlar om det där med "anmäl-knappen".

Det "verkar" vara en del som trycker på "Anmäl-knappen" bara för de inte tycker om vad som medlemmen skrivit i sitt inlägg.

Hoppas verkligen att det kan bli ändring på det här.

Det är åtminstone vad jag tycker I DENNA FRÅGA som TS ställt.

Nedan kommer låten jag lyssnade på medan jag skrev detta inlägg och kan inte på något som helst sätt tänka mig att det strider mot några som helst Skrivregler att bifoga en låt som man lyssnade till medan man skrev sitt inlägg.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Magi-cat
2013-08-18 13:39
#35

#34 Det är förvisso väldigt vacker musik, men kanske tråden nu kan återgå till ämnet? Posta gärna musiken någonstans där den bättre kommer till sin rätt! 🎧


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

bamse6311
2013-08-18 13:46
#36

#35

Tycker faktiskt att jag skriftligt höll mig till ämnet i mitt inlägg #34.

Skrev ju faktiskt min åsikt om de där olika "knapparna" som ämnet handlar om, eller hur?

Bästa hälsningar,
Bertil

Maria
2013-08-18 14:19
#37

#36 Håller med Magi-cat. Hur bra du än tycker att låten är så är det helt OT. Du skriver ju i princip samma sak i inlägget innan med skillnaden att ingen låt är tillagd.

Jag tycker fortfarande att TS förslag är väldigt bra och att olika former av  statistik ska skickas till sajtvärdar som kan välja hur eller vad man vill presentera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bamse6311
2013-08-18 14:40
#38

#37

Statistik i all ära men vad säger den egentligen om medlemmen.

Jag är ju med på 10 olika sajter och skriver många inlägg varje dag.
Nu precis innan detta så gav jag en frågeställare råd på ett antivirusprogram till dennes mobil.

Jag personligen försöker ge råd om sådant som jag tycker att jag behärskar något så när.

Det kan vara om mobiler, android, bildbehandling osv.

Som sagt så skriver jag minst 10 och ibland betydligt fler inlägg med både kommentarer och råd på olika sajter.

Nu räknar jag inte in det som jag skriver här på Support utan som sagt var på andra sajter.

Får jag lov att fråga dig #37 vad ni skulle använda sådan statistik till?

Vet inte vilken sajt som du eventuellt är Sajtvärd för men hur och på vilket sätt skulle du som Sajtvärd ha någon som helst nytta av att veta vilka råd och tips som jag ger på android, bildredigering, ensamhet, mobiltelefonet osv?

Bara undrar.

Bästa hälsningar;
Bertil

Maria
2013-08-18 14:53
#39

#38

Jag har varit Sajtvärd i flera år och tidigare så fick vi veckostatistik. Jag valde att lägga ut den på hälsa och där kunde man se aktiviteten bland medlemmarna.

Medlem xxx har skrivit flest inlägg vecka xxx.

Att driva en sajt är som att driva ett företag ibland. Man vill gärna ha en levande sajt och många medlemmar. Detta är ett sätt att försöka få sajten att "blomstra"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bamse6311
2013-08-18 16:01
#40

Noterar att jag fick 0 st "Bra inlägg" på mitt inlägg #38 där jag ställde en fråga till #37 men att #39 redan fått 3 st "Bra inlägg" på sitt svar på min fråga.

Innebär detta att min fråga var så urbota dum eller beror det på att svaret från #38 var så mycket bättre än min fråga.

Ja, man kan ibland undra VEM det är som trycker på de berömda "knapparna".

I sitt inlägg nr#29 fick hon ju dessutom 16 som tryckte på "Bra inlägg".

#30 har i sitt inlägg fått 12 "Bra inlägg".

I sin stilla undran så kan man ju fundera över om det per automatik finns några medlemmar som alltid trycker på knappen "Bra inlägg" så fort någon "favorit" gjort ett inlägg.

Ja, inte vet jag, bara funderar.

Dessa funderingar kan utmynna i om det finns "en inre krets" som alltid håller med  varandra.

Well som sagt, inte vet jag, bara funderar i mitt stilla sinne.

Bästa hälsningar,
Bertil

Maria
2013-08-18 16:09
#41

#40 Nu tycker jag du insinuerar.

Skit in knappen "bra inlägg" Bertil så blir livet så mycket roligare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
bamse6311
2013-08-18 16:43
#42

#41

Som jag skrivit tidigare så bryr jag mig inte om de där olika "knapparna".
Trycker ju inte på dem själv men kan bli lite konfunderad.

Jag insinuerar inget som helst bästa #41 men däremot "funderar" vilket ju är två helt väsenskillda saker.

Ser att du just nu fått 7.
Undrar hur många jag får *skrattar*.

Nåväl jag bryr mig som sagt var inte men kul att se hur "mekanismerna" fungerar här på Support.

Är som sagt var på många andra sajter där jag aldrig upplevt samma sak som här på Support.

Dessutom #41 så har jag skitkul.
Var på Rock-klubb i torsdags och ikväll skall jag ut med några kompisar.

Finaste hälsningar,
Bertil

Calcifer
2013-08-18 16:43
#43

Jag tycker det första steget kan väl vara att sluta läsa in så förbaskat mycket i "bra inlägg" knappen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

bamse6311
2013-08-18 16:48
#44

Problemet bästa #43 kan ju vara att om någon får lika många "Anmäl" så är det kanske inte lika kul.

Speciellt om den medlemmen som får det inte har skrivit något som helst som strider mot någon som helst skrivregel.

Bästa hälsningar,
Bertil

Calcifer
2013-08-18 17:03
#45

#44 Jag har ingen aning om hur det är relevant till vad jag sa.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Alex
2013-08-18 17:22
#46

#34 Om det bryter mot Skrivregler eller inte är inte intressant. Det handlar om vett och respekt, när någon startat en tråd med en idé om en funktion till iFokus som han/hon vill höra lite inputs från andra om så tycker jag att det är fruktansvärt respektlöst att börja posta saker om något helt irrelevant bara för att man känner för det. Dina två tidigare kommentarer togs bort av en anledning och det borde inte vara så svårt att förstå att det innebär att det då inte hör hemma i den här tråden. Har man inga åsikter/tankar att komma med gällande ursprungsinlägget är det bättre att inte skriva alls.

Så förhoppningsvis kan vi alla visa lite respekt för JonasDuregard nu och hålla oss till ursprungsämnet och inte sväva iväg åt andra håll. Är det nåt som är oklart med det här får ni gärna kontakta mig via PM, istället för att skriva i tråden.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maria
2013-08-18 17:29
#47

#44 Jonas fråga i #0 Var ju att försöka komma med förslag för att öka aktiviteten, om jag fattar det hela rätt, så egentligen behöver vi ju inte diskutera redan befintliga funktioner eller om du ska ut med kompisar i kväll…

Du bryr dig inte om "bra inlägg" men uppenbarligen sitter du och räknar….???

Vad är det du aldrig upplevt på andra sajter som skiljer sig ifrån Support..?

Alla andra sajter är intressesajter och denna sajten handlar om support för nämnda.

Därför kanske vi ska återgå till trådfrågan. Jag tycker i alla fall att statistiken vore bra att få tillbaka och kan man då baka in "bra inlägg" så kan varje sajt avgöra vad man vill göra med siffrorna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
bamse6311
2013-08-18 18:55
#49

#47 Du skrev så här
_Bertil så blir livet så mycket roligare.
_
Det var enbart därför som jag berättade att jag skulle ut med kompisar ikväll som ett rent svar till dig att jag redan har ett roligt liv.

Är av den gammalmodiga sorten att jag svarar på de tilltal jag får.

Angående trådfrågan så vet jag inte om det är jag som är helt stendum eller kanske bara frågande.

Därav blir min fråga angående TS som jag fortfarande inte förstår.

Vem eller vilka skulle ha någon som helst nytta av att veta antalet "Bra inlägg" som TS menar att det skulle vara "skojigt" att se.

Förstår inte om TS menar att det enbart skulle vara "skojigt" att se för enbart sajtvärdar eller TS menar att det skulle vara "skojigt" för alla medlemmar att se hur många "Bra inlägg" andra medlemmar har fått??

Förstår inte riktigt vad TS menar med skojigt och för vem det skulle vara skojigt för??

Nåväl, nu är jag ju en gammal gubbe så det kan vara därför som jag inte riktigt hänger med och fattar galoppen!

Ställer därför frågan här:

För vem eller vilka skulle det vara skojigt att veta hur många "Bra inlägg" den ena eller andra har fått?

Är det egentligen inte ganska oväsentligt hur många "röster" den ena eller andra fått?

Är inte det väsentliga vad de skrivit i sina inlägg?

När jag är på Android, Bildredigering, Bloggande, Datorn, Foto, Mobiltelefoner och de andra jag är med på så inte sitter vi och trycker på "knappar".

Nej, vi skriver till varandra genom olika inlägg och försöker hjälpa varandra med olika problemställningar.

Ibland så kan jag hjälpa någon och ibland så kan någon annan hjälpa mig.
På "Matlust" så skickar vi till exempel in bilder på dagens måltid vi haft.

Inte på någon av de sajterna samt de andra som jag är med i sitter vi och trycker på "knappar".

Senast idag så har jag kommenterat bilder på sajten "Foto".
Tycker att det är mycket bättre att skriva ett inlägg till den som delat bilden att det var en "jäkligt bra bild" istället för att sitta och trycka på en "knapp".

Förstår som sagt var ingeting och det är det säkert hur många som helst medlemmar som inte gör.

Läste någonstans att iFokus har runt 1 000 000 besökare men det är ju inte många av dem som svarat i den här tråden från TS.

Bästa hälsningar,
Bertil

Maria
2013-08-18 19:02
#50

#49 Läste någonstans att iFokus har runt 1 000 000 besökare men det är ju inte många av dem som svarat i den här tråden från TS.

Kanske beror det på att detta är Supporten och handlar om iFokus funktioner, som vi försöker diskutera i denna tråden.

Det andra är rena intressesajter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Alex
2013-08-18 19:40
#51

#49 Dels kan det vara roligt för den enskilda personen att kunna se på sin personliga sida vilka inlägg som varit mest uppskattade. Även om man går in på andras sidor och se vilka inlägg av dem som blivit mest gillade, just för att kunna hitta deras guldkorn.

När det gäller sajter är det ju samma sak där, det kan ju vara en stor fördel att gå in på en sajt och kunna se de inlägg som blivit mest uppskattade, sajtens "bästa" så att säga. Det kan ju även hjälpa sajtens aktivitet om nya medlemmar kommer in och hittar några av de bästa inläggen direkt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
2013-08-18 19:44
#52

Med det jag skrev i #51 i åtanke funderar jag på om det vore kul att ha det uppdelat i form av "mest gillat senaste månaden" (t.ex, annan tidsperiod funkar ju också) och "mest gillat nånsin"? Just för att lyfta fram bra, aktuella trådar också.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Fjäril
2013-08-18 20:05
#53

Jag ser det bara som positivt med aktivitetsstatistik emellanåt/regelbundet. Dels för att uppmärksamma aktiva medlemmar (lite som det jag skrev om i #20) men också med visionen att forumet kan och skall växa.

Jag tror på uppmuntran och det ger man genom att lyfta dem som är extra aktiva (skapar trådar/skriver kommentarer som andra medlemmar uppskattar) och skulle det fungera, där alla tycker att det är roligt, kanske vi skulle ha små "omröstningar" om sajter, medlemmar etc. "Mest engagerade sajtvärden/medarbetaren/medlemmen" och alla möjliga kategorier.

Sajtvärd på Övernaturligt

bamse6311
2013-08-19 00:54
#54

#53

????

Bästa hälsningar,
Bertil

Marinas Mix
2013-08-19 06:51
#55

Har ju tagit över några sajter och där har det postats sådan statistik och det kan vara fint för sajtvärden att få den och sedan som de andra skriver är det väl upp till varje Sajtvärd om de vill publicera den för alla sina medlemmar.
Efter vad jag läst i tråden är vi flera som gillar statistik🙂

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
K12345
2013-08-19 09:01
#56

Låter som en sjukt bra idé! :) Har tänkt på något liknande, men typ att man kan se vilka som har tryckt på "Bra inlägg" också…!? :)

// Linn da' coolest!

Emo
2013-08-19 09:27
#57

#56 Åsiktsregistrering - nej tack, vi är tillräckligt kontrollerade ändå.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

bamse6311
2013-08-20 06:34
#58

#57
Att trycka på "Bra inlägg" är ju även det åsiktsregistrering.

Att trycka på "Anmäl-knappen" tycks ha blivit att människor trycker på denna knapp enbart för att de INTE "gillar/tycker om" inlägget ifråga.

Detta medför då enligt det så kallade allmänna modereringssystemet att ett inlägg kan bli bortplockad och skribenten/medlemmen få skrivförbud trots att medlemmen ifråga inte har brutit mot några som helst Skrivregler.

Vad är det om inte åsiktsregistrering.

Anmäl-knappen borde enbart och endast finnas för att ANMÄLA ett inlägg som strider mot någon eller några Skrivregler.

Nåväl, nu verkar detta vara helt upp till sajtvärdarna men det finns ju några sajtvärdar som "har satt ner foton" angående detta och yttryckligen skriver att "Anmäl-knappen" enbart och endast får användas för att "Anmäla" ett inlägg som strider mot skrivereglerna och absolut inte får användas för att man "ogillar" ett visst inlägg.

All Heder åt dessa sajtvärdar som "satt ner foten".

Nåväl, nu "blinkar" det säkert snart i min "meddelandruta" och jag får ett PM där det står att min inlägg tagits bort på grund av att jag fått så många "anmälningar" på grund av det här inlägget så att det "allmänna modereringssystemet" har tagit bort mitt inlägg.

(Ja inte kommer jag att få några som trycker på "Bra inlägg".)

Åsiktsregistrering finn redan!

Bästa hälsningar,
Bertil

Gronstedt
2013-08-20 07:36
#59

#58: "Att trycka på "Bra inlägg" är ju även det åsiktsregistrering.". Nej, det är det inte. Det är möjligen en anonym åsiktsförklaring. Åsiktsregistrering handlar om att någon antecknar vad olika namngivna personer har för åsikt.

bamse6311
2013-08-20 07:56
#60

#59

Vi har tydligen olika åsikter och det som jag ser som det allra viktigaste är att man inte trycker på "Anmäl-knappen" därför att man INTE delar en annans medlems "åsikt".

Det var liksom mest det som jag försökte få fram i mitt inlägg #58.

Bästa hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
2013-08-20 09:47
#61

Bertil, kag känner inte till en enda Sajtvärd som INTE vet vad anmälningsfunktionen är till för och som accepterar och låter inlägg som inte bryter mot regler förbli borta. Inlägg som inte strider mot regler eller som på annat sätt är opassande har alltid återpublicerats på de sajter jag besöker. Sedan undrar jag var 59 skriver att han är av en annan åsikt gällande anmälningsknappen än du? I ett pm? För i kommentaren skriver han inget om det. Syftar du på åsiktsregistrering så håller jag med 59.

bamse6311
2013-08-20 10:04
#62

(Ja inte kommer jag att få några som trycker på "Bra inlägg".)

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Fjäril
2013-08-20 10:07
#63

#62

Vad är syftet med dina kommentarer Bertil? Jag förstår dem inte riktigt? Du vill inte att vi ska ha funktionerna "anmäl och bra-inlägg" alls, eller hur menar du?

Sajtvärd på Övernaturligt

Gronstedt
2013-08-20 10:11
#64

Anmäl-knappen missbrukas, men som påpekats läggs felaktigt anmälda inlägg vanligen tillbaka.

Bra inlägg-knappen sparar trådlängd, eftersom man slipper en massa inlägg av typen "+1", "👍", "Word!" om folk helt enkelt kan "instämma" genom att trycka på denna knapp.

Ingendera innebär åsiktsregistrering, eftersom det inte registreras VEM som trycker på knapparna på något sätt som är tillgängligt för uppföljning eller analys.

bamse6311
2013-08-20 10:15
#65

#63 Fjäril.

Förstår inte riktigt vad "Bra inlägg-knappen" syftar till mer än allmänt "ryggdunkande".

Angående "Anmäl-knappen" så borde den ju bara finnas till för om någon bryter mot någon skrivregel och INTE för att man "ogillar" ett inlägg.

Om "Anmäl-knappen" enbart syftar till att "Anmäla" ett inlägg som strider mot någon eller några Skrivregler så är den ju helt onödvändig då det är sajtvärdens uppgift att sköta sådant.

Som jag skrivit i tidigare inlägg så trycker jag personligen inte på några som helst knappar då jag inte har det "behovet"!

Bästa hälsningar,
Bertil

Gronstedt
2013-08-20 10:19
#66

#65: En förklaring till nyttan med Bra inlägg-knappen finns i #64, och du beskriver själv dess funktion: Att man ska kunna visa medhåll. Vad är det för problem med det? Och Anmäl-knappen är till för att underlätta modereringen, eftersom ingen Sajtvärd kan lusläsa alla aspekter av alla trådar i alla ögonblick.

Tror du att du är ensam om att inte använda dem, eftersom du så ofta framhåller det?

Honestyisdead
2013-08-20 10:20
#67

65 bra inlägg är till för att visa att man uppskattar inlägg. Det automatiska anmälningssystemet finns till för att underlätta för oss sajtvärdar. Vi kan inte vara online dygnet runt. Det är super att medlemmar då kan hjälpa till att få bort inlägg som inte ska finnas på sajterna och det fort :)

bamse6311
2013-08-20 10:27
#68

#66

Jag vet naturligtvis inte hur många som använder eller inte använder de här knapparna utan kan enbart gissa!

Får jag lov att säga en annan sak.
Du skriver så här i ditt inlägg #66:

eftersom du så ofta framhåller det?

I och med det så hänvisar du till andra tidigare inlägg utan att hashtagga dessa.

Strider inte det mot skrivreglerna att i så allmänt hållna ordalag att hänvisa till inlägg som någon medlem kan har gjort tidigare?

Bästa hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
2013-08-20 10:29
#69

#68 Nej, det strider inte mot någon som helst regel.
För övrigt är det bara att läsa dina inlägg så ser vi alla upprepningarna.

Annons:
Fjäril
2013-08-20 10:31
#70

#65

Du har (nu) redan fått flera förklaringar på syftet med knapparna, jag som värd och medlem anser dem vara nödvändiga. Innan funktionerna skapades visste man inget annat, men så är det med allt. Jag vill helst inte vara utan min mobil heller.

Jag kan förstå att bra-inlägg kan uppfattas fel om man väljer att tolka det så, eller som någon (eller du, jag minns inte) skrev att "används den också för att visa att jag håller med min kompis" (eller något liknande) och det gör den säkert, men å andra sidan säger det ganska mycket om den som har skrivit kommentaren (den med många bra-inlägg-tryck) - folk uppskattar väl det denne skriver helt enkelt.

Man ska inte ta funktioner (bra-inlägg) som något personligt och negativt och ett tips till dig, för att få fler bra-tryck (även om du inte verkar vilja ha det, eller bryr dig om det) är att inte avsluta dina kommentarer med "hur många tryck får jag nu då" eller "jag undrar om den här kommentaren får ligga kvar". Det är mest bara irriterande. Annars har du många bra åsikter (också) som är värda det där trycket!

Anmälfunktionen är också bra, det kanske är lätt för mig som värd att säga när jag kan återpublicera felaktigt_bortröstade_inlägg, men det får vi hoppas att alla värdar gör. Det är inte bara moderators på en sajt som har rätten att tycka-till, med funktionen visar man att alla medlemmar har rätten att göra det också, genom att just anmäla ett inlägg som strider mot sajtens regler. Att den används fel ibland får man helt enkelt acceptera.

Sajtvärd på Övernaturligt

Rita-S
2013-08-20 10:31
#71

För att det skall vara åsiktsregistrering med i bilden måste det faktisk registreras vem som anmäler och vem som klickar bra inlägg. Då båda är anonyma registreras det inte. 

För att vara en som påstår sig att totalt skita i dessa funktioner själv tycker jag i övrigt du, Bertil,  bevisar motsatsen med att spendera så mycket tid på att tycka till massor om dom och även för statistik själv på hur många "bra inlägg" inläggen i denna tråden har fått. 

Det är ingen som har påstått att dessa funktioner skulle ersätta vanlig kommentarer i trådarna, utan det har tillkommit en "bra inlägg" efter att en stor del av våra medlemmar på hela iFokus (inte bara de sajter du vistas på) har uttryckt önskemål om detta. Som någon redan föreslagit för dig tycker jag du bara låtsas dessa gröna eller grå siffror inte finns på din skärm om du nu stör dig så himla mycket på att folk får "bra inlägg" och inte du alltid. Det är inte mobbning om folk klicker bra inlägg på något dom tycker är bra skrivet. 

Att anmälningsfunktionen kan användas fel är ett faktum. Som redan skriven av fler faller det på respektiva sajtvärdar att själv se till så det används korrekt på sin egen sajt. Om något röstas bort som inte bryter mot iFokus eller sajtens egna regler, eller svensk lag, väljer en majoritet av våra värdar att publicera tillbaka bortröstade inlägg. Jag gör det på mina sajter och jag går faktisk ut från att de flesta värdar gör det samma på sina. 

Till sakfrågan: Visst vore det kul på något form av statistik på saker som händer på sajten, jag saknar litegrann de mail jag fick förut med inlägg, trådar, kategorier, flest inlägg från vilken medlem. Det vore även roligt att få en statistik på vilka medlemmar som fick hur många bra inlägg-tryck på sina trådar och kommentarer, men jag tycker detta borde komma som mail till värden som förut. 

Alternativet vore väl att det ligger digitalt i anslutning till sajtadministrationen och system-medelanden som finns direkt du trycker på sajtadministration, vore kul om vi kom in där och det vi såg högst upp var statistik för sajten hellre än bortröstade inlägg (de kan komma längre ner tycker jag :D)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gronstedt
2013-08-20 10:32
#72

#68: Jag ställer jag mig undrande till att det skulle strida mot skrivreglerna, men du kan alltid anmäla inlägget om du tror att det bryter är så. Hänvisa annars gärna till den punkt det skulle bryta mot.

Dock blir detta allt mer OT, vilket kan vara skäl till bortstädning …

bamse6311
2013-08-20 10:34
#73

Hur som helst så har jag fått ett inlägg borttaget här trots att det inte stred mot någon som helst skrivregel.

Jag är numera jäkligt noga och observant med att INTE skriva inlägg som inte strider mot några Skrivregler.

Hävdar fortfarande att "Anmäl-knappen" INTE skall användas enbart för att man "ogillar" någons inlägg utan enbart då inlägget tydligt och klart strider mot de Skrivregler som finns.

Bästa hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
2013-08-20 10:36
#74

#73 Ännu en upprepning.
Verkar det som någon inte har uppfattat det? Är det någon som påstår motsatsen? Någon som tycker att det SKA användas som ogilla?

Om inte så undrar jag varför du åter igen upprepar samma sak som i så många inlägg i den här tråden. Ingen säger emot dig, alla är överens om att funktionen ska användas för inlägg som bryter mot regler.

Gronstedt
2013-08-20 10:38
#75

#73: "Hävdar fortfarande att "Anmäl-knappen" INTE skall användas enbart för att man "ogillar" någons inlägg utan enbart då inlägget tydligt och klart strider mot de Skrivregler som finns." Vilket ju många upprepade gånger har instämt i.

Emo
2013-08-20 10:40
#76

citat från #73

"Jag är numera jäkligt noga och observant med att INTE skriva inlägg som inte strider mot några Skrivregler."

Då vet vi det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
JonasDuregard
2013-08-20 10:47
#77

#73 "Hävdar fortfarande att "Anmäl-knappen" INTE skall användas enbart för att man "ogillar" någons inlägg utan enbart då inlägget tydligt och klart strider mot de Skrivregler som finns."

Alla är överens med dig om det och det finns flera trådar om det här sedan tidigare. Personligen anser jag att problemet är något överdrivet men det kanske är vanligare på vissa sidor än andra. Lösningen är ju i så fall att de sidorna stänger av eller anpassar det automatiska modereringssystemet. Det du kan göra är i så fall att kontakta sajtvärden för de sidor där du anser att det här problemet råder.

"Hur som helst så har jag fått ett inlägg borttaget här trots att det inte stred mot någon som helst skrivregel."

Du håller kanske med mig när jag säger att reglerna innehåller delar som kräver tolkning och som inte kan avgöras 100% objektivt. I så fall kan det ju vara så att medarbetarna som tog bort ditt inlägg inte delar din uppfattning, utan anser att du brutit mot en skrivregel. Det handlar i så fall inte om att medarbetarna struntar i att du följer reglerna, de har helt enkelt uppfattningen att du inte gör det. De som bryter mot Skrivregler inser i regel inte det själva (även om det är ganska vanligt att folk inser det om man påpekar det artigt).

Sedan skulle man kunna påstå att det finns underförstådda regler som inte nämns uttryckligen i skrivreglerna. Till exempel kan man tänka att eftersom varje tråd har ett ämne så är avsikten att diskussionerna i varje tråd ska hålla sig inom dessa ämnen. Då kan man så klart tycka att det är dåligt att det inte nämns uttryckligen i reglerna (även om jag skulle kalla det paragrafrytteri), det man kan göra då är åter igen att kontakta sajtvärden och be denne att göra reglerna tydligare.

Honestyisdead
2013-08-20 10:56
#78

#77 Precis, det finns ju oskrivna regler också, som kanske inte är så uppenbara för alla. Tex att hålla sig någorlunda inom trådens/sajtens ämne är en sådan regel.

Alex
2013-08-20 11:08
#79

#73 Ingen av dina kommentarer har röstats bort med hjälp av det automatiska modereringssystemet. De som plockats bort har gjort det för hand av någon av oss Medarbetare på sajten. Jag skickade dessutom ett PM till dig om varför jag tog bort ett, och du hade mer än gärna fått svara på det om du hade frågor eller funderingar om varför, vilket vore betydligt bättre än att skriva det här. Man måste inte bryta mot någon skriven regel för att få något bortplockat, att skriva något i en tråd där det inte hör hemma brukar räcka, vilket fallet var här.

I övrigt hör diskussionen om Anmäl-knappen inte hemma här, då tråden handlar om att lyfta fram inlägg som fått många gilla-tryck. Gilla-knappen och Anmäl-knappen har inget som helst med varandra att göra och alla medlemmar har dessutom inte ens tillgång till att anmäla inlägg. Vill du diskutera användningen av Anmäl-knappen så kan du starta en ny tråd om det, att dra upp det i en tråd som handlar om något helt annat tycker jag är fruktansvärt respektlöst mot trådskaparen.

Egentligen skulle jag vilja rensa upp här och ta bort alla kommentarer som inte tar upp ursprungsfrågan, för att få slut på den här diskussionen, men det är inte det jag vill lägga min tid på. Så om ni kunde hålla er till ursprungsinlägget efter min kommentar här så vore jag fruktansvärt tacksam.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Honestyisdead
2013-08-20 13:30
#80

#79 Jo, inlägg 34 blev bortröstat och återpublicerat igen.

Gronstedt
2013-08-20 13:33
#81

#80: Men inlägg #43 var inte skrivet av Bamse6311.

*ändrat = inaktuellt*

Honestyisdead
2013-08-20 13:35
#82

#81 34 skulle det vara 😊

bamse6311
2013-08-20 13:39
#83

#79

I övrigt hör diskussionen om Anmäl-knappen inte hemma här, då tråden handlar om att lyfta fram inlägg som fått många gilla-tryck.

Jag tycker faktiskt att de båda knapparna hör synonymt ihop.

Den ena hör instiktivt ihop med den andra och eftersom tråden handla om "gilla-knappen" så kan man absolut INTE i samma andemening bortse från "Anmäl-knappen" och därmed bortförklara den.

@alla
Angående Skrivregler i övrigt så anser jag personligen att borde det vara ägarna till iFokus som skriver dem och inte så att varje Sajtvärd sitter och skriver ner "sina egna små skrivregler".

Den dåvarande partiledaren för dåvarande VPK sade 1969 att. "Någon jävla ordning får det vara till och med i ett politiskt parti".

Detsamma anser jag borde gälla på iFokus att det finns samma regler (läs : Skrivregler) för alla sajter på iFokus och dessa Skrivregler borde det vara ägarna till forumet som bestämmer och INGEN annan.

Nåväl, alla ni andra som kommenterat mina inlägg.
Tiden är för knapp för att jag skall ha tid att bemöta era alla hashtaggar med kommentarer till/mot mina inlägg.

Som sagt så anser jag personligen att både "Bra Inlägg samt Anmäl-kappen" hör instinktivt ihop och att båda bör användas med ytterst möjliga varsamhet.

Bästa hälsningar,
Bertil Olsson

Annons:
Honestyisdead
2013-08-20 13:43
#84

#83 Det finns regler som gäller för alla sajter över hela iFokus som ägarna har satt.

Sedan är det upp till varje Sajtvärd att lägga till fler om det behövs. Det är trots allt vi som bestämmer över våra egna sajter, annat hade varit mycket konstigt eftersom olika sajter har olika behov och det är vi som är ansvariga för allt som sker på sajten.

För övrigt har de två funktionerna ingenting med varandra att göra eftersom de tjänar helt olika syften.

Gronstedt
2013-08-20 13:44
#85

#83: Kanske du kan starta en egen tråd om sambandet mellan knapparna och deras användning? Så kan denna tråd äntligen få återgå till det TS avsåg att den skulle handla om (och så ska jag försöka sluta följa med ut i OT-skogen …).

Maria
2013-08-20 13:44
#86

#83 Skrivreglerna som alla vi andra pratar om är de Skrivregler som gäller för ALLA sajter på hela iFokus.

HÅLL DIG TILL TRÅDÄMNET NU.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2013-08-20 13:46
#87

Från och med nu tas alla inlägg som inte har med ämnet i tråden att göra att tas bort. Så vi kommer till rätta igen 😃

Skulle kunna rensa i tråden, men den är så långt och en hel del bra fakta har trots allt kommit fram.

bamse6311
2013-08-20 23:08
#88

För femtoelfte gången så skriver jag att "jag personligen" inte har några som helst BEHOV att veta hur många som tryckt på "Bra inlägg-knappen" vilket är TS fråga är från början.

Kanske andra medlemmar har andra BEHOV att se sitt inlägg gillas som "Bra inlägg".

Om detta vet jag inget som helst men önskar alla er lycka till som mår bättre eller bäst av att se era inlägg markerad med en grön symbol där så många som möjligt har tryckt på den knappen.

TS frågar om dessa skall vara skojiga att se och mitt svar på TS fråga är NEJ.

Åtminstone inte för min personliga del då jag INTE behöver NÅGRA ryggdunkar.

Är med på så många sajter där jag både får och ger olika former av tips och råd på de mest väsenskillda områden.

För mig personligen så räcker det då med ett TACK i en replik precis som det är många som ger mig ett TACK för de råd och tutorials som jag bidrager med.

NEJ TS, jag personligen har inte några som helst behov av det som du skriver och frågar om i din frågeställning.

Bästa hälsningar,
Bertil Olsson,
Helsingborg

JonasDuregard
2013-08-20 23:35
#89

#88 Så du föreslår alltså en tack-knapp utöver de två som finns? Intressant förslag 😛.

Skämt åsido, tack för ditt svar även om jag egentligen inte ställt frågan du svarar på 🙂.

Om du inte bryr dig om ifall funktionen finns eller inte hade det egentligen räckt att inte skriva någonting. För du har ingenting emot att den finns antar jag, du visar bara en slags "aktivt ointresse" eller vad man ska kalla det? 🙂

bamse6311
2013-08-21 01:05
#90

#89

Om du nu läste mitt inlägg rätt så tycker jag personligen att det är mycket trevligare med en personlig kommunikation i inläggen där man kan skriva ett TACK eller något annat vänligt och trevligt till varandra!!!

Ser att du fått redan fått 4 st "Bra inlägg" på ditt ovanstående inlägg.

Tänk så skönt och härligt det istället kan vara där man sänder varandra ett litet "TACK för hjälpen" när man hjälpt varandra istället för att trycka på "knappen".

Jo #88
Jo, jag vet vad din tråd handlar om.
Att det skulle vara "skojigt" att veta hur många som tryckt på "Bra inlägg-knappen".

Jag finner som sagt mindre nöje av att veta sådant och alla är vi ju olika med olika åsikter om "skojigheten" i detta.

Hur som helst så är vi som sagt alla olika och det är egentligen det som är så fint.

Vi tycker som sagt alla olika och det som du tycker är skojigt tycker kanske inte jag medan jag tycker att det är skojigt med en mer personlig konversation där man kanske tackar varandra för den hjälp man fått.

Nåväl, alla är vi som sagt olika och alla har vi kanske olika åsikter om vad som är "skojigt".

Bra att vi alla är olika och har olika åsikter, tycker åtminstone jag.

Slutligen så ber jag att få Tacka dig för din replik på mitt inlägg.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Maria
2013-08-21 08:40
#91

#90 Det handlar ju lite om att försöka hålla "sin" sajt levande också. Som värd så blir man ju lite av en "egen företagare" och jag kan tänka mig att funktioner som vi pratat om i tråden kan vara "kul/skojiga/trevliga eller vad man nu vill kalla det, för medlemmarna.

Man vill ju gärna ha en sajt med aktivitet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2013-08-21 08:41
#92

90 Personligen föredrar jag både kommunikation OCH bra inlägg klick. Det ena utesluter nämligen inte det andra.

Maria
2013-08-21 08:54
#93

Jag har aldrig hört någon gnälla över "gillaknappen" på FB. 

iFokus är visserligen inte lika stort men funktionen är ju densamma.

Om statistiken kommer tillbaka och denna funktion ingår där,i så kan ju varje sajt göra som den vill med det hela. Man kan t.om ha en röstning för att kolla vad medlemmarna tycker.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2013-08-21 09:10
#94

Jag tror också det kan locka till mer aktivitet och vara kul att se. Som någon skrev kan det ju få fram riktigt bra och intressanta inlägg :)

Upp till toppen
Annons: