Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1290 ggr
:')
8/18/13, 2:13 PM

Önskemål - Online/Offline

Jag tycker man borde kunna gå till en persons profil och där se antingen en röd eller grön prick beroende på om den är online eller offline. Det skulle underlätta om man vill att en tråd ska låsas och man vill ta kontakt med en medarbetaren som är online.

Annons:
Honestyisdead
8/18/13, 2:15 PM
#1

Man kan just nu gå in på "Medlemmar", sedan välja "Medlemmar inloggade just nu" och där söka på medlemmen man undrar om den är online. Lite omständigt, så ditt förslag är inte alls dumt.

Ljuskristallen
8/18/13, 2:22 PM
#2

# 0 Inge dum id'e alls en sån funktion hoppas vi på 😎

Men Hera, hur menar du ? jag kan gå in under knappen medlemmar och sen söker jag exempelvis dig då kan jag bara via din profil se senast inloggad eller finns ett annat sätt att kunna se som jag missar helt tro 🤔 för inloggade just nu kan jag inte alls hitta eller så är jag väldigt blind ☺️

Ljuskristallen
8/18/13, 2:23 PM
#3

Nä glöm det, nu såg jag ☺️ 😃

:')
8/18/13, 2:25 PM
#4

#2 Ja, hade varit underlättande! 😃

Honestyisdead
8/18/13, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Som jag skrev får du först gå in på "Medlemmar inloggade just nu", sedan sköker du på en medlem. Är medlemmen inloggad kommer den fram, är den inte inloggad kommer den inte fram.

Se bifogad fil.

Honestyisdead
8/18/13, 2:27 PM
#6

#3 Så bra 😃

Annons:
Ljuskristallen
8/18/13, 2:33 PM
#7

Tack Hera men det var jag som var aningen blind 😃

K12345
8/18/13, 9:19 PM
#8

Fast det vore smidigt med en färgad prick på avataren! :)

// Linn da' coolest!

[Tuulikki]
8/19/13, 2:22 PM
#9

Det går ju att kolla när medlemmen var aktiv senast :) Räcker ofta för mig, haha :P

K12345
8/19/13, 3:11 PM
#10

#9 Självklart räcker det! Men det kan också va kul o se om dom är inloggade "Just nu" om man till exempel vill skicka ett meddelande och kanske få ett svar tillbaka direkt.. ;)

// Linn da' coolest!

Marinas Mix
8/19/13, 5:22 PM
#11

Skicka en gåva från guldmyntsshoppen, den dyker upp på hos mottagaren ganska så omgående😉

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

MoaL
8/20/13, 12:33 AM
#12

Fast att det syns om man är inloggad "just nu" eller ej är ju ändå ganska meningslöst när många av oss aldrig ens blir utloggade. Jag är aldrig utloggad från iFokus på min dator, förutom de gånger jag rensar webbinformationen och blir automatiskt utloggad från alla sidor, och då loggar jag ju in igen omedelbart efter. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

annia1
8/20/13, 1:18 AM
#13

Man blir utloggad från systemet om man inte gjort nåt på 15 min. Och det spelar ingen roll om man är inloggad på sin dator eller inte. Systemet säger/visar att man är utloggad.

Det finns två sätt att se om en medlem är aktiv eller inte. Gå in på medlemmens sida och där klicka på rubriken statistik som finns till höger där syns vilken tid den var aktiv senast. Eller gå in på listan inloggade just nu och kika där. Har man otur så har medlemmen precis lämnat datorn/loggat ut, men det syns inte förrän efter 15 min.

När det gäller att se om sajtansvariga är inne så är det ju enkelt att gå in på länken "om sajten" på aktuella sajten och klicka på deras avatarer där och kolla dom då via statistik-rubriken.

.

Annons:
Upp till toppen
Annons: