Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 2901 ggr
bamse6311
9/21/13, 11:23 PM

Avataren återigen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att det blir allt oftare som avatarbilderna försvinner i trådarna.

Börjar undra om det bara är mig som det blir så för?

Det blir ett ideligt tryckande på F5.

Bara undrar om det är bara mig det händer för eller om det är en bugg eller annat?

Det är inte heller alla avatarerna som försvinner i ett i en tråd utan kanske hälften av dem.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[Jens]
9/21/13, 11:25 PM
#1

Har inte hänt mig en enda gång att avataren försvinner men det beror kanske på webbläsare, dator m.m. Sitter själv oftast bara på en iPad och surfar.

Honestyisdead
9/21/13, 11:27 PM
#2

Detta är redan rapporterat i en tråd som du deltagit i. http://support.ifokus.se/discussions/52344280ce12c441c400195c-avatarer-syns-ej-och-fel-pa-skrivrutan?discussions-1 Det behövs inte fler trådar om det.

bamse6311
9/21/13, 11:55 PM
#3

#1 JensW
Jag kör IE10, skall kolla med Chrome om det händer där också.

#2
Det finns dock inga svar i den tråden om vad det kan bero på.
Om det bara är i min dator det händer eller någon bugg eller annat?
Den tråden handlar ju mest om skrivrutan så där fick jag ju inga svar som hjälpte mig.

Bästa hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
9/21/13, 11:59 PM
#4

3 har du rensat historiken nyligen? Verkar vara få som upplever detta problemet nämligen.

bamse6311
9/22/13, 1:24 AM
#5

#4

Senast i förrgår så körde jag CCleaner men det är fortfarande detsamma.
(Har den inställd på att även rensa internethistoriken.)

Har som sagt var inte kollat Chrome men IE10 är min standardwebbläsare och det här problemet har varit de senaste två veckorna.

Är det ingen annan som har det här problemet så ligger det kanske i min dator men om fler har haft det här problemet här så ligger det väl närmast till att det kanske är en bugg eller annat.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
9/22/13, 7:19 AM
#6

Jag vet inte alls hur sidan är uppbyggd men jag kan inte tänka med att det är enkel html. 🙂 Kan det möjligvis ha något med Javascript att göra? Kanske har du en insticksprogram för javascript och om du provar att avinstallera det, starta sedan om datorn och installera insticksprogrammet igen.

Nu tänker jag på javascript och inte java och de kräver olika insticksprogram för att köras men det tror jag du kan redan Bertil men ville bara dubbelkolla. 😉

Annons:
[Mustangcab]
9/22/13, 11:05 AM
#7

Händer mig också titt som tätt jag byter sida och så går jag tillbaka igen så finns de där. Använder IE. Vilken version vet jag inte.

[Nathalie62]
9/22/13, 12:18 PM
#8

Jag misstänker att det är en bugg eftersom det är en del som har samma problem.

moln50
9/22/13, 12:35 PM
#9

#7 det är lika för mig att avataren försvinner ibland jag har också IE

Honestyisdead
9/22/13, 12:38 PM
#10

Verkar som ni har IE gemensamt.

[Jens]
9/22/13, 12:42 PM
#11

Ja, det är nog bara tillfälligt med tanke på det som händer med omstruktureringen med sajten. Jag har inte märkt något med Avatar försvinner men det beror på att jag har en annan webbläsare än IE.

Razzora
9/22/13, 6:03 PM
#12

Jag har testat med min egna IE10 (använder Chrome som min standard webbläsare) men det enda jag kunde se var avatarerna tog väldigt lång tid att läsas in, tog säkert minst 5 sekunder. Inget som jag har sett i varken Chrome eller FireFox.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
9/22/13, 6:29 PM
#13

Aha, då är jag alltså inte ensam om det här problemet.

Det händer inte hela tiden och varje gång man kommer in på en tråd men väldigt ofta och tycker nog att det har blivit oftare den senaste tiden.
Som sagt var så är det inte alla avatarerna i en tråd som försvinner uatn kanske runt hälften av dem.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[Mia-Li]
9/22/13, 6:59 PM
#14

Håller med Bamse i detta. Inte alltid och inte alla i trådarna utan bara en del avatarer som inte syns.
Jag kör med senaste FF.

Fillixa
9/22/13, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

I denna tråden är det konstigt nog bara din Avatar Bamse som jag inte ser:

bamse6311
9/22/13, 7:32 PM
#16

Aha, då är det ju inte bara med IE utan även i FF som Mia-Li använder.

Just nu Fillixa så ser jag alla avatarerna i just denna tråden.

Som sagt var så är det inte hela tiden som det blir så där men ganska ofta.

Det verkar ju nästan som någon form av bugg men förhoppningsvis så tittar kanske någon ansvarig på det här problemet och vad det kan bero på.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
9/22/13, 7:51 PM
#17

I mina öron så låter det som om det kan vara ett databas problem, eller rättare sagt att den läser lite knäppt ur databasen ibland. 

Det är nog en bugg i så fall, men vi får väl hoppas att det löser sig snart.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Ove555
9/22/13, 8:13 PM
#18

Jag har märkt vid minst ett par tillfällen i dag att avatarbilderna har försvunnit här på i fokus.

Fridaaaa
9/22/13, 9:29 PM
#19

Jag har testat både FF och google chrome idag, och fungerat perfekt för mig 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bamse6311
9/22/13, 10:01 PM
#20

#19 Fridakesson

Det är inte hela tiden som det händer och precis som #14 Mia-Li berättar så händer det henne också i FF och det är ju även fler här på tråden som skriver att det händer dem.

Tror inte att det har med webbläsaren att göra eftersom det tydligen händer i både IE och FF.

Nåväl, kanske Niklas eller någon annan som kan sådant kikar på det och om det kan bero på någon bugg som ligger i servern.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Fridaaaa
9/22/13, 10:03 PM
#21

#20 Läs vad jag skrev tack. Skrev ingenting om att det inte är hela tiden osv. skrev att jag har inte sett något under dagen, inget annat 😉 Inte annars heller, på ett väldigt bra tag.
Så du verkar ha vridigt lite på det jag skrev 😛

Hoppas det slutar strula för er, undra vad som kan ligga bakom problemet, eftersom det verkar bara drabba vissa.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/22/13, 10:44 PM
#22

Ja, jag har ju inte heller stött på problemet, och jag använder FF.
Så vad kan ni som får buggen ha gemensamt som vi som inte får den inte har?

annia1
9/23/13, 12:41 AM
#23

Jag har råkat ut för det då och då att nån Avatar är borta och jag använder chrome. Tror inte det är nåt speciellt hos oss utan det kommer bara rätt var det är.

.

UllaNo
9/23/13, 4:58 AM
#24

Ibland råkar jag ut för detta i chrome.

[Mia-Li]
9/23/13, 5:30 AM
#25

Nu har det vart Ok i flera dagar. 👍

Det som retar mej mest är detta hoppandet som jag gjort en tråd om. 😕
Det beror förmodligen på rutan som de lagt in mitt i tråden.
Mycket irriterande. Nästan så jag inte orkar gå in här längre.

Marinas Mix
9/23/13, 6:01 AM
#26

Vissa avatarer tar visst en lite längre stund på sig att ladda in har har jag upptäckt

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

bamse6311
9/23/13, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Just nu så blev det så för mig igen och på denna tråden.

Ny syns bara avatarer på inlägg 1, 2 samt 3.
På resterande 23 inlägg så blir det bara som i mitt skärmklipp på TS frågan.

Dessutom så ser jag nu också medan jag skriver att menyn i inläggsrutan inte heller finns så att det inte går att formatera.

Detta har jag dock inte varit med om tidigare.

Eftersom det med att avatarerna försvinner och på både IE FF samt Chome så kan det väl inte vara mycket annat än en bugg, eller?

Bästa hälsningar, Bertil

Annons:
Honestyisdead
9/23/13, 10:34 AM
#28

Bertil; eftersom det inte är alla som har buggen måste man hitta den gemensamma nämnaren.

Rita-S
9/23/13, 10:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Jag har inte den buggen vare sig i IE, FF eller Chrome, aldrig sett något till det, och det på tre fyra olika datorer + surfplatta och mobil. Jag har testat på operativsystemen XP, Windows 7, Android och Linux. 

Visst att det fortfarande kan vara en bugg, men för att lösa en bugg måste man veta varför den händer. Det är därav frågorna om "vilken gemensam nämnare" framkommer. Vad är det de har gemensamt som upplever problemet, som vi som aldrig sett det inte har? Det är det man måste försöka ta reda på. 

Vad som kan vara bra för ifokusgrabbarna att få reda på: 
Vilket operativsystem har man? Om man har Windows högerklickar man på "Datorn" och välger egenskaper. Den information man ser direkt kan man skriva ner: Vilken windows, om man råkar ha servicepack och sådan är den information man behöver. 

Vilken nätläsare och vilken versjon av nätläsarn har man? Man går på "Hjälp" och "om" på nätläsaren och skriver ner allt man ser där av versjonsnummer. Gör gärna detta på alla nätläsare man råkar testa med och ser problemet. Jag bifogade en bild så man ser vart det kan gömma sig på de nyare nätläsare där man inte har menyraden synlig som standard. 

Utöver detta vet jag inte vad grabbarna skulle behöva men de kan ju i så fall säga till om det själv.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

bamse6311
9/23/13, 7:00 PM
#30

Ok tjejer.

**Mitt OS är Win7 Home Premium 64-bitars.
Senast uppdaterad igår 2013-09-22

Webbläsare IE10
Har alltid senaste uppdateringar på denna också.**

(Har iofs också Chrome version 29.0.1547.76m, senaste uppdateringen men använder den dock ytterligt sällan och inte kollat om jag får dessa problem även med den).

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
9/23/13, 11:10 PM
#31

Jag tror jag vet vad felet är. Jag tror det felar med javascript. 

Jag råkade hamna på en sajt som jag inte godkänt javascript på och då felade massor med icke visade avatarer. Sen när jag godkände skript och uppdaterade sidan så dök avatarerna upp.

bamse6311
9/24/13, 1:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

VSK

Visserligen så har jag själva Java inaktiverat i datorn.

Dock så har jag så vitt jag förstår Java script aktiverat i webbläsaren.
(Se skärmklipp)

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
9/24/13, 7:53 AM
#33

#32

Jag är lite osäker på hur IE funkar numer då jag aldrig använder det. jag vet inte ens om javascript är detsamma som du markerat 😛

Jag använder annan webbläsare och som jag förklarade så kom jag på av ren slump att jag inte aktiverat javascript på denne sajten.

bamse6311
9/24/13, 8:01 AM
#34

VSK

Jo, det som jag ringat in på mitt skärmklipp är detsamma som Java script så det har jag aktiverat. 

Som sagt så har jag även Chrome men använder den ytterligt sällan.
Dock så är det ju någon här i tråden som skrivit att det även händer de som har Chrome.

Well, vi får se om någon datorkunnig på iFokus kan lösa det här problemet och troligtvis så är det väl en bugg någonstans.

Kanske Niklas eller någon sajtvärd som kan iFokus tittar på detta.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[VSK]
9/24/13, 8:07 AM
#35

#34

Hmmm ja då är jag rådlös. Då kan man ju tycka att buggen är lite olika beroende på webbläsare på nåt vänster.

Honestyisdead
9/24/13, 8:27 AM
#36

34 detta är nu upmärksammat av killarna. De vet dock inte vad felet beror på. De kommer kika på det men vet inte när de hittar tid till det. Så de känner till det.

bamse6311
9/24/13, 9:07 AM
#37

#36

Fint att dom tittar på det och så får vi hoppas att dom hittar en lösning.
Det är ju tydligen en hel del som råkat ut för det här oberoende av webbläsare.

Finaste hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: