Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1569 ggr
[VSK]
9/25/13, 12:28 PM

Varför är inte en låst tråd låst?

Jag tänker mest på att man kan gilla inlägg fastän tråden är låst. Är tråden låst så borde den väl vara låst 🤔

Bugg eller feature?

Sen vet jag ju givetvis inte om det gäller anmäl oxå.

Annons:
[Nathalie62]
9/25/13, 12:58 PM
#1

Mig veterligen har det alltid varit så, så betvivlar att det är en bugg och en låst tråd är just bara låst för att inga fler kommentarer kan göras men det är fritt fram att "gilla" inlägg ändå.

Förstår dock hur du menar, tycker också trådarna bör vara helt låsta.

Honestyisdead
9/25/13, 12:59 PM
#2

Låst betyder bara att inga inlägg kan göras.
Bra inlägg, anmäl och undersökningar går fortfarande att klicka på.
Man kan också fortfarande hantera sitt inlägg inom en timme efter att man publicerat sin kommentar.

[VSK]
9/25/13, 12:59 PM
#3

🙂

Playja
9/25/13, 1:12 PM
#4

Det kan ju bra att veta om man har egen tidangiven röstning/undersökning och tror att röstningen/undersökningen  är avgjord  i.o.m att man låser tråden och att den funktionen fortfarande funkar. Det visste inte jag.

Man lär sig alltid något nytt varje dag.  😃  Toppen!

[Mustangcab]
9/25/13, 3:25 PM
#5

Jodå och det går också att rösta bort ett inlägg i en låst tråd 2 dagar efter att tråden låstes det vet jag som fått inlägg bortrörstade utan anledning. Ja jag fick det inlagt igen.

Honestyisdead
9/25/13, 4:07 PM
#6

5 det går efter ett år också och är inget konstigt.

Annons:
[Mustangcab]
9/25/13, 5:38 PM
#7

# 6 Om tråden är låst så är det konstigt.

[VSK]
9/25/13, 5:41 PM
#8

#7

Japp det är konstigt värre att en låst tråd inte är låst.

Honestyisdead
9/25/13, 6:02 PM
#9

Jag förstår inte varför det är konstigt.
Vad gör det om inläggen får klick? Att en tråd låses betyder enbart att inga fler inlägg kan göras. Inläggen kan fortfarande läsas, varför ska man inte kunna få klicka bra inlägg på dom då? Vad gör det?

Tråden är ju låst från fler inlägg, vilket är syftet.

[VSK]
9/25/13, 6:22 PM
#10

#9

Om en tråd är låst, så lär den väl vara låst till 100%. Annars är den inte låst.

Honestyisdead
9/25/13, 6:24 PM
#11

#10 Jag ser inte hur den inte är låst för att man kan klicka på bra inlägg. Det påverkar inte tråden.

Ska man ta bort den funktionen också så får man ju radera tråden. Så länge man kan läsa inlägg är det konstigt om man inte kan gilla dom också tycker jag.

Däremot undersökningar kunde vara bra att dom inte gick att rösta i mer just då det kan bli konstigt om man har en tävling och inte vet om att det fortsätter.

[VSK]
9/25/13, 6:41 PM
#12

#11

Jag tycker så här…

Bra inlägg tillhör tråden liksom anmäl. Är tråden låst så bör den vara låst.

[Mustangcab]
9/25/13, 6:42 PM
#13

# 12 Instämmer i det du säger.

Annons:
Honestyisdead
9/25/13, 6:59 PM
#14

#12 Så om det finns inlägg som bryter mot reglerna i tråden så ska man inte kunna anmäla dom? Det är inte alltid admin ser sådant.

Jag ser inte meningen med det. Ser bara det negativa.
Tråden är låst trots att man kan klicka på bra inlägg och anmäla inlägg, helt som sig bör i min mening :)

[Mustangcab]
9/25/13, 7:01 PM
#15

Om man låser en tråd bör man kanske läsa igenon den först?

[VSK]
9/25/13, 7:02 PM
#16

#15

😉

Rita-S
9/25/13, 7:07 PM
#17

men även när man läser genom en tråd kan man inte på förhand gissa om någon kommande medlem skulle råka ta illa vid ett inlägg om tre månader. Hur skall man förutse sådan?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[VSK]
9/25/13, 7:13 PM
#18

#17

Vill du utveckla?

Honestyisdead
9/25/13, 7:17 PM
#19

#15 Självklart. Men vissa trådar är 200 inlägg långa, innehåller mycket bråk och då är det mänskligt att man ibland missar något. Då är det super att medlemmar kan hjälpa till.

Om sedan någon går in och ändrar sitt inlägg inom en timme är det också lätt att missa eftersom man inte går tillbaka till gamla trådar och kollar alltid.

Så det är super att det går i låsta trådar.

Och angående bra inlägg tycker jag det är tråkigt om man skulle låsa den funktionen. Många blir ju glada om de får bra inlägg klick :)

[VSK]
9/25/13, 7:22 PM
#20

Att kunna ändra sitt inlägg inom en timme trots låst tråd är ju lika fel det.

Jo vissa kanske blir glada över bra inlägg på sina inlägg men det gäller nog i aktiva trådar skulle jag tro 🙂

Annons:
Honestyisdead
9/25/13, 7:42 PM
#21

Jag blir glad även i en tråd som är låst.
Uppskattning är aldrig fel.

Rita-S
9/25/13, 7:43 PM
#22

Jag utgår från #15 sin kommentar om att läsa genom trådar innan man låser. I modereringsinställningarna på iFokus heter det att 'stänga för kommentering', inte "låsa tråden" fast det är en petitess. Per defenition är altså inte tråden låst, den är bara begränsat så man inte kan kommentera längre. Men petitess som sagt, det jag menade med min kommentar var: 

man läser genom tråden innan man låser den för kommentarer. Men även om man läser genom innan man låser för kommentarer kan det tilkomma medlemmar i eftertid som tar illa vid av en spesifik kommentar och anmäler bort den av den anledning. Vi värdar och Medarbetare på sajten kan återinföra om det inte är lagbrott eller regelbrott. Man kan även missa lagbrott eller regelbrott i en tråd vid genomlesning av exempelvis 200 kommentarer som medlemmar ser och anmäler bort även efter tråden är stängt för komentering. Jag ser inte det som något negativt att man efter en tråd är stäng för kommenteringar kan rösta bort med andra ord, utan det är ytterligare ögon som kanske ser saker jag missar som värd.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[VSK]
9/25/13, 7:47 PM
#23

#22

Ahhh okej då är jag med.

Nu när du förklarar så håller jag med dig om att man bör kunna anmäla bort ett inlägg trots låst tråd.

Men att kunna ändra ett inlägg inom 60 min trots låst tråd är fel tycker jag.

Då kan ju massor med folk skriva helt andra inlägg då de kan ändra.

Okej för anmäl.

Njaeee för gilla

Njet för ändra

🙂

Honestyisdead
9/25/13, 7:50 PM
#24

#23 Jag försöker förstå vad du har emot att man kan klick på bra inlägg. Hur är det negativt? :)

Rita-S
9/25/13, 7:53 PM
#25

#23 skönt att jag lyckades få fram min synpunkt rätt, är lite flummig i huvudet nu för tiden :) 

Detta med en timmes begränsning är en kompromiss från ifokusgrabbarna, efter några ronder med misbruk av att ändra då det var helt öppet låste de det inom en timme lite för att tillmötegå de som ville ha det öppet för redigering hela tiden och samtidig förhindra att någon i eftertid kunde förstöra hela diskusjoner med att redigera bort allt de sagt om de blir arga på en sajt/värd/någonting-annan-anledning. Så långt verkar de flesta reagera mer på att de inte får redigera efter en timme än att det är öppet en hel timme :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[VSK]
9/25/13, 8:05 PM
#26

#24

För att just bra inlägg har det "tjafsats" om så mkt på sistone om mobbing hit och dit. Är tråden låst så bör den vara det, förutom anmäl då.

Tråden låses ju sällan för att den innehåller 100% trevliga inlägg.

#25

Det är nog snarare jag som är lite flummig i kolan 😃

vallhund
9/26/13, 5:03 AM
#27

#26 Det är en ytterst liten minoritet, typ färre än fingrarna på en normal hand som ideligen tjafsar om att bra inlägg betyder att man mobbar dem som inte får bra inlägg, detta i tråd efter tråd på fora efter fora i en aldrig sinande ström.

Skall en liten minoritet ha rätt att kräva att hela iFokus skall centrera runt deras åsikter o känslor?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[VSK]
9/26/13, 5:19 AM
#28

#27 

Nä givetvis inte skall en minoritet vinna, men tråden är ju låst så därav "majoritet".

Gronstedt
9/26/13, 8:38 AM
#29

Men inlägg ska inte röstas bort för att någon tar illa vid sig av dem, utan enbart om de bryter mot reglerna. Det vore ju lite märkligt om någon ny medlem efter 3 månader upptäcker ett regelbrott, som ingen annan sett.

Upp till toppen
Annons: