Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1917 ggr
[Mustangcab]
9/26/13, 8:03 AM

Bortröstade inlägg

Då jag fått flera inlägg bortröstade utan anledning då de blivit inlagda igen av moderator utan att jag anmält detta så undrar jag vad jag mera har för meddelande för det står att jag har ett meddelande men jag hittar inget?

Annons:
[Mustangcab]
9/26/13, 8:30 AM
#1

Upptäckte att  man kunde gå längre ned😞så nu har jag hitttat det.

Honestyisdead
9/26/13, 9:58 AM
#2

Bra att det löste sig.

[Mia-Li]
9/26/13, 5:58 PM
#3

Konstigt. Jag har med fått bortröstade inlägg här med följden att jag fick skrivförbud. Men Hera fixade tillbaka det.
Tack. 👍
Men jag undrar vad som 17 hände? Om personen hade kul? 🤔

[Sol69]
9/26/13, 6:34 PM
#4

Tycker det är tråkigt när folk röstar bort inlägg för att de har en annan åsikt. Det är ju inte skäl nog att anmäla ett inlägg 😕

[Mia-Li]
9/26/13, 6:43 PM
#5

Håller med dej Sol69.

Det verkar vara mer personkemi än vad som skrivs som det handlar om när det gäller anmälan av inlägg, oftast.
Jag kan ta det men det blir ju merarbete för de som jobbar på just den sajten man får bortröstade inlägg på. 😕

[Sol69]
9/26/13, 6:59 PM
#6

Förstår inte varför de inte kan skriva att de inte håller med den som skriver då behöver man ju inte anmäla alls. om det inte strider mot reglerna 🤔

Annons:
[Mia-Li]
9/26/13, 7:18 PM
#7

#6 Jadu…jag fattar inte heller det. 🤔

[Nathalie62]
9/26/13, 7:22 PM
#8

#4, Ja, det är mycket tråkigt att funktionen missbrukas på det sättet.

[Mustangcab]
9/26/13, 7:30 PM
#9

Det var flera av mina inlägg i en tråd som blivit bortröstade av några som tyckte att dt bröt mot reglerna. Med tanke på vad jag skrivit så var det löjligt. Jag angrep ingen person utan förklarade hur det förhöll sig.

Ett annat inlägg blev bortröstat från katter i fokus så jag fick skriva till sajtvärden som lade in det igen. Det handlade egentligen inte om katter  men det var katter med så jag hade lagt det OT.

[Mia-Li]
9/26/13, 7:31 PM
#10

#9 Precis samma för mej med.
Trist!

Honestyisdead
9/26/13, 8:12 PM
#11

Eftersom jag inte är Sajtvärd här inne kan jag ite ändra på värdena Mia. Skriv till Niklas om det här. Självklart ska du inte få bortröstade inlägg.

[Mia-Li]
9/26/13, 8:14 PM
#12

Hera

Vi får se om det händer fler ggr. Isåfall får Niklas höja värdet. Men jag skrev till han innan jag skrev till dej ikväll. Så han kanske kan höja värdet ändå.

Men tack för hjälpen. 😃

Ove555
9/26/13, 8:28 PM
#13

Jag har fått meddelande i dag om att 2 av mina inlägg blivit bortröstade. Och det ena av dem som blivit bortröstat var som jag skrivet i tråden avataren åter igen. I det inlägget upplyste jag om att jag också hade märkt att avatarerna försvunnit, vilket jag tycker var relevant för den tråden.

Och det andra inlägget som blev bortröstat var för att jag höll med en person om att det inte hade varit en bra ton i den tråden.

PS: Men såg nu att det står att de har återpublicerats igen.

"Efter granskning av någon av sajten moderatorer har dock inlägget återpublicerats och är nu åter tillgängligt i diskussionen.

Vänliga hälsningar
iFokus "

Annons:
[Mia-Li]
9/26/13, 8:31 PM
#14

Hur dags fick ni era inlägg bortröstade? Mina var ganska sent inatt…mellan 1 och halv två…Så det är någon som sitter uppe på nätterna och roar sej med detta.

[Mustangcab]
9/26/13, 8:37 PM
#15

Mina var bortröstade 07.36 och 07.37.

[Mia-Li]
9/26/13, 8:42 PM
#16

Är du säker? För när inläggen läggs tillbaka så registreras det just på den tiden. Mina inlägg lades tillbaka ikväll och då är det den tiden som står bredvid.

[Mustangcab]
9/26/13, 8:48 PM
#17

# 16 Åh 17, men hur ser man när de försvinner då?

[Mia-Li]
9/26/13, 8:51 PM
#18

Innan värdar eller medisar lägger tillbaka inläggen, så ser du klockslaget det är anmält, bredvid. I PM_en där dessa ligger..Klockslagen står ute till höger för varje bortröstat inlägg.

Eller hur menar du?

[Mustangcab]
9/26/13, 8:55 PM
#19

Ja det var där jag läste klockslag. Längst ut till höger på mina meddelanden.

[Mustangcab]
9/26/13, 8:57 PM
#20

Kan tillägga att detta skedde inatt och inläggen var skrivna den 16 och 17/9. Så några har  gjort sig stort besvär att läsa en gammal tråd.

Annons:
[Mia-Li]
9/26/13, 8:59 PM
#21

Ok…då blev dina bortröstade inatt med då.
Och en del av mina kom från en ganska gammal tråd (på annan sajt än denna) som låg längre bak…personen måste letat.
Kan inte förstå det riktigt…för det finns ju nyare trådar att anmäla mina inlägg i. Om man nu bara är ute efter att jäklas.

🤔

[Mustangcab]
9/26/13, 9:02 PM
#22

Säger detsamma och betydligt hätskare också vad mig anbelangar.

Denna kommentar har tagits bort.
[Mustangcab]
9/26/13, 9:20 PM
#24

# 23 Tack för upplysninge Desk det var intressant att få veta. Förstår bara inte varför han ska gå in och anmäla saker och ting som är fullständigt harmlösa. Men en röst har ingen betydelse hen måste i så fall har ett minst ett par kumpaner.

[Nathalie62]
9/26/13, 9:24 PM
#25

#23, Är du riktigt säker på att det är honom? Jag menar, även om han själv har noterat detta så kan det säkert finnas andra som gör precis likadant? Det borde ju ta en bra stund i så fall om han är den som anmält allihop.

DesK
9/26/13, 9:32 PM
#26

Mustangcab jag sa inte att det är just hen som anmält dina inlägg, bara att vederbörande själv har skrivit att hen har anmält inlägg, trots att vederbörande vet att inläggen ej strider mot skrivreglerna. Det finns sannolikt en liten grupp medlemmar som ägnar sig åt detta trams. Det är ju så tröttsamt med sådana larviga anmälningar och enda resultatet på mina sajter blir att syndaren stängs av och de bortröstade inläggen återpubliceras + om någon enskild individ råkar ut för detta vid upprepade tillfällen så höjer jag röstvikt mm för den personen, så att inläggen blir omöjliga att rösta bort.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

vallhund
9/27/13, 3:05 AM
#27

Man kan ju trycka på bra inlägg 1 g/v, är det månne samma för att anmäla inlägg, dvs att man kan vara långsint o systematiskt jävlas med folk man inte gillar genom att rösta på anmäl på samma inlägg 1 g/v tills det tas bort?

Bara en fundering…

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[Mustangcab]
9/27/13, 5:50 AM
#28

"Åååhhh Monty Python, det var länge sen jag såg demSkrattar"

Personen som skrev ovanför mig hade lagt in en video med Monty Python och jag skrev det som står ovan. Är det någon som ser att någonting i den meningen strider mot skrivreglerna?

[Mia-Li]
9/27/13, 5:56 AM
#29

#28
Har det blivit anmält? 😮
Vore det inte bättre att anmäla-knappen bara togs bort ett tag? Så dessa okynnes-anmälningarna kan upphöra under en tid.
Håller man inte med om det som någon har skrivit, kan denne personen skriva det istället för att anmäla inlägg som inte innehåller regelbrott. Eller helt enkelt inte ens läsa inlägg om man inte gillar personen.
Detta börjar gå över styr och måste ses över på något sätt, anser jag. 

Jag vet flera sajter som jag är med på, att det okynnes-anmäls.
Och det är så himla onödigt.

Magi-cat
9/27/13, 7:46 AM
#30

och nu verkar #23 vara borta!😮

det här är 😡


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Honestyisdead
9/27/13, 7:53 AM
#31

23 är borta eftersom det bryter mot reglerna, därför har det inte återpublicerats igen.

Magi-cat
9/27/13, 8:04 AM
#32

#31 ok! Jag såg det inte, bara att det var ett borta.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
9/27/13, 11:11 AM
#33

#29 Nej, jag tror inte att det är rätt väg att gå. Intressant att du tycker det nu, när du själv råkat ut för det.

En del av oss som som som häckar här har upptäckt att man på vissa fora blir bortröstad om man är det allra minsta ifrågasättande, kanske för att man är aktiv/medlem på ateism (visserligen utlyft) o skepticism t ex.

Fast samma verkar ha skett på en del djursajter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gronstedt
9/27/13, 11:19 AM
#34

Ser den vars inlägg försvunnit skillnad på varför inlägget tagits bort - alltså om inlägget blivit bortröstat eller tagits bort av moderatorer?

Annons:
vallhund
9/27/13, 11:24 AM
#35

Om det blir bortröstat så får man ett automatgenererat meddelande i sin inbox.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

DesK
9/27/13, 11:28 AM
#36

Det var jag som syndade i #23, ber om ursäkt för det! Det står i stort sett samma sak i #26, men där utan att jag bryter mot reglerna. (Var trött och irriterad, när jag skrev, det borttagna inlägget. Det är ingen ursäkt, men i alla fall en förklaring) Ber om ursäkt för att jag skrev så illa och det inlägget ska absolut inte återpubliceras.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Gronstedt
9/27/13, 11:30 AM
#37

#35: Står det i meddelandet att det röstats bort, eller bara att det tagits bort? Får man inget meddelande om ett inlägg tagits bort av moderator?

Honestyisdead
9/27/13, 11:32 AM
#38

37 det står att det tagits bort av anmälninfar. Man får inget automatiskt meddelande om admin tar bort.

Leffe
9/27/13, 12:05 PM
#39

#37 Tar en moderator bort ditt inlägg bör moderatorn skicka ett PM till dig och tala om varför inlägget är borttaget så att du får veta vad du gjort för fel. Är det "anmäl" som tagit bort så får du ett automatiskt meddelande

[Mia-Li]
9/27/13, 3:54 PM
#40

#33
"Intressant att du tycker det nu, när du själv råkat ut för det."

Varför är det intressant? Du får gärna förklara vad du menar!

JonasDuregard
9/27/13, 4:30 PM
#41

#29 "Jag vet flera sajter som jag är med på, att det okynnes-anmäls."

Jag vet att du redan fått höra det här många gånger, men: Har du pratat med sajtvärden om det?

Det finns flera åtgärder som sajtvärden kan vidta, till exempel höja tröskelvärdet för hela sidan eller för enskilda personer som drabbas.

Att ta bort hela anmälningsfunktionen enbart på grund av lite felaktiga anmälningar känns som en överreaktion. Problemet är visserligen lite irriterande, men det är verkligen ett stort problem? Om sajtvärdar är beredda att ta hand om det och återpublicera och justera tröskelvärden.

Annons:
[Mia-Li]
9/27/13, 4:38 PM
#42

#41

Där jag är Medarbetare så okynnes-anmäls det ganska bra ibland. Jag har pratat med sajtvärdarna om detta.
Jag gav ett förslag bara. Och kanske att det var ett dumt förslag…

Leffe
9/27/13, 4:40 PM
#43

Vi hade okynnesanmälningar ett tag på en av mina sajter, men det är borta numera. Nu anmäls det bara när det bryts mot skrivreglerna och det är inte ofta.

Rita-S
9/27/13, 7:27 PM
#44

#42 Dumt tycker jag väl inte förslaget var, Mia, det är fortfarande ett allvarligt menat förslag. Sen håller jag nog inte med att det borde tas bort själv iof, men det gör ju inte ditt förslag till ett dumt förslag bara för att jag inte tycker lika :)  

Vi värdar borde kanske bli mer duktiga på att sänka röstvärdet och höja tröskeln för bortröstning när vi märker det okynnesanmäls. Trots allt vill vi ju att det automatiska anmälningssystemet skall lätta våran arbetsbörda.. inte öka den. jag har själv sänkt lite på röstvärdet till enskillda medlemmar och höjt lite på tröskeln innan inlägg försvinner lite i förebyggande syfte. Inte mycket men tillräckligt till att okynnesanmälan blir aningen svårare. Nu är det tursamt nog inget problem hos mig men om det skulle bli det får jag ta tag i det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: