Annons:
Etikettövrigt
Läst 2089 ggr
SaaraE
10/27/13, 10:41 PM

Priser till tävlingar?

Tänkte höra med er vad som ni brukar använda er av för priser på tävlingar på sajten? Exempelvis alla fototävlingar som sker på många sidor osv. Tänker att det är uppskattat av läsarna med någon tävling på sajten:)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Rita-S
10/28/13, 11:43 AM
#1

Vanliga priser kan vara en artikel om bilden och fotografen som ligger på top3 en satt tid. Kanske en intervju i artikeln.

Äran av att vinna tävlingen om det är en liten tävling

Bjussa på iFokus Insider antigen med egna Guldmynt eller man frågar ifokus-grabbarna om att pröjsa en månad om det är en större tävling

Sponsorer för riktig stora tävlingar där man namnger sponsoren i tävlingen och i resultatet, gärna i samband med en artikel, och kanske även en länk till sponsorens huvudsida om denna har pröjsat en pris till en tävling. Detta kan inte sammanliknas med reklambanner, utan det är bara omtal och ev en textlänk jag tänker på. Djursajter kan kanske få något presentkort eller en spesifik rabattkod till en webshop exempelvis. Detta brukar bli okejjat av grabbarna, men jag tycker det är god skick att kolla med de om det är okej att genomföra detta innan tävlingen ens kommer ut lika fullt.

Man kan även pröjsa med egna priser om man har pengarna att göra så, biobiljätter eller man pysslar i hop en liten present-paket om man vill detta.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Mustangcab]
10/28/13, 3:40 PM
#2

Ifall vinnaren redan har Insider så kan denne få välja någon som den vill ge bort  detta till.

[Nathalie62]
10/28/13, 3:50 PM
#3

Det händer att jag delger lite lottor och sådant smått och gott 🙂

Honestyisdead
10/28/13, 4:33 PM
#4

"Pris 100 tävlingar" Vad menas med 100?

Lotter ska man vara försiktig med, tex svenska spel har 18 årsgräns och många medlemmar är under 18.

Jag har ibland gjort smycken själv som jag haft som pris, eller så har jag köpt något litet.

SaaraE
10/29/13, 7:12 PM
#5

Det har blivit något fel på rubriken på mitt inlägg. Det skulle stå pris på tävlingar? Någon får gärna därför ta bort inlägget då frågan förvirrar och jag fått mitt svar, tack:)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Honestyisdead
10/29/13, 7:15 PM
#6

Tar bort 100. Finns ingen anledning att radera tråden.

Annons:
[Nathalie62]
10/29/13, 7:34 PM
#7

#5, Har noterat den exakta rubriken till dig nu.

SaaraE
10/29/13, 8:07 PM
#8

Tack så mycket🙂

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: