Annons:
Etikettinställningar
Läst 1291 ggr
pcpro
2013-11-13 10:21

Ändra användarnamn ?

Går det att ändra användarnamn ?

Annons:
Honestyisdead
2013-11-13 11:49
#1

Man kan inte byta själv. I speciella fall kan Niklas byta manuellt. Oftast får man stänga det konto man har och skapa en ny användare med det anbändarnamn man vill ha.

[Mustangcab]
2013-11-13 17:42
#2

Fast det går om man vill.

Maria
2013-11-13 17:50
#3

#2 Nu får du förklara dig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Mustangcab]
2013-11-13 17:54
#4

Det finns de som ändrat namn ett antal gånger men de numera sajtvärdar.

Honestyisdead
2013-11-13 17:59
#5

Nu är TS inte Sajtvärd eller medis, så det är inte relevant.

Maria
2013-11-13 18:01
#6

#4 Fast är det inte så att de avslutat kontot och skapat ett nytt. Inte helt ovanligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[etsan]
2013-11-13 18:18
#7

Jag vet några som bytt, pma till Niklas.

bamse6311
2013-11-13 20:38
#8

TS, annars är det ju bara att "regga" sig med ett annat nick.

iFokus har ju TYVÄRR som jag förstått det inga möjligheter att påverka sådant eller så VILL de helt enkelt inte.

Det finns ju forum som helt utesluter en medlem under livstid som "reggar" sig med olika nick

iFokus synes däremot INGET omöjligt och ALLT möjligt.

Vi har här på iFokus gång på gång sett hur otrevliga människor / medlemmar gång på gång återkommer med olika nick men med samma IP-adress.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Mustangcab]
2013-11-13 23:21
#9

# 6 Nej det är det inte. Jag kan pm:a dig om du vill veta.

annia1
2013-11-13 23:34
#10

Bertil du skriver att personer har olika nick från samma ip-adress.

De enda som kan se IP-nr här på iFokus är ägarna. Ingen annan.

Även om flera nick skulle skriva från samma ip-nr betyder inte att det är en och samma person.

Jag har två datorer och båda har samma ip-nr så jag och en till skulle mycket väl kunna skriva från två olika konton, men ändå ha samma ip-nr.

Och tex skriver man från skolan eller ett företag så kan det vara många personer på ett enda ip-nr.

Så även om du kunde se ip-nr på de som skriver på iFokus så kan du inte säga att det är en enda person. Dessutom så de flesta får nytt ip-nr endera flera gånger varje dag om man har mobil uppkoppling eller ett nytt en gång om dan. Så det ip-nr jag har idag det har nån annan imorgon.

Enda sättet du kan se om en person skriver från ett ip-nr det är om du får ett helt vanligt mail hem till dig. Då kan du gå in på det och se ip-nr. Eller om du har en blogg eller en privat hemsida då ska du kunna se ip-nr på de som skriver och/eller besöker de. Men du kan inte se ip-nr här på iFokus. Dessutom så ska man vara försiktig med att påstå att vissa personer har flera konton för det vet du inte med mer än att de själva erkänner det.

.

annia1
2013-11-13 23:36
#11

Mustangcab iFokus kan ändra nick på värdar och Medarbetare, men dom ändrar normalt sett inte på vanliga medlemmar. 

Värdar har ingen speciell inställning så att de själva kan byta. De enda som kan ändra på nicken är ägarna.

.

[Nathalie62]
2013-11-14 08:57
#12

#10, Det kan man visst men det krävs lite kunskaper.

Upp till toppen
Annons: