Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 2226 ggr
Katthemsmatten
2013-12-09 14:38

Ser inte mer än 3 avatarer och inte heller foton

Hej! Sedan ca en vecka kan jag bara få upp avatarerna på de första 3 inläggen i en tråd. Får heller inte upp bilder som hör till olika inlägg. Har, åtminstone inte medvetet, ändrat några inställningar. Någon som vet om det är en bugg eller vad det beror på?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Honestyisdead
2013-12-09 14:59
#1

Har du IE?

Katthemsmatten
2013-12-09 15:26
#2

Ja

Medarbetare Hittekatter iFokus

Honestyisdead
2013-12-09 15:29
#3

Testa med en annan webbläsare. IE funkar inte bra med iFokus och buggar mycket tyvärr.

Katthemsmatten
2013-12-09 15:34
#4

Eftersom jag använder firmans dator är det inte ett alternativ. IE är standard för alla. Så då får jag nog tacka för mig här på iFokus. Tråkigt, för Hittekatter har varit ett mycket bra forum.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Honestyisdead
2013-12-09 15:52
#5

4 du kan ju fortfarande läsa och skriva inlägg. Är inte det det viktigaste? Det är synd att du missar en del bilder och avatarer men iFokus är ju mer än det. Du kan testa rrnsa webbhistoriken. Det kan hjälpa.

Katthemsmatten
2013-12-09 16:07
#6

Ibland, speciellt när det handlar om vanvårdsfall, så är bilderna minst lika viktiga som inkorporerade bilder.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Honestyisdead
2013-12-09 16:09
#7

Som sagt, prova rensa webbhistoriken.

Katthemsmatten
2013-12-09 16:18
#8

Har gjort det till, tråkigt nog, ingen verkan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Maria
2013-12-09 16:43
#9

Jag har IE på jobbet och testade idag. Såg också en massa tomma avatarer och "första olästa" fungerade inte bl.a

Hemma har jag chrome och det funkar perfekt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rita-S
2013-12-09 17:12
#10

Jag har Internet Explorer på jobbet, och här fungerar allt som det skall. Första olästa samt upp till inläggslistan fungerar när jag klickar på det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Maria
2013-12-09 17:13
#11

Märkligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2013-12-09 17:19
#12

Beror kanske vilken version man har?

Rita-S
2013-12-09 18:36
#13

Skulle väl nästan gissa det. Nu är våran arbetsdator så låst att jag kan inte ens kolla vilken versjon av IE vi har där, men jag har två datorer. Nu hade jag inte tid att kolla på jobbet på andra datorn pga vi har så mycket att göra, men skall ta nån minut i mårn och kolla(är samma versjon av IE på de två datorerna samt att jag har tillgång på Windows 8.1 med IE 11)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Emo
2013-12-09 18:54
#14

Jag har upptäckt att det (oftast) räcker att uppdatera sidan för att få den rätt laddad.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Rita-S
2013-12-09 19:18
#15

Hm.. kan det vara cacherelaterat tro..? Men ja, jag skall kolla hur det ser ut i de olika IE versjoner jag har tillgång på. Kan återkomma med information.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2013-12-09 22:18
#16

Internet explorer 11.0.9600.16428 på Windows 7 SP1 här hemma. Ser alla avatars iaf.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2013-12-09 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Testar att ladda upp bild med.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2013-12-09 22:21
#18

Katthemsmatte, till sammanlikning, vilken version av Internet Explorer har du? Säg till om du behöver hjälp att ta reda på det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tarotstollan
2013-12-09 22:28
#19

Så har det varit för mig till och från i någon vecka nu. Värst är det på de sidor som inte har startsidan. För det mesta kommer bilderna tillbaka om jag klickar på Avataren.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rita-S
2013-12-09 22:31
#20

#19 och vilken versjon av Internet Explorer har du? :)

Vore bra att veta om alla ni som råkar ut för detta har samma versjon (operativsystemet vore bra att veta med) eller om det inte är samma versjon

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tarotstollan
2013-12-09 22:38
#21

#20. Windows 8. Något mer vet jag inte, är urdålig på datorer.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rita-S
2013-12-09 22:42
#22

#21 då gissar jag IE 10 eller 11. Om du går på tandhjulet uppe i högersidan av Internet Explorer så finns "om internet explorer" längst ned i menyen.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tarotstollan
2013-12-09 22:45
#23

10.0.9200.16736

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rita-S
2013-12-09 22:47
#24

#23 jättebra! Då vore det bra att veta om #0 även har versjon 10 av Internet Explorer :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Emo
2013-12-10 08:36
#25

Jag har IE 9 på denna dator och har sett detta många gånger nu flera dagar, men lärt mig att uppdatera sidan om jag vill ha med allt.

Eftersom det går att kommentera ändå, så stör det inte alltid mig så mycket.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Rita-S
2013-12-10 08:42
#26

På jobbet: IE 10.0.9200.16736, samt Windows 8 på båda arbetsdatorerna. Där fungerar det helt utmärkt.

Windows 8.1 datorn har IE 11.0.9600.16438, och även där fungerar det..

Katthemsmatte, har du testat att köra internet Explorer utan tillägg?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[VSK]
2013-12-10 09:44
#27

TS

Tillåt javascript på iFokus så kommer du kunna se alla avatarer…

Annons:
Katthemsmatten
2013-12-10 12:11
#28

#18 Jag tror jag har IE 10. Kan inte se det lilla kugghjulet i högra hörnet på den här datorn dessvärre. Har testat alla tricks som tipsats om i tråden utan någon framgång. Det märkliga är att jag aldrig tidigare har haft det här problemet. Ingen ny installation har gjort i min dator de senaste 10 veckorna och nu plötsligt fungerar inte iFokus längre. Har det gjorts några tekniska ändringar av iFokus-killarna? Harinte tillgång till smileys heller. Vägrar använda Googles produkter så länge de anser att de har rätt att läsa all min post och lagra all information om vad jag gör på internet. Tycker att det är som om Posten skulle öppna och läsa alla brev innan de delas ut.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Rita-S
2013-12-10 14:14
#29

#28 Jag vet inte nog om vad grabbarna gör och inte på baksidan, så om de har ändrat nåt vet jag dock inte.. Jag vet att smileys fungerar inte i IE 11, det har jag med sett på de datorerna jag har IE11 på, men avatarerna ser jag ju.. Men kanske du kan tästa att köra i gång IE utan tillägg ? Har du Windows 7 eller 8, eller tidigare? Om du har Windows 7 så kan du trycka på startmenyen, och sen i sökfeltet direkt där skriver du "internet Explorer" och väntar på att du skall få upp programmet i listan över, du borde få både Internet Explorer och Internet Explorer utan tilläggen som val då..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Magi-cat
2013-12-10 15:36
#30

Har IE 8 och precis som TS, ser bara 3 avatarer. Olästa fungerar inte, inte heller upp till inläggslistan, finns inga andra sajter nederst osv. Men jag skule visst få IE 10 nu snart så hoppas det repar sig….:-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Emo
2013-12-10 15:41
#31

#30 Vad händer om du uppdaterar?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Magi-cat
2013-12-10 15:56
#32

mja, jobbdator, lämnar det till de som handhar sådana ting…:-) Hemma funkar det bra med chrome…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Honestyisdead
2013-12-10 16:24
#33

#32 alltså uppdaterar sidan tror jag Emo menar, genom att trycka tex f5.

Magi-cat
2013-12-10 16:30
#34

Sorry! Ja då kom faktiskt avatarerna fram! :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Honestyisdead
2013-12-10 16:40
#35

😃

bamse6311
2013-12-10 19:32
#36

Jag har IE11 och aldrig några som helst problem förutom det där med smilisar.

För att kunna ha IE11 så måste man ju ha minst Win7 och IE11 är en av de säkraste och bästa webbläsarna idag.

Kör även med senaste Chrome men tycker att den är "das shit" men det är ju bara min personliga åsikt.

Bästa hälsningar,
Bertil

Tarotstollan
2013-12-10 21:14
#37

Jag undrar vad det är för uppdatering med f5, jag rör aldrig de tagenterna eftersom jag inte vet vad de skall användas till?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Honestyisdead
2013-12-10 21:47
#38

37 inget händer mer än att sidan laddas om igen.

Tarotstollan
2013-12-10 21:55
#39

Ok, tack!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
2013-12-11 12:36
#40

Jag har testat vartenda tips ni givit - tack allihop - men dessvärre utan framgång. Urtråkigt eftersom man som involverad i den misär hittekatter lever i gärna vill kunna följa litet trevligare bildtrådar för att få litet motvikt  som gör att man orkar med den krassa verkligheten.

Skulle ändå gärna vilja veta vad de som står bakom det tekniska har gjort för förändringar under senare tid eftersom det har fungerat alldeles utmärkt att se avatarer, bildtrådar och plocka in smileys, göra fettext etc men plötsligt är det helt omöjligt. Jag har som sagt inte vare sig bytt version av IE eller fått andra uppdateringar gjorda.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Rita-S
2013-12-11 14:18
#41

#40 det gjorde alltså ingen skillnad att köra utan tillägg? Det var ju tråkigt.. hade det varit ett tillägg som besvärade åt dig hade man iaf kunnat stängt av det.. Skall försöka klura litet på vilka andra saker som kan provas ut.. om du har versjon 10 så har ju även jag det på ena jobbdatorn, så det kan ju inte vara enbart versjonen i så fall, måste vara något mer i samband..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Katthemsmatten
2013-12-11 16:17
#42

#41 Det är IE 8 har jag fått berättat för mig. Tack för att du klurar!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Rita-S
2013-12-11 18:18
#43

#42 IE8 har jag tyvärr inte på nån dator så jag kan inte sammanlikna om det blir lika för mig. Lite svårt då att veta om det kan vara IE själv eller om det råkar vara bara hos dig. Men jag skall försöka tänka lite, vi vill ju inte att du skall behöva tacka för dig heller!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

bamse6311
2013-12-11 22:37
#44

IE8 är ingen bra webbläsare så där föreslår jag att du använder Chrome istället.

IE8 är en väldigt osäker webbläsare med stora hål.

Om du däremot har möjlighet att uppgradera till IE10 eller ännu bättre om du uppgraderar till IE11 så får du den säkraste webbläsaren på marknaden.

IE11 är så jäkla säker att man helst måste kunna göra en del egna inställningar för att kunna använda den.

För min del så ser jag alltså IE11 som den bästa webbläsaren man kan få men för att kunna uppgradera till den så måste man ha minst Win7 som Operativ.

Bästa hälsningar,
Bertil

Rita-S
2013-12-11 22:46
#45

#44 hon har inte möjlighet att använda chrome i stället, det är en arbetsdator och jag försto det som så att de inte får installera hur som helst på den. Annars är det ett bra tipps med annan webbläsare, men.. det är redan föreslagit mycket tidigare i tråden, och avslagit med den förklaring att de inte kan välja det pga det är en arbetsdator.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Katthemsmatten
2013-12-12 10:02
#46

#44, #45 har helt rätt. Jag kan inte installera någonting som helst på min jobbdator. Privat skulle jag heller inte välja en Google produkt. Inte förrän de slutar läsa allt som sker i din dator med hänvisning till att de 'äger' informationen och gör den fullständigt infama liknelsen med att om man får brev till sin arbetsplats så får man ju räkna med att sekreteraren läser den. Min privata mail läses inte av min assistent med mindre än att jag ber om det - och jag ber inte Google läsa mina mail eller kolla var jag surfar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tarotstollan
2014-01-15 20:58
#47

Nu har jag samma problem igen som det var innan, det har varit så i några dagar nu.
Jag ser bara avatarerna på de tre första inläggen, bara en vit skrivruta inga smilysar eller andra tecken, olästa knappen funkar inte och varje gång jag trycker på f5 knappen uppdaterar det och det funkar på den sidan. Byter jag till ny intressetråd blir det samma problem igen, som innan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
2014-01-15 20:59
#48

Jag har haft samma problem jag oxå.

Annons:
Maria
2014-01-15 21:00
#49

Så är det för mig på min jobbdator där jag har IE och Windows 7.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2014-01-15 21:05
#50

Det är så där med jobbdator och IE, samt lite andra fel …Går inte ihop alls med iFokus tydligen…

Har ibland problem med att hantera också.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Katthemsmatten
2014-01-16 10:42
#51

Min hemdator, med den senaste varianten av IE har tidigare fungerat bra med iFokus, men igår är det helt kört även med den. Har iFokus något avtal med Google eftersom det tydligen bara är Chrome som funkar? Önskar att man inte ska vara tvingad att ha en viss webläsare för att kunna läsa i ett forum. Avatarerna kan jag leva utan att se, men det är himla drygt att inte kunna se foton som relateras till i trådar. Speciellt som det i Hittekatter kan vara det som är det viktigaste.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Magi-cat
2014-01-16 14:10
#52

Fast det blir bättre när man trycker på F5 hela, hela tiden…då kommer avatarerna tillbaka. Och så göra om det….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Katthemsmatten
2014-01-16 16:36
#53

Låter inte som någon bra lösning i långa loppet, #52. Man tröttnar på ett forum om den tekniska lösningen är kass. Då spelar det liksom ingen roll hur bra innehållet är. Man tröttnar på att försöka komma runt problemen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Honestyisdead
2014-01-16 17:12
#54

51 det är inte bara Chrome som fungerar. Tex jag har FF andra medlemmar andra.

Katthemsmatten
2014-01-16 17:26
#55

#54 jag tycker det är märkligt att det inte funkar med IE som nog får anses som den mest använda plattformen. Och någonstans har någonting förändrats på iFokus eftersom det inte funkar med IE i någon version numera, tydligen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Maria
2014-01-16 17:29
#56

#55 Är IE den mest använda?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Katthemsmatten
2014-01-16 17:32
#57

Skulle nästan tro det om man ser till hur frekvent den används i affärsvärlden och hur många datorer som säljs bestyckade med den world wide.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Maria
2014-01-16 17:34
#58

#57 Men det är väl bara att byta eller har jag fattat fel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2014-01-16 18:21
#59

Är det någon av I Fokus killarna som jobbar på problemet?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2014-01-16 18:23
#60

#58 Det är inte bara att byta om man typ sitter vid en offentlig dator eller jobbdator eller av andra orsaker har IE.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2014-01-16 18:29
#62

#60 Nej inte vid någon "annans" dator förstås men det är väl inte meningen egentligen att man ska vara på iFokus när man jobbar😉

Hemma kan jag ju välja webbläsare fritt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Magi-cat
2014-01-16 18:41
#63

#62 Det kan vara någon annans ändå och vems det är hör väl egentligen inte till saken.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
2014-01-17 09:43
#64

Plötsligt har jag samma problem - ser bara tre avatarer, menyraden försvinner och jag kan inte använda senast lästa inlägg. Men det funkar när jag trycker F5. Konstigt att det bara plötsligt händer. Nu funkar det ju genom att uppdatera sidan, så då är det inget problem just för mig mer än lite irriterande.

sanne62
2014-01-17 16:59
#65

tack för tipset om F5 !!!

iFokus har strulat mycket för mig de sista veckorna…olästa funkar inte och när jag scrollar "manuellt" försvinner avatarerna och bilderna, spalterna har fladdrat hit o dit innan man får upp inläggen mm mm….

provade just med F5 och då funkade olästa….😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Tarotstollan
2014-01-17 18:29
#66

Visst funkar det med f5 men det är irriterande att behöva göra det varje gång jag byter sida!

Någon som jobbar med att fixa det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

bamse6311
2014-01-24 03:22
#67

Kör IE11 så funkar allt utom just det där med smilisar men då är det ju bara att kopiera och klistra in.

Själv så har jag både IE11 samt Chrome men föredrar IE11 då jag tycker att Chrome inte alls är av samma klass och dignitet helt säkerhetsmässigt.

Man skall ju inte heller glömma att Chrome ägs av Google vilka är väldigt starkt bundet till NSA och deras olagliga metoder att övervaka.

Angående FF så är det så jäkla många "hål" i den att jag aldrig skulle vilja installera den på min dator.

Nåväl, det är naturligtvis en smakfråga men personligen så föredrar jag alltså IE11 även om jag måste kopiera och klistra in smilisar vilket ju i praktiken inte tar någon som helst tid att göra.

Bästa hälsningar,
NördBertil

Upp till toppen
Annons: