Annons:
Etikettregler
Läst 3873 ggr
[Mustangcab]
12/15/13, 8:54 PM

Hur använda smileys?

Hur använder ni denna smiley? 😉Betyder den som det står att man skämtar när man säger något eller finns det andra altenativ som finns  på andra sajter. Själv använder jag dem som det står att man ska göra här.

Annons:
Emo
12/15/13, 9:04 PM
#1

Jag tycker den är mycket användbar eftersom det inte går att visa att man skämtar genom tonfall och ansiktsuttryck när man skriver.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Honestyisdead
12/15/13, 11:04 PM
#2

Använder den när jag skriver något med glimten i ögat.

Fridaaaa
12/16/13, 9:33 AM
#3

Jag använder den som Hera. Inte för att skämta.
För mig är det bara ett "tips" eller vad man ska säga vad de betyder den text som står vad de betyder.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mustangcab]
12/16/13, 10:44 AM
#4

# 3 Hur ska man då veta vad personen ifråga avser?

Fridaaaa
12/16/13, 10:48 AM
#5

#4 Du och jag har redan diskuterat det. 
Alla kollar inte heller vad iFokus har satt för namn på smileysarna, utan de tolkar efter hur de ser ut helt enkelt. 
Jag kollar inte alltid vad de betyder (går t.ex inte på mobil eller ipad, går inte att lägga in heller).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
12/16/13, 11:16 AM
#6

Jag tolkar nog också mer på hur "figuren" ser ut och tänker ungefär som Frida och Hera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
12/16/13, 11:18 AM
#7

😮 den här gubben tycker jag ser mer fundersam ut än snopen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

veggie4every1
12/16/13, 12:47 PM
#8

#7 Det tycker jag med.

Den här gubben Loosertycker jag ser ledsen och uppgiven ut. Vaddå "looser"? Det säger man väl inte till någon och inte kallar sig själv för heller hoppas jag….Skämtar(här tycker jag denna smilisen passar)

Om jag skämtar, alltså skriver nåt jag tycker är riktigt kul så använder jag denna Gapskrattareller denna Skrattarmer än denna Skämtar

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Hanna
12/16/13, 3:08 PM
#9

Beror heeelt på vad jag skriver eller vem jag skriver till! Jag tycker nästan att den kan tolkas lite små-elakt, så jag är väldigt noga med när och var jag använder den smileyn.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Mustangcab]
12/16/13, 8:28 PM
#10

#5 Det vet jag och du behöver inte svara här, det var andras åsikter jag efterlyste.

Fridaaaa
12/16/13, 8:37 PM
#11

#10 Var du som ställde en fråga till mig, jag besvarade, inget annat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mustangcab]
12/16/13, 8:48 PM
#12

# 11 Jag vet vad tycker,  frågan är vad anser om övriga smilysiar? Hur ska dessa tolkas. Man kanske menar något helt annat än vad den avser. Själv råkade jag ut för att skriva en 😃och fick ett pm från en något arg person som talade om att persone ifråga inte var  tonårig. Jag blev tvungen att förklara att 😃var avsedd till mig själv och att jag inte besvarat personen ifråga. Så det redde ut sig. Mågna kan ta illa upp om man använder dessa fel. Du kan  lära dig dem du använder. Det klarar du.

Fridaaaa
12/16/13, 8:52 PM
#13

#12 Nu börjar du igen, precis som på en annan sajt, väldigt trist faktiskt att diskutera med dig då, när då håller på så, du kanske inte ser det själv men jag gör det när jag läser din kommentar.

Det handlar inte om rätt eller fel, upp till var och en hur man väljer att använda smileysarna och som sagt, det är inte alltid man kan se vad de "betyder" enligt iFokus, då tittar man på själva smileyn istället.
För mig är "namnet" på smiley mer "riktlinjer".
Och verkar vara fler som skriver som jag med smileysarna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
12/16/13, 9:53 PM
#15

Använder man smileysarna med sunt förnuft brukar det gå bra.

Emo
12/17/13, 7:33 AM
#16

#12 en synnerligen underlig kommentar. Stackars den människa, som tydligen inte skrattat sen den var i tonåren. Som väl är håller jag mig mest till sajter där vi har mycket roligt och därför ofta använder både 😃 och 😂. Jag undrar också hur vi skulle klarat oss utan😉eftersom vi ofta skämtar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

bamse6311
12/17/13, 3:06 PM
#17

Jag använder ofta den här Tummen upp men då skriver jag också i text "tummen upp" så att den inte skall misstolkas.

Bästa hälsningar,
Bertil

Hanna
12/17/13, 3:12 PM
#18

#17 Har den blivit misstolkad förut? Eller hur menar du att den kan bli misstolkad?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

bamse6311
12/17/13, 3:17 PM
#19

#18 Hanna, tummen upp Tummen upp.

Nej ingen som har misstolkat men den skulle ju kunna misstolkas.

Tänker på till exempel andra som precis som jag har dålig syn kanske inte ser att det är en tumme utan kanske skulle kunna tolka det som ett finger.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
12/17/13, 3:18 PM
#20

Ser ingen mening med att skriva förklaring efter smileyn, då kan man lika väl skippa smileyn och sedan skriva förklaring istället men så tänker jag, jag kör på antingen eller. 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Hanna
12/17/13, 4:10 PM
#21

Håller man muspekaren över smileyn ser man vad den "heter". På så vis minskar ju chanserna ytterligare att det skulle kunna misstolkas.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

bamse6311
12/17/13, 4:12 PM
#22

#20 Fridaakesson

Alla är vi olika Tummen uppoch tur är väl det.

Jag gör på mitt sätt och du på ditt sätt och inget av dem är nu varken rätt eller fel.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
12/17/13, 6:44 PM
#23

#21 Som jag skrivit innan så går inte det på Ipad eller mobilen. Så sitter man där, kan man inte se det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: