Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1556 ggr
MichaelE
1/1/14, 12:18 PM

Svarta bilder på startsidan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nyligen upptäckt att startsidan har tagits bort och kan läggas till via inställningar. Mitt problem är att alla bilder är svarta enligt bild nedan.

Hur kommer jag tillrätta med detta?

Annons:
Emo
1/1/14, 1:20 PM
#1

Kan det ha med storleken att göra?

Jag upptäckte i en artikel, på den sidan, att bilden där inte var anpassad till iFokus (hur bilderna visas i olika webbläsare).

När vi upptäckte skillnaderna i olika webbläsare, skrev jag denna artikel:

http://parlpyssel.ifokus.se/articles/518c960b8e0e743265003ab6-bilder-pa-ifokus?articles-2

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MichaelE
1/1/14, 1:39 PM
#2

Blir så på alla bilder och kollar jag i vilken bild som är uppladdad så är det svart.png som används. Har provat i olika webbläsare. Alla bilderna som har använts har ersatts med svart.png.

bamse6311
1/3/14, 4:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag kör med IE11 som jag verkligen kan rekommendera och allt funkar perfekt.

Bästa hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
1/3/14, 6:34 AM
#4

Bertil kollar man trådar om buggar är det ofta ie det handlar om tyvärr. Jag rekommenderar ff. Ts jag rapporterar vidare.

MichaelE
1/3/14, 10:11 AM
#5

Problemet har löst sig, det var föregående Sajtvärd som bytte alla bilder till svarta.

Honestyisdead
1/3/14, 11:04 AM
#6

5 ok

Annons:
Fridaaaa
1/3/14, 12:30 PM
#7

Jag rekommenderar google chrome eller ff, inte IE.

#5 Skönt att det löste sig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MichaelE
1/3/14, 3:20 PM
#8

#7 Löste sig gjorde det ju inte, jag får nu en massa onödigt arbete att göra. Hursomhelst är den personen nu för evigt portad på sajten.

Det största problemet är att försöka återskapa de bilder jag en gång skapade, så alla är ju inte tagna från nätet.

Fridaaaa
1/3/14, 3:26 PM
#9

#8 På sätt och vis gjorde det ju det, du fick ju svar på vad som var "felet" och det går att åtgärda 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bamse6311
1/3/14, 4:01 PM
#10

#4 Hera

IE har ju tidigare varit en riktigt dålig webbläsare men sedan IE10 och nu IE11 som jag använder så är det ju faktiskt en riktigt bra webbläsare.

Jag kör med både IE11 samt Chrome men har IE11 som min standardläsare då jag tycker att den är den bästa av de två.

FF använde jag för många år sedan men gillade aldrig riktigt den.

Iofs så blir det ju då för min del med det här resonemanget att jag inte gillade FF då utan då hellre föredrog Chrome samma resonemang för de som de som en gång i tiden testade IE men inte gillade den då och därmed inte heller har testat den senaste IE.

Som sagt så har jag personligen med IE11 aldrig några problem och därför har Chrome numera blivit min andraläsare.

Måste dock tillstå/medge att IE11 har blivit en så säker läsare att man måste göra en del personliga inställningar för att den skall funka optimalt till de behov som man själv har.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
1/3/14, 4:07 PM
#11

#10 Smaksak, jag ogillar IE fortfarande lika mycket 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bamse6311
1/3/14, 4:19 PM
#12

#11 Fridaakesson.

Visst är det en smaksak som med det mesta andra här i livet.

Jag kollar och skriver ofta på sajterna "Android" samt "Mobiltelefoner" och det är ju samma där att alla har vi lite olika smak och tycke vilka lurar och vilket mobiloperativ vi gillar bäst.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
1/3/14, 4:29 PM
#13

#12 Mycket för min del fungerar bättre med google chrome ller ev FF. Det går t.ex snabbare mm på nätet med google chrome som webbläsare, och vi har ändå ganska snabbt internet. Finns fler fördelar också tycker jag än IE 🙂 Så beror på ens "behov" mm

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[JeanetteK]
1/4/14, 5:09 PM
#14

#5 Taskigt gjort av fd sajtvärden… 😡

Denna kommentar har tagits bort.
[Mustangcab]
1/7/14, 5:41 PM
#16

Varför står det att startsidan med artiklar är borta pga fokus har valt detta. Det kan du välja själv.

Upp till toppen
Annons: