Annons:
Etikettövrigt
Läst 576 ggr
GE
2014-01-07 05:55

Skapa undersökning/omröstning

Hade en fototävling och skapade en tråd med omröstning. Lade sen in bilderna i varsitt inlägg i tråden, men det visade sig att bilderna inte syntes innan man röstat.

Vad gjorde jag för fel? Skulle jag ha lagt in alla bilder i samma tråd, och därefter tryckt på "skapa undersökning" så att omröstningen hamnade sist i tråden? Eller hur gör man??

Annons:
Sugar Mist
2014-01-07 06:35
#1

I en omröstning måste man ha klickat i ett alternativ innan man får se följande inlägg i tråden. För omröstningar med svarsalternativ får man kopiera + klistra in bilderna i huvudinlägget :)

-

Honestyisdead
2014-01-07 08:06
#2

Precis som ett skriver måste du lägga in bilderna i huvudinlägget eftersom man inte kan läsa resten av tråden innan man röstat.

GE
2014-01-07 08:06
#3

Tack :)

Niklas
2014-01-08 11:44
#4

Tänk på att det är lätt för den som vill att fuska i omröstningar så använd dem inte till viktiga saker.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Andina
2014-01-08 13:06
#5

Det går inte att fuska i Undersökningar, men däremot går det bra att göra i Kluringar (om man tycker det är kul)…

#0 - I kluringar kan du bifoga en bild till varje fråga, men inte till 'undersökningar'.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Niklas
2014-01-08 13:11
#6

#5: Jo då, det har vi sett åtskilliga exempel på. Det är bara att skapa nya användare och rösta på den man vill ska vinna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Andina
2014-01-08 13:35
#7

#6 - Jo, jag vet..  Det är väl deras sätt att 'roa sig'… och de ska väl få ha kul också då… 😉 

Men som du skriver, till mer "seriösa ting" så kanske undersökningarna är bättre.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Amandla
2014-01-08 14:31
#8

Men det är ju lika enkelt att skapa en ny användare och sedan skicka in sin röst antingen direkt i en tråd eller via pm till sajtvärden, alternativt delta i en undersökning. 

Kanske kan man säga att bara medlemmar som varit aktiva en tid på iFokus får rösta? Då via pm förstås. Det ger ju merarbete men om man vill minska deltagande av diverse troll och andra så kan det vara en väg. (önskar mig en funktion som fixar detta, önska kostar ingenting)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Andina
2014-01-08 14:33
#9

You are so right, Amandla! 😉 (Fastnade i tänket… ;) )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Niklas
2014-01-08 15:51
#10

#8: Jag vet att en del har skrivit att användarna ska vara registrerade före tävlingens start och att man ska rösta genom en kommentar i tråden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Amandla
2014-01-08 16:06
#11

👍Låter bra!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: