Annons:
Etikettövrigt
Läst 2129 ggr
Taggeman
2014-01-21 23:46

hejsan 2

Jag tycker att Stortrolls inlägg här på support som lyder.                   http://support.ifokus.se/discussions/52de81a9ce12c4380e0005a1-hejsan?discussions-1
vi undrar just nu på tråden Medaljer #3 (barnens) hur man får Snabelat, Responsen, och Supporten och tänkte att man kanske kan få supporten här om man t.e.x. skriver 500 inlägg.
Passar alldeles utmärkt att fråga om här på support eftersom
vad vi vet så är det ingen ännu som har lyckats att få
dom medaljerna och det är bara ni här på support som kan svara på den här frågan.
Stor troll som är 10 år ställer en bra fråga o blir avsnäst
med att söka på andra sajter dom här uppgifterna som
inte går att finna någonstans ännu, och sen så låser ni tråden.
Så jag tycker att ni ska ta o formulera om svaret till henne
och ge ett bättre svar.
Med vänliga hälsningar Taggeman

Ps. Gapskrattet går inte längre att få eftersom humorsajten
är nerlagd så det är på tiden att ni hittar på en annan
lösning hur man kan få den.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
UllaNo
2014-01-22 01:53
#1
  1. Håller helt med dig. Medaljerna är en fråga som rör iFokus. Det är ju en funktion från iFokus. Det är ju ingen sajt som hittat på dem.
  2. När det gäller svar till ett barn så bör man som ansvarig på en sajt där barn kan skriva svara på ett litet trevligare sätt. Denna tendens att barn behandlas på ett dåligt sätt har jag sett tidigare och därför är min dotter förbjuden att skriva en fråga på supporten. Risken är stor att hon kommer känna sig avsnäst precis som barnet du skriver om. Kan min dotter och jag inte lösa ev problem på iFokus själva så går vi inte hit utan då får det vara för vår del.
  3. En som är ansvarig på en sajt bör läsa frågan till 100 procent innan denne svarar på ett visst sätt. I det här fallet stod det till och med "barnens" ändå blir det svar som till en vuxen.
  4. En sajt som support bör ha ansvariga som kan svara alla kategorier av människor på ett bra när de ställer en fråga.
Honestyisdead
2014-01-22 06:49
#2

jag anser inte att jag snäste av. Jag berättade att diskussioner om Medaljer inte ska hållas här, för så är fallet. Jag ber om ursäkt om jag verkade otrevlig, det var inte min intention. Vet inte hur jag skulle formulerat mig för att anpassa det till ett barn. Medaljjakten hålls inte här inne och vi vet inte heller hur man får alla Medaljer. Här kan ni läsa om sajtens syfte http://support.ifokus.se/discussions/5210af078e0e747b9c002cfe-supportsajtens-syfte 2 Har man problem med iFokus är man välkomen att fråga här. Det är det sajten är till för. Medaljerna är inget som påverkar användandet av iFokus och hänvisas därför till andra sajter.

TjockaBerta
2014-01-22 11:54
#3

Jag måste säga att jag tyckte det var mycket bra tänkt av Stortroll att koppla ihop Supportern med SupportiFokus. Det låter logiskt att man ska göra något här för att få medaljen precis som man gjort med andra Medaljer. Gapskrattet och Insidern tex.

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
2014-01-22 12:02
#4

Jag tvivlar på att man gjort så att medlemmar ska skriva ett visst antal inlägg här inne. För skulle det sedan komma fram skulle ju forumet bombarderas av meningslösa inlägg. Och forumet är som sagt till för användandet av iFokus, inget annat.

TjockaBerta
2014-01-22 12:10
#5

#4

Det behöver inte vara att man ska göra något "ett visst antal gånger" utan att man ska "göra något" för många av medaljerna.

Jag tycker det var smart av Stortroll.

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
2014-01-22 12:13
#6

Visst ska man göra saker för medaljerna. Men som sagt, att skriva inlägg bara för att är det säkerligen inte.

Smart ja, men det förändrar inte läget :)
Det man som medlem kan göra är att kolla i folks profiler och se om någon fått de Medaljer man inte hittat själv. Då kan man fråga medlemmen som har medaljen om råd eller tips.

Annons:
TjockaBerta
2014-01-22 12:19
#7

#6

Som TS skriver är det ännu ingen som lyckats få dem. Därav Stortrolls vänliga fråga.

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
2014-01-22 12:21
#8

Och mitt svar kom sig av hur det är bestämt. Inget annat :)

Lill-Kisse
2014-01-22 12:45
#9

Jag har inte sett någon information om Medaljer någon annanstans än här på Support iFokus. Därför bör man rimligen vända sig hit när man har frågor om dessa mystiska saker. 

Någon inom iFokus bör väl veta varför medaljerna finns och hur de delas ut? Supporten bör informera sig om det och ge svar här när någon frågar.

Honestyisdead
2014-01-22 12:56
#10

#9 Nej, som jag upprepade gånger nu skrivit ska man inte vända sig hit angående Medaljer utan till de forum som har diskussioner om Medaljer.

Detta beslutades för längesedan eftersom medaljerna inte påverkar användandet utan bara är en kul grej.

Ägarna har aldrig gått ut med information om hur man får medaljerna, det är något medlemmarna själv får leta reda på. Supporten har inte heller gått ut med information om hur man ska göra utan det är medlemmar som hjälpt varandra hela tiden.

Meningen med medaljerna är att man ska luska i det själv, inte få informationen serverad. Det är liksom hela syftet med medaljerna att man blir mer aktiv.

Snälla respektera detta.

Lill-Kisse
2014-01-22 13:14
#11

#10 Här är länk till den enda information jag någonsin sett om Medaljer. Den ligger under Support iFokus
http://support.ifokus.se/articles/4edabfd888f472315d00082c-info-medaljer?discussions-1 

Självklart skulle jag vända mig hit, om jag ville fråga om Medaljer. Hur ska man annars nå fram till den eller de som har hittat på detta?
Ägarna till iFokus kan knappast skapa "kul grejer" som de inte själva har kunskap om. 

Om du Hera i stället föredrar att hänvisa till "de forum som har diskussioner om medaljer", bör du tala om vilka de är i så fall.

Taggeman
2014-01-22 13:17
#12

Jo en sak som har med supporten att göra är gapskrattet. Eftersom humorsidan är nerlagd så måste den medaljen återuppstå på något sätt  och det är bara ni på supporten som kan rätta till så att det går att få till baka den.

Ni har verktygen o kunnandet och komma åt dom rätta kanalerna som kan återskapa den här medaljen igen.

#9 Det är Återbruk som har tagit över medalj-jakten där går det att läsa o att få tips om Medaljer. (även barnens har trådar om Medaljer men den sidan är inte för vuxna)

http://aterbruk.ifokus.se/discussions/5298ec2ace12c40ac100062d-medalj-jakten-nr2?discussions-1

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

GunillaJa
2014-01-22 13:23
#13

Medaljer får inte diskuteras på supporten för det har inte med iFokus användande att göra. Vad har då guldmynten som kan diskuteras på supportsajten utan protester med iFokus användande att göra?

Annons:
Honestyisdead
2014-01-22 13:32
#14

#11 Här.

Vi som är medisar här är inte de som skapat iFokus eller medaljerna.
Vi kan endast tala om att diskussionerna kring jakten hålls på andra sajter, samt berätta vad medaljerna är/syftet.

Själva leken att jaga rätt på dom hör inte till den här sajten.

Vi hade flera medaljtrådar här inne i början, innan det beslutades att dom skulle hålls på andra ställen än på en ren informationssajt.v För som sagt, delas inte information om HUR man hittar medaljerna ut av varken killarna bakom eller från supporten.

#12 Nej, vi har inga verktyg att ordna något som helst med medaljerna. Det kan endast ägarna och deras "tekniker".

#13 Nu hängde jag inte med?
Det är själva jakten på Medaljer som inte ska diskuteras här. Frågor om funktionen i övrigt får tas här. Precis som frågor om guldmynten får tas här. Det är leken "hur hittar jag medaljer" som inte ska finnas här.

Rita-S
2014-01-22 13:43
#15

Det är en aningens skillnad på att diskutera "vad är guldmyntet?" och "vad är dessa Medaljer?" och att fråga "vilka kriterier måste jag jaga att uppfylla för att få just denna medaljen?". Det sista är inte en fråga om en funktion utan att be om en lathund för att släppa ta reda på det själv.

Nog sagt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

GunillaJa
2014-01-22 14:04
#16

#15 Vad är det för skillnad att diskutera "hur får man guldmynten" och "hur får man medaljen gapskrattet"? Ingen av dem är någon skillnad när det gäller funktioner på iFokus.

Och är det du som bestämmer när det är nog sagt?

Honestyisdead
2014-01-22 14:07
#17

#16 Jag förklarade precis att det är leken medaljjakten som inte är tillåten. Frågar någon hur man hittar Medaljer rent allmänt får de svaret att det får man genom att vara aktiv. Precis samma svar som man får om man frågar hur man får mynt.

Det är väl nog när samma sak har upprepats om och om igen?
Varför mala om samma sak när svar redan finns.

Rita-S
2014-01-22 14:13
#18

#16 jag sa inte "ni får inte diskutera mer". Jag menade "nog sagt" som att jag inte har nåt mer att tillfoga diskussionen själv altså behöver jag inte säga mer. Det är inte samma som att jag näkar er andra att diskutera detta utan att komma något vart. Jag har inte bestämmt något i tråden.

Att du inte ser en skillnad är inte fel, det är heller inte fel att jag faktisk ser en skillnad. Vi har skillda åsikter, vilket jag inte varken tar personligt, eller som någon katastrof. Vilket även betyder att jag nog inte kommer ändra min synpunkt i detta bara för att jag tycker olika från exempelvis dig. Och det är faktisk okej, lika okej som att du har din synpunkt. Inget mer att säga om det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

GunillaJa
2014-01-22 14:17
#19

#17 Jag har hittills inte hittat en enda tråd här när det gäller guldmyntsjakten att den låses direkt efter en fråga och att man ska leta på andra sajter. Nu undrade någon hur man ska få tag på en medalj som ingen tydligen vet hur man får tag på.

Honestyisdead
2014-01-22 14:22
#20

#19 Till slut får någon medaljen. Det är tydligen väldigt svåra Medaljer att få, men de lär inte vara omöjliga. Svar på hur man får dom kommer sedan från personer som fått dom.

Så det är bara att fortsätta vara aktiv.

Annons:
backpacker
2014-01-22 14:24
#21

#17 Eftersom ni medisar sitter här o tar emot fel o buggar o rapporterar det vidare så kan ni göra samma sak med gapskrattet eftersom den medaljen inte går att få numera.

Det är inte meningen att ni ska göra det tekniskt utan rapportera vidare så att den medaljen går att få igen. Och är det så att teknikerna har åtgärdat det eller är på gång så att den går att få igen, får du gärna svara på den frågan så slipper vi fråga igen om den medaljen.

För det är många som tycker det är lite kul med att få klura på dom här medaljerna hur man får dom😎

Resa är livet! Glad

Honestyisdead
2014-01-22 14:26
#22

#21 Jag ska föra det vidare.

beem
2014-01-22 17:18
#23

Jag tycker man behöver vara så strikt då det gäller supportsajten. Support är väl den enda sajten som nästan alla  besöker någon gång vilket gör den till den naturliga plasten för medaljfrågor. Som det nu är finns de utspridda på alla sajter. Jag tycker man kan ha en tråd här "medaljfrågor"


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Honestyisdead
2014-01-22 18:15
#24

#23 Åter igen. Medaljfrågor får tas här, men inte frågor om hur man får dom. Det hör inte hemma på supporten.

Läs gärna Niklas inlägg här; http://support.ifokus.se/discussions/502a41afd4ebea11dc002b3a-medaljdiskussioner-pa-support-ifokus

Honestyisdead
2014-01-23 12:02
#25

Här kommer Niklas svar som jag fick då jag ställde frågan om gapskrattet som en del undrade om.

"Vi behöver dels gå igenom de Medaljer som finns och dels lägga till fler eftersom så många har samlat så många. Jag kan dock inte säga när. Just nu har vi andra projekt som behöver bli klara. Bland annat nya mobilversionen. "

Så medaljerna kommer ses över.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: