Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1468 ggr
Em_
2/3/14, 4:23 PM

Underrubriker i sajtkartan

Hej!
Jag uppfattar sajtkartan som väldigt rörig och svår att överblicka, speciellt djurdelen, som är störst. Förut använde jag listan som där alla sajter stod i bokstavsordning men den är helt borta om jag har fattat rätt. Skulle bli glad om det gick att göra sajtkartan tydligare på något sätt :) Man skulle t.ex. kunna göra nytt stycke för varje ny begynnelsebokstav:

Djur

AkvariefiskAmstaff,Australian ShepherdAustraliens djur,
BARFBichonBlandrashundarBritter,BrukshundraserBullhundarBurfåglar,Burma
ChihuahuaChinchilla,Chinese CrestedCocker spanielCollie,ConnemaraponnyCornish RexDegusDevon Rex
DjurannonserDjurparker,DjurskyddDjurtransport,DvärghamsterDvärgkaniner,Dvärgpinscher

Eller så skulle man kunna ha underrubriker. Det finns t.ex. många sajter som handlar om hundar, katter och hästar.

Djur

**Hund
**Amstaff,Australian ShepherdBichonBlandrashundar,BrukshundraserBullhundar,  ChihuahuaChinese CrestedCocker spanielCollie, osv
Häst
ConnemaraponnyGotlandsrussHaflinger,Hästmassage, osv
Katt
 Britter,BurmaChihuahuaCornish Rex,Devon RexHittekatter, osv


Annons:
Gasoline
2/3/14, 4:28 PM
#1

Kan hålla med. Alternativt att man kan välja att ha den som det är nu med en flik som sorterar allt i bokstavsordning istället för kategorier. Ungefär som med "fliken" vilande sajter :-)

Maria
2/3/14, 9:06 PM
#2

Positivt är ju att de står i bokstavsordning inom kategorierna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gasoline
2/3/14, 9:33 PM
Mirinda
2/3/14, 11:51 PM
#4

Jag hoppas på en förändring så att det blir mer likt det som var innan den senaste layout-ändringen. När alla sajter var listade i bokstavsordning under "Mina iFokus-sajter" var det så enkelt och överskådligt. Det och listans bra placering gjorde att man lättare hittade in på nya sajter.

Jag tycker det är bra att sajterna är indelade i kategorier. På så sätt hittar man lättare rätt om man söker något speciellt. Men jag tycker det är för smått och plottrigt. Man lockas inte att besöka nya sajter när det ser ut som det gör. Då blir det slumpmässigt bara de som visas till vänster med tillhörande bild.

iFokus är ett fantastiskt forum med sajter om de mest skilda intresseområden. Synd om rörligheten mellan sajterna minskar för att en layoutförändring gjort de sajter man inte är medlem på mindre synliga.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

exitingsvillemo
2/5/14, 6:23 AM
#5

sajtkartan har ju alltid funnits längst ner på varje sida, men nu är den helt borta för mig, hur jag än letar, så hittar jag inte alla sajter någonstans…

exitingsvillemo
2/5/14, 6:58 AM
#6

Rättning till inlägg nr 5. sajtkartan syns inte alls i Explorer, men i chrome funkar det bra.

Annons:
Emo
2/5/14, 7:31 AM
#7

#6 Vilken version? I IE9 syns den!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

exitingsvillemo
2/6/14, 12:46 AM
#8

#7 IE 10

martdat
2/9/14, 11:04 AM
#9

har helst slutat besöka andra sajter spontant där jag inte är medlem. inte alls bar med detta bnya. förut kunde jag bläddra runt lätt när det var i bokstavsordning och jag kom åt dem direkt. nu blir det inte av alls att spontansurfa på andra sajter..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirinda
2/9/14, 7:03 PM
#10

Om sajtkartan inte alls syns i Explorer så har vi inte pratat om samma sak. Tyckte väl att det kändes underligt om den finstilta listan längst ner var det ni som inte har Explorer kallar "karta".

Som jag redan tidigare sagt tycker jag precis som #9 att sajtlistan i bokstavsordning var lättare att hitta nya sajter i. Visst kan man fortfarande söka andra sajter, men det blir nästan inga spontana besök längre.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

exitingsvillemo
2/10/14, 1:15 AM
#11

#10 du menar det som fanns under "mina iFokussajter" antar jag? Och jag håller med dig, saknar också den alfabetiska lista som följde under den listan. Blev som sagt, mer spontanbesök på olika sajter då.

Däremot tycker jag det är bra att man nu ser de senaste inläggen på hela iFokus, det gör också att man besöker olika sajter spontant =)

vallhund
2/10/14, 4:55 AM
#12

Den finns ju ff kvar under mina sajter, bara att nu måste man klicka på "alla iFokus sajter"

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gasoline
2/10/14, 5:34 AM
#13

#12 kommer man inte längst ner på sidan då? :-/

Annons:
vallhund
2/10/14, 5:42 AM
#14

#13 Ja titta, det gjorde man! Har precis för mig att jag testat förut o då låg alla i bokstavsordning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gasoline
2/10/14, 5:44 AM
#15

#14 Jag trodde också att det fungerade som du beskrev, men upptäckte att det inte var så :-)

Upp till toppen
Annons: