Annons:
Etiketttips-information
Läst 2096 ggr
Zakaraa
2/10/14, 8:04 PM

Fler bilder per inlägg

Jag fick höra att som Insider ska man kulla lägga till fler bilder i sitt inlägg, stämmer detta och hur gör man?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Leon1973
2/10/14, 8:08 PM
#1

testar

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Leon1973
2/10/14, 8:09 PM
#2

lyckades inte

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Jimmy.L]
2/10/14, 8:10 PM
#3

Går bara posta en bild i taget om man nu inte skriver en artikel.

KaiPon
2/10/14, 8:11 PM
#4

Bara att kopiera in bilderna i fråga, haha. Ända sättet man får in flera bilder i en och samma tråd vad jag vet.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Honestyisdead
2/10/14, 8:13 PM
#5

Det stämmer inte.

Zakaraa
2/10/14, 8:17 PM
#6

Då var det som jag misstänkte. Det är synd att den funktionen inte finns för Indiser!
Tack för alla svar :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Hildgrim
6/3/14, 5:57 PM
#7

test

Emo
6/3/14, 6:14 PM
#8

Nej det går inte. Gapskrattar

hast.gif

Animerade giffar ska vara orörliga tills man klickar upp dem.

karusell.gif

så då måste man tala om det

grattis.gif

Det är bäst att du inte försöker lägga in flera bilder om du använder det vanliga sättet.

Med detta fick jag också lära mig något nytt. Det tar tid och många försök att lära sig hur det fungerar (och ibland inte fungerar) här på iFokus.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[piggaplattan]
6/3/14, 10:52 PM
#9

Snurrigt värre Emo.🤪

Emo
6/4/14, 6:25 AM
#10

#9 Tack. 

Ber om ursäkt om det stör, men det blir nog inte så många som hinner störas av dem innan tråden försvinner i glömskan här. För mig var det ett kul försök och jag lärde mig något jag dittills inte visste om iFokus.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hildgrim
6/6/14, 10:18 AM
#11

hast.gif
karusell.gif
grattis.gif

Testar igen. Såna här små bilder verkar fungera bra. Men går det att förminska stora bilder? När jag försöker lägga in en stor bild så händer det inget när jag försöker posta inlägget.

Hildgrim
6/6/14, 10:23 AM
#12

..

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Emo
6/6/14, 10:48 AM
#14

#11 Hur gör du då annorlunda när du försöker lägga in en stor bild?

Om du gör på samma sätt, så borde det fungera.

Då får kanske bilden vara mindre.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

bamse6311
6/6/14, 1:15 PM
#15
Fridaaaa
6/6/14, 5:14 PM
#16

#15 Ingen bild

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bamse6311
6/6/14, 5:44 PM
#17

#16

Nej, det funkade inte på det sättet som jag tänkt.
Skulle testa med två bilder i samma inlägg.

Bästa hälsningar,
Bertil

vallhund
6/7/14, 10:03 AM
#18

¨

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
6/8/14, 8:31 AM
#23

Återgå till trådens ämne, tack!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
6/8/14, 7:36 PM
#24

Kan ni inte förklara hur ni gör istället för att bara testa. TS vill ju veta………..och jag också.🤫


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[JeanetteK]
6/8/14, 8:01 PM
#25

#24 Håller med dig…

Gasoline
6/8/14, 8:05 PM
#26

Som #4 skriver, kopiera in bilderna. 

  • Högerklicka på bilden
  • Välj "kopiera bild"
  • Ställ dig med pilen vid det kommentarsfält du vill ha bilden i och högerklicka igen.
  • Välj "klistra in"

🙂

[JeanetteK]
6/8/14, 8:09 PM
#27

Perfekt! Tusen tack Gasoline! 😘

Annons:
Gasoline
6/8/14, 8:29 PM
#28

#27 det var så lite så :-) Eller jag antar att det är så man gör, allt verkade fungera men provade aldrig att publicera kommentaren.

vallhund
6/8/14, 8:36 PM
#29

#28 Det är så jag gör.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gasoline
6/8/14, 8:42 PM
#30

#29 bra, då var jag inte helt ute och cyklade :-)

beem
6/8/14, 9:13 PM
#31

Det fungerar inte för mig att kopiera och klistra in. 

Windows 8


Sorg är kärlek som blivit hemlös

bamse6311
6/8/14, 11:48 PM
#32

Det krävs nog att bilderna är väldigt små för att man skall kunna göra så.

I mitt inlägg nr #15 så testade jag med att kopiera och klistra in två bilder som jag hade dragit ner till 350 på bredden men de var nog för stora.

Ser att #18 har sina bilder på 160X160 så det är kanske den storleken man måste komma ner i för att det skall kunna fungera.

Problemet är dock med bilder som läggs in på det här sättet att det inte går att klicka på den för att få dem större på skärmen.

Jag personligen ger ju ibland några tips när någon på "bildbehandling" frågar hur man skall göra med sina bilder och hur Gimp fungerar.

För att visa hur jag gör brukar jag då ta skärmklipp för illustrera hur jag gör och ofta så skriver jag ofta text med hänvisning till pilar och annat i själva bilden för att frågeställare skall kunna förstå hur jag gör och menar i min tutorial.

Jag tar även ibland sådana skärmklipp när någon på "datorn" eller "mobiltelefoner" undrar om något där jag tycker att jag kan hjälpa till med de ringa men välmenande kunskaper jag besitter.

I sådana lägen så saknar jag personligen att kunna lägga upp flera bilder i samma inlägg och då bilder i ett format som den som läser och tittar på mina bilder skall kunna klicka på dem så att de blir större på skärmen.

Detta låter sig dock inte göras såvida man inte är Sajtvärd eller medis.

Nu vet inte jag hur andra fixar det där med att kunna kopiera och klistra in små bilder.

När jag testat så får jag inte upp någon meny med "klistra in" utom om jag först lägger bilden på ett textdokument (Libre office.

Hur som helst så skulle jag kunna behöva större bilder när jag gör mina tutorials.

Idag så får jag göra som så att jag får lägga de bilder som behövs för mina tutorials i olika inlägg efter varandra.

Bästa hälsningar,
Bertil

vallhund
6/8/14, 11:57 PM
#33

¨'

Var tvungen att testa, jag kör med ctrl + v

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

bamse6311
6/9/14, 12:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Här nederst en bild från en tut som jag gjorde för ett par dagar sedan och ville ha dem i den storleken så att man kan klicka på dem för att få dem större och synas på hela skärmen.

I detta fallet så behövde jag två bilder till min tut och fick således lägga dem i två olika inlägg.

Personligen för min del och när jag skall beskriva hur man till exempel redigerar en bild på ett visst sätt i Gimp så kan jag behöva kanske upp till fem bilder och då blir det många inlägg.

Som jag skrev tidigare så skulle det för min personliga del alltså vara önskvärt att jag kunde lägga in fler bilder i samma inlägg genom "välj fil" så att de som läser min tut kan klicka på dem och få dem större.

Vet att sajtvärdar och medisar kan göra på detta sätt så varför skall inte vi andra också som kanske har lite kunskap inom våra områden att bidraga med kunna göra på samma sätt.

När jag numera skall beskriva hur man gör en viss bildebehandling i Gimp så gör jag numera isf ibland att jag får länka till något klipp på youtube eller en tut i någon Gimpskola istället för att med mina egna bilder och förklaringar.

Hade jag bara kunnat lägga in tre eller upp till fem bilder i samma inlägg när jag gör en tut så hade det inte blivit så "hackat" och då alltså klickbara bilder som synd ordentligt.

Bästa hälsningar,
Bertil

(Skärmklippet är en av två bilder där jag skulle berätta om hur man kan lägga in nya typsnitt så att de även hamnar i Gimp bildbehandling)

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Emo
6/9/14, 6:37 AM
#35

Man får använda den funkionen med försiktighet. Vet du inte att ursprungsbilden kommer att ligga kvar, bör du inte klippa och klistra, för då blir det bara en tom ruta kvar när ursprungbilden tas bort.

Det är en av anledningarna till att vi inte ska hetlänka.

Är det dessutom inte din egen bild, så kan den bli ersatt med något du inte vill bli förknippad med.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Fridaaaa
6/9/14, 9:07 AM
#36

Mina bilder är inte så små när jag klistrar in 🙂8 juni 2014 036

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bamse6311
6/9/14, 9:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

#36

Nej, den bilden du har där är 398x226.
Dock så kan man däremot inte klicka på en sådan bild för att få e den i större storlek på skärmen.

Det är just den funktionen som jag skulle vilja ha.

Här en annan bild som jag använde i en tut men behövde två bilder för att kunna visa hela förloppet så även där fick jag använda mig av två inlägg för att förklara vad jag menade.

Nu är det ju inga problem med att se just den här bilden utan att klicka upp den men ofta så både skriver jag, markerer, drar pilar osv direkt på själva bilden för att på ett pedagogsikt sätt kunna visa vad jag menar och i just de tillfällena så är det ofta önskvärt att bilden är "klickbar" för att få den större på skärmen.

Nåväl, jag får ju då ofta göra två eller flera inlägg i rad för att kunna visa och förklara i ett sammanhang i "ett" inlägg.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
6/9/14, 9:45 AM
#38

#37 Den minskas ner automatiskt här, var större när jag lade in den.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KaiPon
6/9/14, 11:13 AM
#39

#37 Vill man har större bild  om den är inklistrad får man högerklicka, sen välja 'Öppna  bild i ny flik' så får man upp bilden i originalstorlek. Så helt omöjligt är det inte.

Plus att ibland funkar det inte med att klicka upp för att få större, speciellt inte om man har segt internet (som jag har).

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Emo
6/9/14, 11:46 AM
#40

För att se bilden i #36 större, fick jag högerklicka, välja Egenskaper, kopiera adressen (http://i2.wp.com/djurfamiljen.vimeddjur.se/wp-content/uploads/sites/22/2014/06/8-juni-2014-036.jpg?resize=790%2C527), klistra in den och titta på den där.

Har man då en plats, som man själv kontrollerar och vet att bilderna ligger kvar, kan man på så sätt göra ett inlägg med flera bilder, som går att förstora.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Zakaraa
6/12/14, 5:37 PM
#41

#24 Haha jag haft faktiskt avbockat tråden då jag tyckte det blev så störigt med uppdateringar bara för att folk provade en massa saker, haha :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
mayolica
6/14/14, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

   test

~ mayolica ~

mayolica
6/14/14, 11:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

prova lite större bilder 

~ mayolica ~

mayolica
6/15/14, 12:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Bra nu vet vi att det går att få in flera bilder. Har inte tänkt på det här sättet förut. :)

~ mayolica ~

Niklas
6/18/14, 8:52 PM
#45

#0: I nästa version av iFokus kommer det att fungera.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: