Annons:
Etikettövrigt
Läst 758 ggr
ceccie
2014-02-22 16:04

pm från mr robers advokat

Är det fler som fått pm från mr roberts advokat.? Enligt pmet har jag ärvt mycket pengar från min släkting mr roberts i africa . Han dog i en cykel olycka i africa. Det är lurendrejeri men är det fler som fått sådana pm.

Annons:
Mooniq
2014-02-22 16:06
#1

luktar nigeriabrev lång väg.. antagligen storbluff.. där du ska betala en massa summor för olika saker  - och sen aldrig se röken av några pengar..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

ceccie
2014-02-22 16:11
#2

Nä det skulle jag aldrig göra. Det är en bluff som jag inte går på

Alex
2014-02-22 17:22
#3

Om du (eller nån annan som fått det) kan PM:a mig användarnamnet på avsändaren (var noga med att det blir helt rätt, kopiera helst!) så ska jag föra det vidare.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bamse6311
2014-02-22 19:06
#4

Visst är det ett så kallat Nigeriabrev.

Enligt sådana så är det alltid en som är högt uppsatt person som har dött och du har ett stort arv som skall hämtas ut.

De flesta av de här är inte ens avsänt från Nigeria utan flertalet kommer från Ghana där många satt i system att skicka ut sådana för att försöka lura oss västlänningar.

Tyvärr så lyckas de ibland och den som "går på det" blir av med en massa pengar.

Synd att sådant även tagits sig in på iFokus men anmäl direkt så att de blir avstängda.

Bästa hälsningar,
Bertil

grDalMas
2014-02-22 22:05
#5

Hej jag heter mr anders skicka 1 miljon till mig så ska jag laga cykelen och skicka den till dig. är jag trovärdig så gör det för all del annars bortse från erbjudandet….men det var en fin cykel

Upp till toppen
Annons: