Annons:
Etiketttips-information
Läst 2185 ggr
[mansolsson57]
2014-03-15 15:56

Anmäla

Vad ska man anmäla?

Annons:
Fridaaaa
2014-03-15 15:58
#1

Hur menar du?

Inlägg? Kommentarer? Ferrapporteringar? Eller vad syftar du på?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2014-03-15 15:58
#2

Inlägg som bryter mot reglerna.  Vilka regler som gäller är svensk lag samt de regler som finns på hela iFokus och de regler de enskilda sajterna har satt upp.

Är man osäker är det bättre att kontakta admin.

[mansolsson57]
2014-03-15 15:59
#3

Både inlägg och kommentarer

Fridaaaa
2014-03-15 16:01
#4

#3 Som Hera skrev, är de inlägg som bryter mot reglerna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mansolsson57]
2014-03-15 16:01
#5

ok

bamse6311
2014-03-15 23:46
#6

Du #5 manolsson57.

Att överhuvudtaget anmäla något som helst här på Support är som att slå huvudet i sten.

Lika bra att sluta tänka på något sådant som att anmäla då iFokus överhuvudtaget enligt en av sina värdar inte på något sätt är en demokrati utan tvärtom.

Bäst då att lägga ner sin "stämma" då man ändå inte kommer någonstans.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
annia1
2014-03-16 02:06
#7

bamse som jag uppfattar mansolsson så frågar han efter hur man använder länken anmäl och vilka grunder man ska gå på då ute på sajterna och det är det enda jag ser i det han skrivit.

.

dolfen
2014-03-16 02:28
#8

Jag skulle anmäla maktmissbruk om jag hade trott att det lett framåt. *suck*

Denna kommentar har tagits bort.
Emo
2014-03-16 07:27
#10

Eftersom jag ofta ser vissa missförstånd här på *SUPPORT* så skrev jag detta på Pärlpyssel och Pyssel:

http://pyssel.ifokus.se/discussions/53202ec0ce12c41509004444-om-ifokus-och-de-olika-sajterna?discussions-1

Jag hoppas att våra medlemmar förstår.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
2014-03-16 08:16
#11

#6 Varför är du överhuvudtaget medlem här på iFokus när du gång efter gång uttrycker ditt missnöje?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2014-03-16 08:21
#12

#6 Tänk på vad du skriver. Alla får säga sin åsikt men man får tänka lite på hur man uttrycker sig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Woodland
2014-03-16 17:03
#13

# 10 Bra skrivet (länken)!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
dolfen
2014-03-16 17:08
#14

Jag har aldrig (medvetet) tryckt på Anmäl. Ibland har jag funderat på att anmäla mig själv. (Ett resultat av självransakan.)

Emo
2014-03-16 17:09
#15

#13 Tack.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Calcifer
2014-03-16 17:42
#16

#8 Men alltså, det här är iFokus, en internersida. Hur mycket makt tror du folk här har? Jag som Sajtvärd för två sajter har typ noll makt, ingen som räknas. Det är väl ingen som tycker jag är bättre eller har lite mer rätt bara för att jag råkar vara Sajtvärd? Eller menar du de bakom iFokus? Vad har de för makt då, som är så häftig att ha? Nä, jag tror folk lägger lite för mycket tyngd på internet faktiskt…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

bamse6311
2014-03-17 12:35
#17

#11 bumbleboo

Jag har ju förstått att du inte gillar mig och så fort som jag skriver något överhuvudtaget här på Support så är du där direkt med dina kommentarer riktade mot mig personligen.

Jo bumbleboo, jag är på en del sajter här på iFokus och anledningen att jag ibland skriver på Support är därför att jag anser att jag både har och skall få ha möjlighet att delge min åsikter precis som du har.

Detta också precis som du gör utan att jag för den del ifrågasätter varken dina åsikter eller varför du är här på sajten Support!

Vänligen så möt gärna mina åsikter och tankar i ett inlägg men snälla bumbleboo ifrågasätt  inte min rättighet att precis som du och alla andra delta i en kommunikation med andra medlemmar.

Jag är med på några stycken sajter och jag skriver väldigt ofta på sajterna "android", "mobiltelefoner", "datorn","foto" samt "ensamhet" och även "matbiten".

Dock så har inte någonsin någon på dessa sajter visat mig den hätskhet som jag ibland upplever med dina kommentarer riktade direkt till mig här på Support.

Jag ÄR en snäll och hygglig kille/man och INGEN på någon annan sajt överhuvudtaget har något emot att jag delger mina åsikter, tankar samt de eventuella kunskaper som jag har, vilket jag faktiskt anser att jag har inom vissa områden

Som ytterligare svar på din fråga #11 bumbleboo såvida det inte redan har framgått så skriver jag ibland på Support därför att jag anser att jag har samma rätt som både dig och andra att framföra mina åsikter i de inlägg där jag skriver.

Hoppas att detta svar är tillfyllest då jag inte avser att gå in i någon som helst polemik med dig utan bara som sagt var anser att JAG har samma rättighet som både dig och andra att uttrycka mina åsikter.

Åsikts och yttrandefriheten är ju lagstadgade i detta land och förhoppningsvis är de även på sajten Support.

Finaste hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
2014-03-17 12:49
#18

Återgå till trådämnet!!

Ove555
2014-03-17 13:49
#19

Vad jag förstår så klickar man på anmäl om man tycker det skrivits något olämpligt. Men vilka är det som bestämmer om det som skrivits verkligen är olämpligt?

Är det vilka som helst som bestämmer det? Eller är det kanske några opartiska personer som är bra på att avgöra om det som skrivits är olämpligt eller ej?

Honestyisdead
2014-03-17 13:52
#20

19 Det är den som anmäler som bestämmer om den tycker att inlägget bryter mot sajtens regler.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
beem
2014-03-17 13:57
#22

#20 Vem tar sen ställning om ett inlägg ska bort. Görs det av en fysisk person eller är det så att när ett inlägg har  t ex  5 anmälningar så försvinner  det automatisk.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

bamse6311
2014-03-17 13:58
#23

#19 ove555

Som sagt så är iFokus inget demokratiskt forum så därmed så är det ju sajtvärdarna som "enväldigt" bestämmer vad som skall tas bort och vilka medlemmar/insändare skall få skrivförbud.

Svårare än så är det ju inte.

Härmed avslutar jag min skriftväxling på denna tråd då jag av erfarenhet har lärt mig att det är som att stånga huvudet rakt in i en betongvägg att fortsätta sådana här resonemang.

Bästa hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
2014-03-17 13:59
#24

22 Det beror på. Sajtvärden bestämmer hur många anmälningar som krävs innan ettinlägg aautomatiskt försvinner. Vissa sajter har kanske 3 andra 50.

Om ett inlägg felaktigt blivit automatiskt borttaget kan admin lätt återpublicera det.

Honestyisdead
2014-03-17 14:00
#25

23 Läs gärna det jag skrivit om funktionen.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Calcifer
2014-03-17 14:26
#28

#19 Anmäl klickar du på om du anser att inlägget bryter mot reglerna, inte för att man tycker det är olämpligt. Jag kan ju tycka massor med inlägg är olämpliga för att jag kanske har en annan åsikt, en annan humor, eller ett annat sätt att uttrycka mig på. Det gör inte att de bryter mot reglerna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

beem
2014-03-17 14:28
#29

#24 OK. Märkligt att det är så olika. Vissa saker borde ju vara lika i forumet.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Honestyisdead
2014-03-17 14:29
#30

27 Tråden handlar om anmälanfunktionen och inte om orsaker till varför en Sajtvärd stänger av någon.

Honestyisdead
2014-03-17 14:31
#31

29 Nej det är inte märkligt.  Det är olika sajter med olika värdar.De allmänna reglernaggäller alla sajter. Sedan har värdarna eget ansvar för sina egna sajter. En del har hjälp av anmälanfunktionen andra inte.

bamse6311
2014-03-17 14:37
#32

#30 Hera

Tycker faktiskt att det är en väldigt liten skillnad mellan dessa två ämnen.

Jag får väl helt enkelt kanske bara öppna en ny tråd med denna fråga varvid jag hoppas på relevanta svar om HUR och NÄR en Sajtvärd får ge skrivförbud eller stänga av medlemmar på grund av att de har differentierade åsikter om samma ämne.

Bästa hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
2014-03-17 14:59
#33

32 En Sajtvärd kan stänga av en person när den än vill av vilken anledning som helst så länge det inte bryter mot svensk lag. Detta har du fått veta många gånger i olika trådar. Svaret är och förblir det samma. 

Sajtvärden är juridiskt ansvarig över sajten. Således ligger också avstängningsbeslut hos denne.  Du behöver inte gilla det, men jag tycker det räcker med upprepningar nu. Finns ingen som helst mening med att starta en till tråd. Du har fått svar.

annia1
2014-03-17 15:13
#34

En kommentar gällande demokrati. Alla forum på nätet fungerar på samma sätt. Admin/värd har full bestämmanderätt och kan göra som dom vill. Så det gäller inte bara iFokus.

Finns en skillnad mellan fristående forum och iFokus. På fristående forum så kan admin avsluta medlemmars konton om dom känner för det, det kan inte värdarna på iFokus göra på iFokus kan värdarna bara ge skrivförbud för sin sajt. Det är bara ägarna som kan avsluta medlemmars konton ja förutom medlemmarna själva.

Så värdarna på iFokus bestämmer över sina sajter precis som admin på fristående forum gör. Så det finns ingen demokrati på nåt forum på nätet.

Samma gäller ju även för de som har bloggar att de bestämmer vilka kommentarer som ska finnas kvar. Vet dock inte vilka avstängningsmöjligheter som finns på en blogg.

.

Annons:
[mansolsson57]
2014-03-17 16:10
#35

Åter gå till min fråga

Maria
2014-03-17 16:15
#36

#35 Du har fått bra svar här i tråden.

Man anmäler det som bryter mot skrivreglerna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
2014-03-17 16:28
#38

Eftersom alla frågor är besvarade låser jag nu tråden för att slippa mer ot inlägg.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: