Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1160 ggr
battlecruiser12
3/17/14, 8:19 AM

"Bundna" Trådar

Det är så att jag vid några tillfällen har stött på trådar här på iFokus som på något sätt är "bundna" med en annan hemsida. Vad jag menar är att script från en annan hemsida körs när man läser vissa trådar. Ett exempel är en gammal tråd från marsvin iFokus. När man läste den kom det upp att jag behövde lösenord för att komma åt nån blogg som jag inte ens försökte ansluta till.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

Annons:
Emo
3/17/14, 9:57 AM
#1

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

annia1
3/17/14, 3:03 PM
#2

battlecruiser kan du lägga in en länk här till en sån tråd.

Nu ska jag inte säga säkert (innan jag sett det) men för några år sen så var det några som lagt in bilder som kom från bloggar som man var tvungen att logga in på just den bloggen för att se bilden. För mig låter det som du stött på en sån tråd.

Men som sagt lägg in en länk så får se hur en sån tråd ser ut.

.

battlecruiser12
3/17/14, 3:45 PM
#3

ska leta upp tråden.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

battlecruiser12
3/17/14, 3:47 PM
#4

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

battlecruiser12
3/17/14, 3:49 PM
#5

#1 Nej.

#2 Precis!

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

annia1
3/17/14, 4:05 PM
#6

Det var som jag misstänkte. I inlägg 41 i den tråden så är det en bild som inte syns och högerklickar jag på den för att få fram den så kommer det upp om blogg. Så personen har klistrat in en bild som kommer från den bloggen bara det att bloggen är lösenordsskyddad så för att se bilden måste man logga in på den bloggen. 

Så själva tråden är inte kopplad till nån blogg utan det är en enstaka bild som nån medlem lagt in. Om du bara klickar på avbryt när den rutan kommer upp så funkar tråden som den ska, åtminstone verkar den funka som den ska. Om du har problem tex att skriva i såna trådar så kontakta nån sajtansvarig så får dom kika i trådar och ev plocka bort såna bilder.

.

Annons:
Honestyisdead
3/17/14, 4:07 PM
#7

Jag klickar på avbryt med får upp rutan igen efter några sekunder.

annia1
3/17/14, 4:10 PM
#8

Jag får bara upp rutan när jag går in i tråden och om jag laddar om sidan. Nu har jag bara provat i IE så vet inte om det är annorlunda i andra webbläsare.

.

Emo
3/17/14, 4:12 PM
#9

Jag har IE11 och klickade på avbryt och kunde då se tråden.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Honestyisdead
3/17/14, 4:26 PM
#10

Vet inte ens vilken det är som jag använder på mobilen.  Står bara internet 🙂

annia1
3/17/14, 4:35 PM
#11

Jag har provat med andra webbläsare. I chrome kommer ingen ruta överhuvudtaget. I firefox så kommer rutan upp två gånger direkt efter varandra så klickar avbryt båda gångerna sen kommer inte rutan tillbaka med mer än att jag laddar om sidan.

Mobilen har jag ingen aning hur den funkar.

.

Sandra-B
3/18/14, 6:21 PM
#12

Jag har tagit bort inlägget ifråga så nu fungerar det (åtminstone för mig) att öppna tråden utan att inloggningsrutan kommer upp.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

annia1
3/19/14, 1:47 AM
#13

Sandra-B jag kollade och för mig är också rutan borta. 

Det fanns ju två bilder i det inlägget. Nu ska jag inte säga hundra att det syntes i alla webbläsare, men den bild som var upphovet syntes bara ramen på. Så om du vill ha inlägget kvar så borde det gå att bara ta bort den inkopierade bilden, men det är upp till dig. Den andra bilden var som det verkade inlagd via iFokus systemet.

.

Annons:
Sandra-B
3/19/14, 5:30 PM
#14

#13 Jag kunde bara se en bild (och en väldig massa koder bland texten) i inlägget under tiden tråden laddades. Då det bryter mot våra regler på marsvin att publicera bilder på annat sätt än genom iFokus inbyggda funktion (delvis just för att förhindra sådant här att uppstå) brukar jag vara hård (men rättvis) och ta bort inläggen ifråga. Känns som att det är det enda sättet att få medlemmarna att tänka på reglerna och faktiskt följa dem. Nu rörde det sig förvisso om en rätt gammal kommentar, men då den orsakade problem känns det ändå vettigast att den försvinner helt, även om det kanske hade gått att lösa på annat vis. Tror inte att någon kommer ihåg den och saknar den heller och den gör ju varken till eller från i själva tråden, även om det så klart är trist med borttagna kommentarer.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Upp till toppen
Annons: