Annons:
Etikettövrigt
Läst 1030 ggr
Zakaraa
2014-06-12 17:36

Religionfråga

Hade för mig att det skulle finnas en "Religion i Fokus" men antingen är jag blind, sajten finns inte eller så heter det något annat :P
Men jag är ute efter att ställa en religionrelaterad fråga, vart kan jag vända mig till för sajt i så fall?

Frågan kretsar kring Muslimer/slöja :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
annia1
2014-06-12 18:24
#1

Nej, nån religions sajt har aldrig funnits. De som finns är ju jesus och morgondagens tro, men båda handlar om jesus och/eller gud. Vet inte om de sajterna har kunskap om det du vill fråga.

Enda på iFokus där jag kan tänka mig att det ibland diskuteras muslimer/slöja är politik, men det är väl då inte ur religionsperspektiv. Så kommer inte på vilken sajt som skulle passa.

.

Gasoline
2014-06-12 20:37
#2

Jag har funderat/saknat en sådan sajt. Risken finns dock att diskussionerna kanske skulle bli väldigt heta och att sajten skulle bli översvämmad av troll 😕

Zakaraa
2014-06-12 20:45
#3

#2 Jo det var samma tanke jag hade kring det :(

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Honestyisdead
2014-06-12 20:52
#4

Kanske inne på relationer?

annia1
2014-06-13 04:39
#5

För mig är troll såna som bara vill förstöra och jag tror inte en religion sajt skulle dra till sig fler troll än andra sajter.

När det gäller heta diskussioner så är det ju upp till värden (oavsett sajt) att tala om vart gränsen går. Och förväntar man sig heta diskussioner så får värden se till att vara aktiv så den kan hålla den gräns den satt.

Så om en sån sajt skulle funka det beror på värden.

.

beem
2014-06-13 13:26
#6

Jag tror inte heller att den skulle dra till sig mer troll än andra sidor.

Man kan ju inte heller i förväg tro att det inte  skulle fungera. Man måste ju testa först.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Maria
2014-06-13 14:45
#7

Religion är ju till och med ett ämne i skolan och religionshistoria kan man även läsa på universitetet.

Det handlar ju knappast bara om "tro" utan det är ett historiskt ämne som jag tycker skulle vara mycket intressant.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zakaraa
2014-06-13 14:54
#8

Jag fick svar på frågan genom en bild i tidningen idag, haha. Så just Min fråga är löst :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Gasoline
2014-06-13 15:31
#9

#8 vad bra att det löste sig :-)

Zakaraa
2014-06-13 15:36
#10

#9 Ja var roligt att få svar även om det inte hade varit världens undergång om det inte blivit besvarat :D

Tråden kan ju lämnas kvar (om inte mod tycker annat) då frågan om just en religionssajt verkade lite populärt/intresseväckande :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

mayolica
2014-06-14 21:50
#11

Religion är väldigt intressant  tycker jag ,det skulle vara jätteroligt med en sådan sajt🙂  Tror knappast att religion som ämne skulle dra till sej mer bråk och tjafs än övriga sajter?🤔

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: