Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1085 ggr
Lojs
2014-06-24 12:24

Tagga folk i inlägg

En funktion som jag saknar här är att kunna tagga användare i inlägg. Det skulle vara väldigt smidigt till exempel om man har en tävling på sajten och vill tagga vinnaren i ett grattisinlägg så personen inte missar det, eller om man ser en fråga som man själv inte kan svara på, men vet en annan användare som är bättre på ämnet. Jag tänker mig att om man blivit taggad så kunde tråden dyka upp bland ens bokmärken, eller om trådar där man blivit taggad kunde få en egen flik. 

Sedan kanske inte alla skulle uppskatta en sådan funktion, då kanske man kunde få välja i sina inställningar att ens användarnamn inte får taggas.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
CelsiusT
2014-06-24 12:36
#1

Det här är något som jag också funderat på. Varit flera gånger som jag känt behovet av att tagga en användare. Så det vore kul om man kunde skapa en sådan funktion.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Fridaaaa
2014-06-24 12:38
#2

Tagga folk tror jag hade missbrukats faktiskt på något vis och tror det hade varit jobbigt att få massa meddelande att man blivit taggad. Det är om man kan göra som du föreslog i #0, att man kan välja själv om man vill bli taggad eller ej. Kanske på enskilda sajter?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CelsiusT
2014-06-24 12:40
#3

Varför skulle det missbrukas och på vilket sätt?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Gerbilles
2014-06-24 12:40
#4

Det skulle åtminstone jag uppskatta! 👍 Typ att det kommer ett PM som berättar att man har blivit taggad och en länk till inlägget där man har blivit det, ungefär som när någon har skrivit i ens gästbok.

Fridaaaa
2014-06-24 12:41
#5

#3 Tror att folk hade taggat varandra hit och dit i onödan bland annat. Sett hur vissa trådar kan spåra ur på vissa sidor. Och vet hur jobbigt det kan vara på fb när folk taggar i diskussioner som man kanske inte ens vill vara med i, och taggar någon en där så känner man sig nästan "tvungen" att svara,så känner jag i alla fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CelsiusT
2014-06-24 12:43
#6

#5 Okej, så upplever inte jag det.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Fridaaaa
2014-06-24 12:46
#7

#6 Kanske inte sett samma trådar då eller på fb. Sett det ofta i olika grupper där.
Och skulle bli jobbigt att få meddelande här så fort man är taggad tycker jag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2014-06-24 14:29
#8

Nej tack. Taggar slipper jag gärna här inne. Är bara irriterande att behöva få notis om ddt och gå in och ta bort. Långt ifrån alla vill bli uthängda på det visdt som en taggning.

Emo
2014-06-24 15:02
#9

Vad är det för taggar, som diskuteras här? Jag vet att rosor och igelkottar har taggar men detta känner jag inte till och kan därför inte skriva vad jag tycker.

Antagligen är det något tråkigt. Det ser så ut på Heras inlägg.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Honestyisdead
2014-06-24 16:10
#10

Emo. Det är att någon markerar ditt nick i ett inlägg så det blir en länk till din sida här inne.

Som på facebook.

Lojs
2014-06-24 16:31
#11

#8 Men om man då har så man kan välja om man vill kunna bli taggad eller ej, och kanske att det kan vara förinställt att man inte kan bli taggad så borde väl inte det vara ett problem?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Honestyisdead
2014-06-24 16:58
#12

Ser ingen användning av det. Bara onödigt jobb för utvecklarna.

Gäller det tävling är det lika lätt att skicka pm.

Lojs
2014-06-24 17:04
#13

#12 Det är ju himla tråkigt att du tycker en funktion som jag skulle uppskatta så mycket är onödig. Känns inte sådär jättebra i magen att en idé som man är entusiastisk över kallas för onödigt jobb. :(

Jag är med på en sajt där många som är med i en tävling missade deltävlingen som var i en ny tråd. Och det vore kanon att kunna tagga uppfödare i en tråd där någon söker uppfödare som bor i närheten, där skulle jag verkligen uppskatta att bli taggad och se tråden, men det kanske är på ett forum som jag inte är inne på så ofta, så det är lätt att missa en sådan tråd.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Honestyisdead
2014-06-24 17:34
#14

13 Det är ju inget personligt.  Jag ser det inte som något som  behövs.

Om man skriver i den tråd som medlemmar deltagit i att deltävlingen ligger i en ny tråd samt länkar så tycker jag att man själv som deltagare får hålla koll även om man inte är så aktiv.

Upp till toppen
Annons: