Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 473 ggr
deeman
2014-06-26 12:12

Kategori

Kategorin "Webbdesign" har hamnat under "Datorn i Fokus" vilket jag både tycker är opassande och fel. "Webbdesing"  borde i stället vara en egen sajt,  d v s "Webbdesign i Fokus" . Men då vi redan har två liknande sidor(Hemsidor i Fokus och Webbprogrammering i Fokus) som ev. skulle göras om just till "Webbdesign i Fokus", är ju då frågan. -Hur ser det ut där?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
annia1
2014-06-26 13:46
#1

deeman möjligt att jag missförstår, men iFokus har knappast lagt till kategorier på sajterna för dom vet inte vilka som värdarna vill ha. Utan den kategorin har nog alltid funnits bara att du inte tänkt på det förut. Datorn.ifokus var en av de första sajterna som startades på iFokus så den las nog dit redan då så att sajten skulle täcka in så mycket som möjligt som gällde datorer.

Du som värd kan ändra namn på den. Eller om du vill så kan du välja att helt ta bort den.

.

Honestyisdead
2014-06-26 13:52
#2

Precis som annia1 skriver är kategorierna något som värdar själv lägger till.

deeman
2014-06-26 15:09
#3

#1, #2 Aja va dum jag är, 😟😭 jag kan ju själv ta bort den kategorin.
#1 Må så vara, än dock och i vilket fall som helst så passar ju kategorin inte in i "Datorn i Fokus" .

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Honestyisdead
2014-06-26 15:11
#4

Webbdesign görs på datorer.  Så jag ser inte det som malplacerat.

deeman
2014-06-26 16:03
#5

#4 Det håller jag inte alls med om tyvärr.

Vi kan säga så här:
Det är vare sig någon datorn och heller ingen mjukvara eller hårdvara. Kategorin "Webbdesign" lämpar sig mer som en enskild kategori (som t.ex "Hemsidor i Fokus" eller "Webbprogrammering i Fokus") då webbdesign omfattas av så mycket och innebörden är något helt annat än vad det är i sammanhanget "Datorn".

 I övrigt så har webbdesign inget  att göra med just datorer, skulle man tillämpa vad som görs på datorn - då kan man ju likaväl lägga till t.ex "Microsoft Office" eller "Illustration" eller "Bildhantering" i Datorn i fokus också  eftersom man -skriver,  illustrerar eller arbetar med bilder på datorn.

Du ser - det kan ju bli lite galet ju mer man fyller på.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Honestyisdead
2014-06-26 17:12
#6

Ser det inte som galet.  Allt du tar upp finns på datorer.

Men det är din sajt och självklart bestämmer du vad som är relevant och inte :)

Annons:
deeman
2014-06-26 18:39
#7

Ok, tankarna/åsikterna är fria och det får naturligtvis stå för dig.
Men det känns dock som att du har fått vad jag menar/säger lite om bakfoten.

Allt finns inte på så sätt som Webbdesign gjorde. Webbdesign är egentligen bara en benämning av något som kan innehålla minst ett dussin underkategorier (likt det nuvarande "Hemsidor i fokus")  - därför bör det vara en egen sajt.
T.ex "Microsoft Office" ligger som enskild kategori, där har du rätt.  Microsoft Office innehåller flera olika program, och av praktiska själ så ligger det som en egen kategori hellre än att relaterade inlägg kring Microsoft Office ligger spritt i kategorin mjukvara. 

Men  när vi kommer till "Illustration" eller "Bildhantering" skulle i sådan fall relaterade inlägg läggas in under mjukvara för man använder ju i regel något program(mjukvara) för att skapa just skapa illustrationer. I annat fall skulle man ju lika väl skapa/lägga in alla inlägg utan någon kategorisering.

Jag hoppas det klarnar lite efter den mer specifika informationen.
Vi individer tycker ofta olika och det går att till synes i detta fall diskutera utan ända, så vi stannar vid det i detta nu.

Till slut.., du får gärna pm:a vidare med mig. Men jag är ju som sagt värd och jag måste se över en viss relevans till hur det är i det reella och anpassa därefter.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: