Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1598 ggr
[niklaeri02]
8/14/14, 10:08 PM

Bifoga PDF i tråd

Hur gör jag för att bifoga en PDF-fil i n ny tråd som jag skapar? Markerar man "Bifoga bild/fil" verkar man bara kunna bifoga bilder.

Behöver man ha en betalverision för att kunna bifoga andra filer?

/Niklas

Annons:
annia1
8/15/14, 11:03 PM
#1

Att bifoga filer i en tråd är till för alla. 

När det gäller Pdf filer så vet jag inte, enda förslaget är att testa, om du inte redan gjort det.

.

[niklaeri02]
8/16/14, 11:45 PM
#2

Ok, jag har testat men det funkade inte. Kanske får prova med annan webbläsare sen :)

annia1
8/17/14, 2:56 AM
#3

Ok. Jag vet att dom testade med Pdf före dom släppte den här versionen av iFokus. Så av nån anledning så verkar det som dom inte lagt med det.

Om du testade med dator förut så ska inte webbläsare spela nån roll utan det ska i så fall funka med vilken som. Om du däremot provade med mobil eller platta så kan du ju prova med dator för jag vet inte hur det funkar med mobil/platta.

.

[niklaeri02]
8/19/14, 9:46 PM
#4

Provade att bifoga och det gick bra. Men det var så att filen inte syntes bredvid "välj bilaga"-knappen så jag blev lurad.

Kan någon ta bort PDF-filen i detta inlägg då den inte ska vara där. Kunde inte göra det själv.

Honestyisdead
8/19/14, 11:18 PM
#5

Går tyvärr inte att ta bort just nu.

annia1
8/20/14, 4:41 AM
#6

Men Hera du kan väl ta bort hela inlägget då. För nu vet vi att det går att bifoga pdf.

.

Annons:
[niklaeri02]
8/20/14, 6:00 PM
#7

Ja, tack för hjälpen! :)

Sindri
4/11/17, 12:44 AM
#8

Synd att det fattas ett par inlägg här. Jag fattar inte hur man gör. Det står ju "Bilden måste vara i PNG, GIF eller JPG-format"

annia1
4/11/17, 3:40 AM
#9

Sindri jag kommer inte ihåg. Så enda rådet jag kan ge är att prova. Jag testade att bifoga pdf via rutan under skrivrutan på samma sätt som vanlig bild. Jag publicerade det inte.
Jag såg ingen bild där som man gör när man bifogar bild, men det såg ut som nåt skulle följa med inlägget. Är för trött för att komma på hur jag ska förklara hur det såg ut. Så enda rådet jag har är att prova.

.

Sindri
4/11/17, 8:15 AM
#10

Har provat. Den rutan accepterar inte pdf-formatet. Jag fick göra print screen och lägga in.

annia1
4/11/17, 1:47 PM
#11

Jag har inte testat att publicera i en tråd, men jag testade med att skicka i pm och det gick. 

Jag väljer bifoga bild/fil som finns under skrivrutan och gör på samma sätt som när jag vill ha en bild. Men det syns inte att det finns nåt där som det gör när man väljer en bild, det man ser är att det kommer fram ytterligare en ruta som det ser ut när man valt en bild. 

Sen när man publicerat blir det bara som en vanlig länk som man får klicka på för att öppna.

Jag har bara provat chrome så vet inte hur det är i andra webbläsare.

.

Honestyisdead
4/11/17, 2:30 PM
#12

#8 Ett inlägg saknades och det är åter.

Sindri
4/11/17, 2:49 PM
#13

Test

Annons:
Sindri
4/11/17, 2:51 PM
#14

Ok - det funkade. Det luriga är att det inte syns att pdf:en är uppladdad, så som det syns när man laddar upp bild. Nåt som kan åtgärdas?

Upp till toppen
Annons: