Annons:
Etikettregler
Läst 1430 ggr
[tk1971]
2014-08-15 14:46

Regler för värdar/medarbetare

Gäller inte samma regler för värdar/medarbetare som för oss andra? Man skulle kunna tro att det är ännu viktigare att följa reglerna om man fått en sådan position. Men så fungerar det ju inte. Jag tänker på ett par personer som beter sig nedsättande, arrogant och rent av maktgalet. Borde inte dessa fungera välkomnande istället om de nu är värdar? Vart vänder man sig för att få dem utbytta?

Det FINNS andra slags värdar också, men dessa jag tänker på är horribla och borde fråntas sina roller på forumet. Verkligen.

Annons:
tlover
2014-08-15 14:51
#1

Värdar äger ju sina sajter så man kan inte bli "avsatt" om inte man tex är inaktiv väldigt länge eller så men man kan inte tex vända sig till ifokuskillarna bara för att en värd tex är off topic hela tiden.

Bryter dom mot Sveriges lagar kan man ju däremot anmäla dom till polisen, det kan ju tex göra så att dom blir inaktiv så länge att iFokus byter ut dom.

Så jag skulle tex kunna bete mig som ett svin på te i fokus (den enda sajt jag är värd för) och ändå ha kvar sajten, däremot förlorar jag nog medlemmar ganska snart istället.

Är nån Medarbetare dålig kan man ju kontakta värd däremot, medarbetarna är ju ditsatta av värden så värden kan avsätta dom också.

l'm back

[tk1971]
2014-08-15 14:55
#2

#1: Så vad du säger är alltså att man inte kan göra NÅT?

Suck. Ingen demokrati på iFokus alltså.

tlover
2014-08-15 14:59
#3

#2 Du skulle ju kunna PM:a värden i fråga och säga att du inte tycker om stilen h*n kör med.

Det finns i princip ingen demokrati på nätet på ett sätt då den som äger sidan alltid bestämmer över den (bortsätt från lagar då) men som sagt sidor med svin till ägare blir inte så långvariga istället.

l'm back

Pialinn
2014-08-15 15:03
#4

Vad gör man om värden inte ens bryr sej om att svara på PM?

Ville få hjälp med att få tillbaka bilder på plats som försvann i nyordningen. Men inte hör ett dugg. Hen verkar inte ens kolla sin sajt, än mindre bry sej om att hjälpa/svara TS.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

tlover
2014-08-15 15:31
#5

#4 När det gäller det mesta kan man ju kontakta Medarbetare också.

Är värden inaktiv nog länge kommer den däremot förlora sin sajt om man kan hitta en ny värd så är det riktigt illa får du vänta tills det kommer en ny värd.

l'm back

[tk1971]
2014-08-15 15:43
#6

Nu såg jag att det finns ju regler! http://www.ifokus.se/about/start-community

I så fall måste det ju finnas någon överordnad som ser till att reglerna följs. Vem gör det?

Annons:
tlover
2014-08-15 15:50
#7

#6 Inga egentligen som säger att man måste bete sig bra (det är däremot rekommenderat om man vill ha en bra sajt)

Att man är intresserad, över 18 osv kollar dom upp innan man börjar med sajten/tar över sajten.

l'm back

[tk1971]
2014-08-15 15:51
#8

😡

tlover
2014-08-15 15:54
#9

#8 Det finns fler regler än dessa men dessa är mer om hur sajten ska se upp innan start osv (jag kollade igenom dom just för att vara säker).

Men som sagt så är det överallt på internet (att det är en "diktatur"), det märks däremot inte på alla ställen.

l'm back

Honestyisdead
2014-08-16 13:24
#11

Självklart är det ingen demokrati på iFokus.  Hur skulle det fungera menar du?

Sajtvärden har ansvaret för sajten. Att lagar följs osv. Menar du att medlemmarna skulle bestämma trots det? En har juridiska ansvaret medans andra bestämmer?  🤔

Upp till toppen
Annons: