Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 935 ggr
[Thiah]
8/18/14, 6:45 PM

länken startar direkt.

Jag läser iFokus oftast via mobilversionen och har sällan stött på problem. Men ibland så går jag in på trådar där det finns en länk i #0. Så fort tråden laddats färdigt så laddar länken upp vilket gör att jag skickas iväg till en annan sida. Jag undrar om någon annan har samma problem? Min skärm har en spricka i sig så jag är fundersam på om det annars är den som bråkar.

Annons:
annia1
8/19/14, 7:28 PM
#1

Thiah det är inte din mobil. Jag får likadant i mobilversionen. Vet dock inte varför för länkar ska inte öppna med mer än att man klickar på dom. Och en av länkarna är inte ens klickbar när jag hinner se den. Så de två trådarna är inte läsbara i mobilen och svårt att komma ifrån sidorna och tillbaka till iFokus åtminstone för mig.

Det verkar som trådrubriken på nåt sätt är felaktig och leder direkt till länkarna när man använder mobilen och mobilversionen.  För jag var även in med mobilversionen på datorn och där blir det lika med ena tråden, men andra tråden öppnar som den ska.

De två trådar det gäller är 38 får dödade av varg och varg dödade schettlandsponnisar.

.

[Thiah]
8/19/14, 8:39 PM
#2

Okej!  Då vet vi att det är nått med mobilversionen.

[Thiah]
9/10/14, 7:38 PM
#3

Putt för denna då jag ännu har samma problem med dessa trådar. Undrar varför?

Niklas
9/11/14, 2:40 PM
#4

Konstigt. Jag skriver upp det så får vi se om vi kan lista ut varför. Har ni något exempel på inlägg som blir så?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
9/11/14, 2:45 PM
#5

Niklas du har två trådar i #1 och det verkar som det är rubrikerna det är fel på att dom på nåt sätt har blivit länkar till andra sidor.

.

[Thiah]
9/11/14, 3:37 PM
#6

#5 tack Annia1,.återigen :)

Annons:
annia1
9/12/14, 1:37 PM
#7

Jag kollade nu på de två trådarna igen. Den första funkar nu för mig (åtminstone just nu), men den andra är det fortfarande fel på.

.

Niklas
9/12/14, 5:00 PM
#8

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Denna kommentar har tagits bort.
annia1
9/12/14, 5:15 PM
#10

Den öppnar som den ska.  Om du ska testa så är det kanske bäst om du länkar till sidor utanför iFokus.

.

[Thiah]
9/12/14, 6:59 PM
#11

Den öppnas som den ska.

annia1
9/12/14, 8:15 PM
#12

Niklas jag kom på en sak här. Du har ju en tråd där det blir fel. Gå till samma tidning/artikel och använd den och se om det går att återskapa just den. 

Prova med olika, mobilen både mobilversion och fullversion. Bra om du kan testa mer än iphone. Prova även platta lika där och sen dator. Du har ju win 8 installerat visserligen är den väl virituell, men ska väl funka någorlunda som vanlig och har du olika webbläsare installerade så prova de olika. Och prova både att lägga in länken både via kedjan och genom att bara klistra in den. Ska jag gå på utseendet på länken så är den inklistrad.

Blir ju en hel del provande, men om det går att återskapa just den så har du ju en utgångspunkt. Vilken apparat/sätt som kan göra att det blir fel.

.

Niklas
9/15/14, 11:54 AM
#13

Pröva tråden i #8 nu då. Jag har bytt till en extern länk.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
annia1
9/15/14, 1:48 PM
#14

Den öppnar som den ska.

Sen jag vet inte om du kommer kunna återskapa problemet genom att byta ut länk i samma tråd då det på nåt sätt verkar vara kopplat till rubriken.

.

[Thiah]
9/15/14, 2:11 PM
#15

Den länken beter sig som den ska. :)

[Thiah]
9/15/14, 7:57 PM
#16

När jag nu gick in på shettis tråden slm #1 länkar till aå startade länken direkt. Sen när jag tryckte tillbaka så kom sen sidan upp som en ruta inuti inlägget. Trodde först det var en reklam men sen såg jag att det var den sidan. Vet inte om det är till hjälp.

annia1
9/15/14, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Såg du även de andra kommentarerna som finns i tråden.

För mig om jag backar tillbaka så ser det ut som bifogad bild.  Under den sekunden ser även adressen i adressfältet rätt ut. Jag hinner inte se om kommentarerna finns med. Efter den där sekunden så dirigeras jag om till artikeln.

Bilden är tagen från datorn då jag kan ta skärmdump med den, men ser likadant ut i mobilen.

.

[Thiah]
9/15/14, 8:56 PM
#18

Jag rullade aldeig ner till kommentarerna för jag var rädd att den skulle ladda om igen och min telefon är pp ett långsamt wifi just nu. Men det såg ut som i din skärmdump.

Niklas
9/16/14, 9:43 AM
#19

Jag skriver upp det här på vår lista så får vi se vad som har hänt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Thiah]
9/16/14, 11:12 AM
#20

Tack tack :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: